Ook ik was vanavond aan de beurt; een abonnement op Topglambabes voor €4.50 per week. Het enige dat ik vandaag met mijn telefoon heb gedaan is een nieuwe ringtone instellen met de app Zedge.
Ook ik was vanavond aan de beurt; een abonnement op Topglambabes voor €4.50 per week. Het enige dat ik vandaag met mijn telefoon heb gedaan is een nieuwe ringtone instellen met de app Zedge.
Hier hetzelfde geval.
Ik heb nergens op geklikt, maar er wordt wel een bedrag in rekening gebracht.
Vodafone is niet hulpvaardig en werkt blijkbaar actief mee aan dit soort oplichterij.
Ik ontving zojuist tijdens het browsen op het internet ook dezelfde sms over een abonnement bij Topglambames. Na het doorlezen van de sms schrok ik ook.
Toen ik terug in de internetbrowser op mijn telefoon keek zag ik dat de website van deze aanbieder uit het niets op de achtergrond in een nieuw tabblad was geopend. Ik ben er 100% zeker van dat ik nergens op geklikt heb en dat de pagina is geopend via een popup. Sterker nog,
Nu ben ik zeker geen digibeet als het om technologie en smartphones aankomt en kan ik je 100% verzekeren dat ik nergens op heb geklikt en niks, maar dan ook echt NIKS heb ingevuld. Sterker nog, de pagina is vanuit een popup stilletjes op de achtergrond in een nieuw tabblad geopend en geen milliseconde in mijn beeld geweest.
De suggestie die Vodafone wekt door jou te vertellen dat je zelf ergens wat ingevuld moet hebben is dan ook uitermate incorrect! Vanuit een consumentenbescherming perspectief vind ik dit overigens een zeer, maar dan ook echt zeer kwalijke zaak.
Daarbij mag Samsung naar mijn idee ook eens de veiligheid van hun internetbrowser eens nader bekijken. Dat je telefoonnummer zomaar naar binnen wordt gehengeld via het openen van een webpagina is natuurlijk ook schandalig..
Hoi @grayfoxhound
Ik raad je aan om alsnog een onderzoek te laten plaatsen via: https://t.co/s7zmanwaTiHierdoor hoef je niet te bellen
Via het forum kan ik helaas niet in de systemen wegens privacy redenen.
Kan ik mij heel goed voorstellen @grayfoxhound
Het is inderdaad zonde! daarom adviseer ik ook iedereen dit te blokkeren, als je niet van smsdiensten gebruik wilt maken.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.