ColinC

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongevraagde SMS diensten

Ook ik kreeg drie dure diensten in mijn SMS terwijl ik aan het werk was.. Direct uitgeschreven via Payinfo.



Vodafone webcare insinueert dat ik het zelf heb gedaan, maar alle 3 zijn op exact hetzelfde tijdstip afgesloten en ik was op dat moment echt aan het werkt.
topglambabes.com
Abonnement - gestopt09-12-2018 19:39
€ 4,50Details
topglambabes.com
Abonnement - gestopt09-12-2018 19:39
€ 4,50Details
BestVIPGames
Abonnement - gestopt09-12-2018 19:39
€ 7,50

Hoe moet ik hiermee om gaan? Want het feit dat Vodafone me nu al ongelijk geeft is best wel.. bizar.
42 Reacties 42
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi ColinC
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je al contact opgenomen met de klantenservice van Vodafone? Uit ervaring kan ik zeggen dat ze, bij de meeste mensen, daar wel een coulance regeling voor hebben.

Lees even de Community, aangezien er al zoveel meer topics zijn aangemaakt met deze vraag.
Josh1958

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zag dat deze "bende" een soortgelijke graaipartij aan het houden is bij andere providers. Op het forum van T-Mobile gelijke klachten. Ik vraag mij af of de providers geen zorgplicht hebben voor hun klanten. Zelf kreeg ik laat in de avond dit "verrassingsabonnement".
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Fijn dat je aangeeft dat niet alleen Vodafone hier last van heeft. Het is ook heel erg en ik hoop zelf dat de providers hier nu iets aan gaan doen. Laten ze gezamenlijk zorgen dat het niet meer mogelijk is, zou wel fijn zijn.

Afwachten maar
ColinC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ben woest! Ik heb Vodafone zojuist telefonisch gesproken en zij beweren ook dat ik het toch echt zelf heb aangevraagd!!!
Terwijl ik nota bene aantoonbaar aan het werk was, er klopt niks van dit hele zaakje! Medewerker gaf wel toe dat ik niet de enige was met dit probleem, nou dan!?
Het feit dat je nu gewoon als leugenaar wordt uitgemaakt betreur ik zeer. Zeker als zakelijke klant die net weer het abonnement voor 2 jaar heeft verlengd. 😠

Het nummer van die achterlijke dienst is trouwens onbereikbaar.
Josh1958

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo ColinC,
Vervelend dat er zo gereageerd werd. Zelf heb ik zojuist zelf contact gehad met de klantenservice, samen de situatie even doorgesproken en gechequet of de betalingen / abonnementen ook daadwerkelijk gestopt zijn. Tevens een bericht naar de klachtencommissie opgesteld. Duurt een week voor uitsluitsel of de betaling ingetrokken wordt.
Zorgelijk dat er zoveel slachtoffer zijn van deze louche bende en dat met name PayPal dit faciliteerd. Het is een probleem in heel Europa, zie soortgelijke verhalen in Duitsland en Engeland. Deze bende omzeilt alle beveiligingen op de telefoon. Zelf heb ik Norton mobile security op mijn telefoon zitten en bezoek ik geen "vreemde onbetrouwbare" sites. Ergens via Google of andere zoekmachines zijn ze in staat telefoonnummers te gebruiken. Zorgelijk!
Ik hoop dat de klachtencommissie van Vodafone samen met andere providers actie gaan ondernemen tegen deze criminelen, misschien dat PayPal ook zijn verantwoording moet nemen in deze, zorgplicht naar de klanten!
ColinC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat is de rol van PayPal in deze? Daar heb ik niks raars op namelijk aan afschrijvingen.
Josh1958

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo ColinC, deze inningen lopen middels PayPal richting Vodafone, PayPal fungeerd blijkbaar als een tussenstation en moet dus geblokkeerd worden voor deze betalingen.
ColinC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Daar heb ik vooralsnog geen last van gelukkig.

Heb wel een klacht ingediend over de werkwijze van Vodafone hoe hiermee wordt omgegaan trouwens. Wellicht ook een tip om dit te melden bij de Fraudehelpdesk? Heb mijn melding al gedaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hebben jullie ook een mail gestuurd via: https://t.co/s7zmanwaTi hierover?
ColinC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja alleen tot op heden nog geen reactie.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Oke top, Normaal duurt het een aantal dagen (weet even niet exact uit mijn hoofd hoeveel). Maar top dat je dat al gedaan hebt!
Rovisonn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ontving zojuist tijdens het browsen op het internet ook dezelfde sms over een abonnement bij Topglambames. Na het doorlezen van de sms schrok ik ook.

Toen ik terug in de internetbrowser op mijn telefoon keek zag ik dat de website van deze aanbieder uit het niets op de achtergrond in een nieuw tabblad was geopend. Ik ben er 100% zeker van dat ik nergens op geklikt heb en dat de pagina is geopend via een popup. Sterker nog,

Nu ben ik zeker geen digibeet als het om technologie en smartphones aankomt en kan ik je 100% verzekeren dat ik nergens op heb geklikt en niks, maar dan ook echt NIKS heb ingevuld. Sterker nog, de pagina is vanuit een popup stilletjes op de achtergrond in een nieuw tabblad geopend en geen milliseconde in mijn beeld geweest.

