1
Vraag
2
Reageer en help mee
Silverman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongevraagde abonnementen? Afmelden bij payinfo.nl

Ook last van ongevraagde sms abonnementen zoals payinfo.nl?


Ik kreeg vorige week donderdag ineens een bericht via Vodafone dat ik gebruik maakte van een abonnement waar ik niets van af wist. Toen begon ik te twijfelen want het smsje dat ik kreeg, kreeg ik van Vodafone. Dus ik ging er vanuit dat een ander bedrijf zich voordeed als Vodafone. Dit was het bericht:

Je maakt gebruik van abonnement HEALTHLAND, de onkosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http±--tnc.mobitechsolutions.net/. Afmelden: www.payinfo.nl

 


Maar net kreeg ik dus weer een bericht en toen begon ik te twijfelen en ben even snel onderzoek gaan doen voordat ik ineens kosten ga maken. Dit was het bericht wat ik had gekregen:

Gratis bericht: je abonnement op je dienst HEALTHLAND is verlengd. De kosten zijn € 5,00 per week. Ga naar http://tnc.mobitechsolutions.net/. Afmelden: www.payinfo.nl

 


Dus ik ben eerst gaan kijken of die www.payinfo.nl wel deugt en heb op wat forums gekeken van Vodafone en T-Mobile om te kijken of het wel klopte. Inderdaad; Vodafone en T-Mobile geven dus ook aan dat je je moet afmelden van de diensten via die website. Het staat namelijk hier ook aangegeven:

https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-dien...

 

Ik weet in godsnaam niet hoe ik kom op dit abonnement maar blijkbaar heb ik ergens op geklikt. Maarja, ik vind het dan wel heel erg makkelijk gaan als dat het geval is. Hebben jullie dit ook gehad? Hopelijk heb ik hiermee iemand geholpen want ik begrijp hoe vervelend dit kan zijn!

Overigens heb ik een slechte review geschreven van het bedrijf die hier aan is verbonden. HEALTHLAND is verbonden aan het bedrijf dat hieronder staat. Controleer dus zelf even welk bedrijf hier aan is verbonden. Hopelijk gaan zulke bedrijven dan goed nadenken over hoe ze hun producten/diensten aanbieden. Want ik merk dat het heel efficiënt werkt als je een review over hun schrijft. Want hun telefonisch bereiken of een probleem oplossen ho maar. Maar als ze een slechte review krijgen dan kunnen ze ineens wel een goede service aanbieden en dan is het ineens heel makkelijk om hun te bereiken. Sterker nog; ze benaderen jou dan

Review op Google Maps van Mobitech Solutions
Website van Mobitech Solutions
Website (Payinfo) om je af te melden van abonnementen

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Hoi Silverman
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooi dat je dit schrijft, er zijn zeker meer mensen die last hebben van ongevraagde sms berichten en abonnementen waar ze dan aan vast zitten. Op de community zijn al meerdere topic's geopend met mensen die daar problemen mee hadden en/of hebben en vragen om advies. Daarnaast heeft Vodafone een eigen topic geopend met informatie, die je ook al in je bericht plaatst.

Afmelden bij payinfo.nl is de beste oplossing en daarna contract opnemen met Vodafone om te vragen of ze het geld terug kunnen/willen storten. Zie: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het gelukt met het stopzetten met het ven de sms dienst @Silverman en heb je jouw mobiele nummer hiervoor geblokkeerd?

 

Meer informatie vind je in ons topic: Betaalde SMS- of internetdiensten

Silverman
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het is uiteindelijk gelukt nadat ik zag dat jullie een pagina hadden staan over payinfo.nl maar het was voorheen nog vaag voor me. Ik dacht dat ik voor de gek werd gehouden!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nee gelukkig niet Silverman
Het is goed dat er meteen een sms wordt gestuurd hierover. Puur ter veiligheid en ter controle.
MKA

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven

naar aanleiding van dit topic: https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/gekke-sms-vanuit-vodafone-299247 dat nu gesloten is, met eenzelfde probleem, lukte het me niet om via de site van Vodafone het formulier tot onderzoek op te sturen. Na invullen en verzenden kreeg ik geen bevestigingsmail van Vodafone.

In dat topic vroeg je mij en een aantal anderen, om jou persoonlijk een bericht te sturen met specifieke info die je in je bericht had gezet.
Dit heb ik vandaag gedaan (zoals je aangaf, via een prive-bericht), maar vrij snel daarna kreeg ik een bericht van je terug waarbij je vertelde dat je alleen voor degenen in het topic, die problemen hadden met het opsturen van het formulier, dit wilde doen. Misschien had je even over het hoofd gezien dat ik een van diegenen was 😉

Daarna was het niet meer mogelijk om prive daar op te reageren, dus doe ik het maar hier....

Ik was dus een van degenen waarbij het niet lukte om het formulier in te sturen. Zou je nog eens naar mijn bericht willen kijken, het topic even willen nalopen, en mijn verzoek in behandeling willen nemen?

Alvast bedankt,
Martijn
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik heb je een privebericht gestuurd MKA
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic