Beantwoord

Payinfo afmelden per browser

  • 10 februari 2019
  • 25 reacties
  • 1422 Bekeken

Goedemorgen. Ik ben onbewust en onbedoeld aangemeld bij een internetdienst, playme5 van Richberg Media AG. Geen idee wat dit is, wil het ook niet weten. Kost 4,50 per week en de eerste 4,50 staan al op de Vodafone rekening.
Dan is daar de site payinfo.nl. Daar kun je je afmelden voor dit soort diensten. Dat heb ik gedaan. Status van de transactie is 'stopgezet'. Dat lijkt gerustststellend. Maar wat blijkt. In elke andere browser waar je payinfo gebruikt en je je mobiele nummer checkt, is het abo weer lopend. Dan zet je dat stop en gaat weer een andere browser bekijken en daar loopt het abo dan weer. Je geeft elke keer je zelfde mobiele nummer op en elke keer is het resultaat anders. Inmiddels op mijn PC 3 browsers gechecked en op alle 3 afgemeld. En op mijn mobiel heb ik mij bij wel 5 browsers afgemeld. Maar hoe betouwbaar is zo'n afmelding eigenlijk? Kans dat ik eerdaags nog een browser bedenk die ik kan gebruiken en dat daar weer het abo op lopend staat. Meer mensen deze ervaring? En hoe weet je nou zeker dat je van die troep afbent.
Groet, Rob
icon

Beste antwoord door robvanr 19 februari 2019, 12:30

Tot slot....

Inmiddels een reactie gekregen van Vodafone. Een standaard antwoord. Er wordt geheel voorbijgegaan aan het vreemde gedrag van payinfo. Maar het goede nieuws is: ik ben afgemeld bij de betaaldienst en ik krijg de kosten terug. Dan is het voor mij wel klaar.
Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken. Met vr. groet, Rob
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @robvanr
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wow, dat is nog eens een onderzoek en goed dat je deze informatie hier plaatst. Dit heb ik nog niet eerder gehoord en niet te begrijpen. Omdat dit te technisch is lijkt het mij het best dat je morgen in de ochtend contact opneemt van de klantenservice van Vodafone of een chat te starten. Die kunnen zo ie zo in het systeem kijken of je nu bent afgemeld.

Een moderator van Vodafone kan het best dit verhaal doorgeven aan de juiste afdeling zodat ze kunnen kijken wat er aan de hand is. Dit is echt iets voor Vodafone om uit te zoeken.

Laat nog even weten wat voor antwoord je hebt gekregen van Vodafone.
Hoi @robvanr