De suggestie die Vodafone wekt door jou te vertellen dat je zelf ergens wat ingevuld moet hebben is dan ook uitermate incorrect! Vanuit een consumentenbescherming perspectief vind ik dit overigens een zeer, maar dan ook echt zeer kwalijke zaak.

Daarbij mag Samsung naar mijn idee ook eens de veiligheid van hun internetbrowser eens nader bekijken. Dat je telefoonnummer zomaar naar binnen wordt gehengeld via het openen van een webpagina is natuurlijk ook schandalig.. 😕

Zijn er ook iPhone gebruikers die hier last van hebben?
ColinC
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vodafone heeft bij mij inmiddels toegezegd te crediteren, maar wat Rovisonn ook zegt. Het is bijzonder dat er volgehouden blijft worden dat je zelf wat hebt gedaan.
Gisteren ben ik gebeld door Vodafone betreffende mijn klacht, ze gaf aan dat er heel veel klachten over waren. Maar goed, meer dan coulant met de regeling omgaan konden ze niet.

Ik heb inmiddels alles geblokkeerd via Payinfo, ook voor in de toekomst.
Garnaaltje88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook opeens een sms gekregen met dat ik een abonnement zou hebben afgesloten bij topglambabes.com, een website die niet eens werkt trouwens. Vodafone gebeld en die gaven aan dat ik waarschijnlijk ergens op geklikt had of iets had ingevuld. Dat is absoluut niet zo, ik wist van niks. De medewerker gaf toe dat hij dit vaker hoort en vermoedde dat dit soort abonnementen op een dubieuze manier worden afgesloten. Uit coulance willen ze de eerste keer dat dit gebeurt een "case" aanmaken, wat inhoudt dat ik misschien deze keer niet hoef te betalen voor dit ongevraagde abonnement. Laten we het hopen.

Klantenservice kon voor mij het abo opzeggen en ook alle betaalde sms-diensten meteen blokkeren voor de toekomst.
Jappie12544

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik was vanavond aan de beurt; een abonnement op Topglambabes voor €4.50 per week. Het enige dat ik vandaag met mijn telefoon heb gedaan is een nieuwe ringtone instellen met de app Zedge.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jappie12544 wrote:
Ook ik was vanavond aan de beurt; een abonnement op Topglambabes voor €4.50 per week. Het enige dat ik vandaag met mijn telefoon heb gedaan is een nieuwe ringtone instellen met de app Zedge.

Hoi Jappie12544
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Daar heb je het al, als je de pagina van deze app goed hebt gelezen via google Play dan had je kunnen zien dat er in-app-aankopen zijn. Nu zal het waarschijnlijk niet zijn opgevallen maar het kan zo voorkomen dat je er opeens aan vast zit. En heb je ook al gezien waar de app allemaal toegang tot heeft op je telefoon? Tjonge jonge, alleen voor een beltoon of een achtergrondje. Daar gaat je veiligheid!!

Het beste wat je nu kan doen is je af te melden voor dit soort ongein. Ga naar payinfo.nl en geef je 06 nummer op en dan kunnen ze je daar niet meer voor pakken. Want een sluip abonnement zit in een klein hoekje!!
Jappie12544

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

Jappie12544 wrote:
Ook ik was vanavond aan de beurt; een abonnement op Topglambabes voor €4.50 per week. Het enige dat ik vandaag met mijn telefoon heb gedaan is een nieuwe ringtone instellen met de app Zedge.
Hoi Jappie12544
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Daar heb je het al, als je de pagina van deze app goed hebt gelezen via google Play dan had je kunnen zien dat er in-app-aankopen zijn. Nu zal het waarschijnlijk niet zijn opgevallen maar het kan zo voorkomen dat je er opeens aan vast zit. En heb je ook al gezien waar de app allemaal toegang tot heeft op je telefoon? Tjonge jonge, alleen voor een beltoon of een achtergrondje. Daar gaat je veiligheid!!

Het beste wat je nu kan doen is je af te melden voor dit soort ongein. Ga naar payinfo.nl en geef je 06 nummer op en dan kunnen ze je daar niet meer voor pakken. Want een sluip abonnement zit in een klein hoekje!!


Goedemorgen Energieboy ,

Dat is juist het rare! Ik had alle machtigingen geweigerd toen ik deze app in gebruik genomen heb. Ik dacht juist dat ik heel voorzichtig was.

Op de site van Payinfo heb ik mijn nummer en die van de rest van mijn gezin gelijk geblokkeerd voor deze ongein.

Hoe lang duurt het dat die abonnementskosten zichtbaar zijn in My Vodafone? Ik zie ze nog steeds niet.
cbo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde geval.
Ik heb nergens op geklikt, maar er wordt wel een bedrag in rekening gebracht.

Vodafone is niet hulpvaardig en werkt blijkbaar actief mee aan dit soort oplichterij.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jappie12544
Meestal zie je dit direct en anders morgen. Je zou nog even contact kunnen opnemen met de klantenservice van Vodafone om te vragen of ze kunnen zien of er kosten zijn gemaakt.

Kan je ook vragen via een privé bericht te sturen naar Facebook en/of Twitter. Die mensen kunnen in het systeem kijken en je helpen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic