fornix

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ongewenste dienst Phone Medic en Vodafone's afhandeling

Om hierin toch ook de conversatie maar te openen. Zoals reeds meerderen kreeg ik 16 april jl. ook een SMS van Vodafone, aanmelding bij de dienst van Phone Medic. Gewenst? Uiteraard niet. Dus ook direct na ontvangst van de SMS naar de opgegeven website van payinfo.nl gegaan om stop te zetten.

Vandaag de rekening van Vodafone binnen, dan toch 5 euro vermelding.

Bel je vervolgens met de klantenservice. Krijg ik eerst een meedenkend persoon aan de lijn, zij geeft aan mij door te schakelen naar de afdeling die mij hierin verder kan helpen. Helaas lijkt het doorschakelen niet succesvol, na enkele minuten in de wacht verbinding verbroken.

Tweede poging. Nu een klantenservice medewerker aan de lijn waarbij klantgericht denken er zeer zeker niet in zat. De reactie was verwijtend en er werd aangegeven dat dit aan de klant is. Pas zodra ik haar er op wees dat de rijksoverheid toch duidelijk stelt:

'Kost de sms-dienst meer dan € 1,50? Dan moet de telefoonaanbieder aantonen dat u uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening.'

En ik vroeg of zij in dat geval deze uitdrukkelijke verklaring kon aanleveren, ging zij verder overleggen. Waar staan we nu? Er is een 'case' aangemaakt. Tot maximaal 21 werkdagen eer hier respons op. Wij gaan het beleven.

Ik heb hiervoor jarenlang bij andere providers gezeten, nooit geen enkel probleem. En bij Vodafone dit soort ongein, waarbij ondanks dat enkel en alleen op dit forum van Vodafone zelf al meerdere topics rondom deze fraudulente dienst de ronden gaat, Vodafone toch durft te beweren dat dit de schuld is van de consument.

Bespottelijk. Veel meer valt er voorlopig niet over te zeggen.

Wordt vervolgd.
6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi fornix
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend dat dit zo is gegaan en zeker als je er niet om gevraagd hebt. Wel heel goed dat je je hebt uitgeschreven via PayInfo en dat je het inmiddels hebt laten weten aan de Klantenservice van Vodafone. Lees ook dat je inmiddels een case hebt aangemaakt, je hoeft dit dan ook niet nog eens te doen, en laten we hopen dat hier een positief bericht uit komt. Deze afdeling moet natuurlijk wel even goed kijken hoe of wat en dat zal de tijd ook zijn waarom ze niet zo snel kunnen reageren.

Laten we hopen dat je een positief bericht terug krijgt van Vodafone en dat het dan is verholpen. Uiteraard blijft het altijd vervelend als het je overkomt en helemaal als je er ook nog achter aan moet. Maar nu is het even wachten op Vodafone.

Voor nu in ieder geval wel een hele fijne dag gewenst.
Zie graag je bericht hier op terug, als je iets hebt vernomen van Vodafone 😉
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Begrijpelijk dat je hiervan baalt. De procedure om een case aan te maken hiervoor is echter wel de juiste geweest. Heb je ondertussen hier al een reactie op ontvangen fornix ?
fornix
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sharon wrote:
Begrijpelijk dat je hiervan baalt. De procedure om een case aan te maken hiervoor is echter wel de juiste geweest. Heb je ondertussen hier al een reactie op ontvangen fornix ?


Tot nu toe nog geen reactie. Er was aangegeven dat hier tot 21 dagen voor uitgetrokken kon worden, dus ik wacht nog geduldig af.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Oke, dankjewel voor de terugkoppeling fornix
Je zult via mail de reactie ontvangen.
Heb je nog vragen aan ons hierover?
fornix
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op dit moment geen verdere vragen. Ik wacht de verdere afhandeling af.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, dan zal ik het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic