Ongevraagde SMS diensten

  • 9 december 2018
  • 42 reacties
  • 5949 Bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

42 reacties

Hoi @grayfoxhound
Het is inderdaad heel veel geld en zonde! Dit is ook de reden dat ik iedereen adviseer om dit te blokkeren. Zodat er geen onnodige kosten kunnen ontstaan.
Badge
Juist, maar nu nog de kosten zien te verhalen.
Staat er verder niet in dat er kosten gecrediteerd worden of niet? Ik raad je aan om ons hierover een berichtje te sturen via Facebook of Twitter. Mag natuurlijk ook via de chat. Dan kijken we het onderzoek voor je na.
Badge
Ik krijg enkel dit:



In mijn profiel op vodafone staat enkel dat het afgrhandeld is en dat ik niet meer kan reageren.
Heb je ook niet een e-mail gekregen met de oplossing hierin @grayfoxhound?
Staat er verder niet in dat er kosten gecrediteerd worden of niet? Ik raad je aan om ons hierover een berichtje te sturen via Facebook of Twitter. Mag natuurlijk ook via de chat. Dan kijken we het onderzoek voor je na.

Via Facebook en Twitter kan er niets voor je gedaan worden; Je wordt verwezen naar de 'service-pagina' op My Vodafone.

Het volgende probleem; ik heb netjes een klacht ingediend op My Vodafone maar heb na 13 (!) dagen nog geen reactie. Dat is bepaald niet Vodafone-waardig. Ik ben juist Vodafone-klant vanwege de goede dienst-verlening.

Mensen hoeven overigens niet bang te zijn voor kosten; er geldt een omgekeerde bewijsplicht bij abonnementsdiensten boven €1.50

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten
@Jappie12544 het klopt inderdaad dat je doorverwezen wordt naar de bovenstaande pagina's. Dit is omdat wij het niet mogen crediteren zonder dat er een onderzoek is geweest.
Ik heb ook zo'n sms gehad en heb het Vandaag gezien. En gelijk afgemeld en geblokkeerd. Er is al 4x 4.50 van mijn telefoonrekening af gegaan. Ik heb heb ook gemeld bij Vodafone
Reputatie 7
Badge +17
Hoi @AngelaZ
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Goed dat je er ook gelijk een melding van hebt gemaakt bij Vodafone.
Hoop dat ze het met coulance terug willen storten, maar even afwachten.
Bedankt voor het melden in ieder geval en nog een fijne dag... brr, wel erg koud, maar toch 🙂
Na 17 dagen heb ik eindelijk een reactie gekregen van de Vodafone klantenservice. Hoewel de kosten van het abonnement gecrediteerd zijn, ben ik des duivels. Wat een godvergeten, eersteklas hufterige reactie van die klantenservice. Arrogantie ten top!
Pff, ik ben m'n ei kwijt.
Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Jappie12544
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je ei mag je hier altijd kwijt, geen enkel probleem.
Want als jij het niet laat weten dan weet Vodafone het ook niet en kunnen ze niet van hun eigen fouten leren., denk ik dan maar. Dus het is goed dat je hier laat weten dat je wel tevreden bent dat je je geld terug krijgt maar dat de afhandeling, de reactie of ze dit willen regelen, niet echt lekker bij je over komt. Best jammer natuurlijk!

In ieder geval bedankt voor het melden en nu even afkoelen in de sneeuw, of ligt er bij jou geen sneeuw?
Ik heb hetzelfde probleem gehad Vodafone vergoed mijn kosten uit soort van coulance en schuiven de verantwoordelijkheid op mij af. Onderstaande klacht heb ik naar Vodafone gestuurd.

Opmerking : Geachte heer/mevrouw,

Graag beklaag ik mij in deze mail over het volgende.

Recent kreeg ik van Vodafone een SMS dat ik mij zou hebben aangemeld voor een internetdienst waarvan de kosten 4.50 euro per week . Ik heb mij voor deze betreffende dienst nooit aangemeld.
Gelijk heb ik deze dienst stopgezet en ook de mogelijkheid om via mijn abonnement betaalde diensten in rekening te brengen stop gezet.

Hierna heb ik mij hierover bij Vodafone beklaagd omdat ik het onterecht vond kosten te moeten betalen voor een dienst waarvoor ik mij nooit heb aangemeld. Van Vodafone kreeg ik de reactie dat ik als klant verantwoordelijk ben voor de kosten van mijn abonnement maar dat er toch een uitzondering zou worden gemaakt en ik de kosten vergoed zou krijgen. Natuurlijk mooi dat ik de kosten vergoed krijg maar het stuit mij tegen de borst dat Vodafone zegt dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is.

Vodafone heeft als aanbieder van de mogelijkheid tot het laten aanmelden van betaalde diensten ook een verantwoordelijkheid om te voorkomen dat er misbruik van wordt gemaakt. Ik heb mij nooit aangemeld voor een dienst blijkbaar is het dus dermate makkelijk om mij kosten in rekening te laten brengen zonder mijn toestemming. Nergens ben ik akkoord gegaan, ik kreeg uit het niets een SMS dat ik mij hiervoor zou hebben aangemeld. Vodafone doet op deze manier tekort aan haar eigen verantwoordelijkheid omdat er misbruik van de mogelijkheid tot het in rekening brengen van deze kosten door de betreffende internetdienst gemaakt is ten kosten van mij. Vodafone biedt de mogelijkheid om op deze manier kosten in rekening te brengen en Vodafone moet hier dan ook (deels) haar verantwoordelijkheid in nemen. Dat doe je niet alleen door de kosten te vergoeden maar ook door te erkennen dat Vodafone hier een verantwoordelijkheid is als ik kosten in rekening krijg voor een dienst waarvoor ik mij nooit heb aangemeld.

Het mag gezegd worden dat ondanks dat ik blij ben dat ik de kosten niet hoef te betalen in erg teleurgesteld ben ik het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel bij Vodafone.

Met vriendelijke groet,
Vodafone blijft hameren op mijn eigen verantwoordelijkheid. Mij zijn ze kwijt als klant, heb een nieuw abonnement ergens anders afgesloten. Bye bye Vodafone!
Reputatie 7
Badge +17
Vodafone blijft hameren op mijn eigen verantwoordelijkheid. Mij zijn ze kwijt als klant, heb een nieuw abonnement ergens anders afgesloten. Bye bye Vodafone!
Jammer dat je nu weg bent gegaan bij Vodafone (snap de reden wel).
Wil je wel veel plezier wensen bij je nieuwe provider!
Bedankt! Had nog met Vodafone gebeld maar de hoofdverantwoordelijke over deze kwestie wou mij niet te woord staan. Dat was voor mij de druppel. Veel plezier nog op het forum en succes aan iedereen die ook met deze kwestie zit
Topic op slot gezet.
Reputatie 7
Topic gearchiveerd.