Ik schrik nogal van je bericht! Dit is namelijk bij mij in ieder geval niet bekend. Wist ook niet dat daar een verschil in zat.
Heb je al een onderzoek laten aanmaken? Zo niet, dan mag je dit er aan toevoegen. https://t.co/s7zmanwaTi Mijn collega's die dit behandelen etc. kunnen dit dan intern aankaarten of doorspelen naar Payinfo.
Ik heb zaterdag een klacht doorgegeven via Vodafone klantenservice. Ik houd jullie op de hoogte.
Het vervelende van dit issue is, dat het eigenlijk niet kan. Afgemeld in de ene browser, nog een abo in de andere. Wat heeft een browser daar nou mee te maken. Enfin, ik wacht hem af.
Ja precies, het enige wat ik vermoed is dat het niet helemaal bijgewerkt is. Dus stel ik pas het aan in Chrome. Dat het even nodig heeft om te verwerken. Vervolgens IE open en dan zie dat het nog niet aangepast is.
Maar in principe, zou je dan als je Chrome ook vernieuwd, dit ook moeten zien.
Reputatie 7
Badge +17
Dat laatste, van Steven, bedacht ik dus ook.
Maar dat zou natuurlijk niet moeten kunnen. Als je dan gaat inloggen op een andere browser moet toch op de achtergrond alles al zijn gestopt en niet dat je nog eens ziet dat er nog een abonnement open staat. Beetje raar en ik hoop ook dat daar snel duidelijkheid over komt. Waarschijnlijk nog nooit iemand op deze manier gedaan en gelukkig nu wel dus een mooi onderzoek voor payinfo.nl en voor Vodafone.
Nou, "even nodig heeft"..... Vanochtend bedacht ik mij ineens op het werk dat er nog een Internet Explorer is die ik nooit gebruik, en..... ja hoor, aangemeld. Dus met de rode button ook maar weer afgemeld. Bizar
Dat is inderdaad apart!
Heb je je nummer ook geblokkeerd hiervoor? Kun je dat eens uitproberen.
In payinfo bedoel je? Ja, heb ik vrijwel meteen gedaan en die blokkade wordt wel elke keer correct getoond. Dus er komt wel iets door.
Krijg je daar van ook een melding op je telefoon. Normaal wordt een sms gestuurd dat je nummer geblokkeerd is voor sms diensten.
Reputatie 7
Badge +17
Kan de klantenservice van Vodafone dan niet inzien of er een blokkade is aangemaakt? Je kan ook een chat starten, dan hoef je niet te bellen 🙂
Mijn collega's kunnen het natuurlijk inzien en opvragen 🙂
Inmiddels chat contact gehad met Vodafone. Volgens hen staat er geen abo meer open. Voor de zekerheid hebben zij mijn 06 nummer daar ingetypt op de payinfo site, ik heb ze het wachtwoord doorgegeven en toen meldden ze heel blij dat ze het abo hadden stopgezet. Maar dat was toch al gestopt??? M.a.w.: browser nummer 11 en ja hoor, het abo was weer actief. Tot hij/zij op de rode afmeld button klikte. Toen heb ik gezegd: zoek een andere browser, ga nog een keer naar payinfo en ik geef het ww wel weer door. Zo gezegd zo gedaan en... toen stond daar ook 'gestopt'. Tenminste, dat kan ik natuurlijk niet controleren. Vind dat wel heel toevallig. Want dat zou dan voor het eerst na 10 pogingen zijn, dat er direct spontaan 'gestopt' staat. Zucht. Ik blijf nog minstens een week in onzekerheid. Ben pas gerust als er na een week niet wéér 4,50 bij de rekening wordt opgeteld.
Ik ga overigens ook maar een mailtje sturen aan de spel aanbieder. Misschien dat ik hier nog wat zekerheid vind.
Bij een belangrijke update meld ik mij weer.
Kun je mij in een privebericht je 06 nummer sturen met je adres en postcode, voor en achternaam en je laatste 4 cijferrs van je banrekeningnummer, dan controleer ik voor je of het bij ons ook geblokkeerd is @robvanr
Reputatie 7
Badge +17
Goed dat je contact hebt gehad en laten we hopen dat het nu is opgelost.
Bericht gezien en op gereageerd :)
Ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen.
Reputatie 6
We horen graag wat uiteindelijk de oplossing was! @robvanr!
Uiteraard. Alleen gebeurt er nu even niks. Ik heb degene die geld aan mij verdient een mail gestuurd, maar die reageert niet en sinds het weekend staat er een klacht uit bij Vodafone en ook daar nog geen reactie op. Wordt vervolgd.
Top, dan laten we het topic nog open staan.
Nou, er is niet veel nieuws te melden. Positief is denk ik, dat de eerste afschrijving van het weekabonnement plaats heeft gevonden op 7 februari j.l. Inmiddels is het 18 februari en er is geen volgende afschrijving gekomen. Ik neem dus maar aan dat het abo inderdaad is gestopt. Van de aanbieder geen reactie en helaas ook van Vodafone geen enkele reactie op mijn klacht van meer dan een week geleden.
Bij ons gaan er een aantal werkdagen overheen voordat je een reactie krijgt. Dit heeft te maken met dat mijn collega's het ook bij de dienst opvragen etc.
Je gaat dan ook nog van mijn collega's een reactie krijgen.
Tot slot....

Inmiddels een reactie gekregen van Vodafone. Een standaard antwoord. Er wordt geheel voorbijgegaan aan het vreemde gedrag van payinfo. Maar het goede nieuws is: ik ben afgemeld bij de betaaldienst en ik krijg de kosten terug. Dan is het voor mij wel klaar.
Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken. Met vr. groet, Rob
Wat fijn dat je het terug gestort krijgt! Ik zal het intern via hier ook aankaarten. Dankjewel voor het melden hiervan 🙂
Topic gesloten.
Reputatie 7
Topic gearchiveerd.