BoBRoss

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

PHONE MEDIC - ongevraagde dienst

Na 7 jaar ongestoord lidmaatschap bij KPN afgelopen maand overgestapt op Vodafone. Ik krijg nu spontaan abonnementkosten doorberekend van PHONE MEDIC.
Ik heb direct via payinfo.nl het abo stopgezet en alle betaalde diensten uitgezet. Echter, nu lees ik in diverse gesloten topics dat Vodafone volhoudt dat de telefoongebruiker 'vast ergens geklikt heeft of een fraudulente banner heeft gezien'.

Nu weet ik ten eerste zeker dat dit in mijn geval niet zo is (want heb geen enkele andere website bezocht dan de afgelopen jaren) via mijn telefoon en ik heb zeker nergens op geklikt. Ten tweede heb ik nooit toestemming gegeven om dit goed te keuren en ten derde zou dit standaard uit moeten staan.

Alle topics over dit onderwerp werden gesloten, maar het lijkt mij goed dat er aandacht komt en blijft voor deze oplichting.

Vodafone: Wanneer gaan jullie dit structureel oplossen? Ik vertrek per direct weer bij Vodafone als er onterecht en illegaal geld van mijn rekening wordt afgeschreven. Dit is een vodafone probleem, niet een klantprobleem.

Ik hoor graag van jullie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi BoBRoss
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat je dit nu zo mee moet maken, zeker als je daar bij je vorige provider geen last mee hebt gehad. Wat de regels waren bij je vorige provider, weet ik niet. Ik weet wel dat Vodafone op dit moment het mogelijk maakt om via je Vodafone rekening abonnementen aan te gaan en zelfs app's te laten betalen. Best een goede service, al zeg ik het zelf maar vervelend als je iets overkomt wat je zelf niet hebt gedaan.

Het is goed dat je hier een melding maakt maar het is beter om je melding te doen via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#betaalde-diensten (Je kunt je vraag of klacht indienen via My Vodafone.)

Wat doet Vodafone?
Vodafone gaat nog een stap verder door de bewijslast om te draaien. Bij het geringste vermoeden van misleiding door sms dienstverleners krijgen klanten direct hun geld terug. De kosten hiervan verhaalt Vodafone vervolgens op de aanbieder van de sms-dienst. Bij herhaaldelijke overtreding, sluit Vodafone de aanbieder af van zijn netwerk.

Mijn kosten zijn onterecht, wat nu?
Heb je je afgemeld, heb je jouw nummer geblokkeerd tegen betaalde sms-diensten of heb je je nooit aangemeld en zie je toch kosten op je factuur? Dan kun je via My Vodafone een klacht indienen. Ga hiervoor op My Vodafone naar Vragen & Verzoeken - Nu overlast melden - tabblad Betaalde diensten. Je klacht wordt dan onderzocht en je krijgt hier zo snel mogelijk een reactie op.

(deze info is te lezen op deze topic: https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354)

Als je nu via www.payinfo.nl je hebt uitgeschreven dan krijg je geen betaal sms meer binnen. Mocht er geld af zijn geschreven dan graag bovenstaande volgen en dan neemt Vodafone het in behandeling. Het blijft natuurlijk lastig als je hier "onterecht" mee te maken krijgt maar andere mensen willen weer wel betalen via dit soort diensten en willen juist dat het mogelijk is. Ik begrijp je volkomen en het is goed dat je je nu hebt uitgeschreven via Payinfo.

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Verdere vragen hierover kan je stellen aan de klantenservice van Vodafone.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi BoBRoss
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend dat je dit nu zo mee moet maken, zeker als je daar bij je vorige provider geen last mee hebt gehad. Wat de regels waren bij je vorige provider, weet ik niet. Ik weet wel dat Vodafone op dit moment het mogelijk maakt om via je Vodafone rekening abonnementen aan te gaan en zelfs app's te laten betalen. Best een goede service, al zeg ik het zelf maar vervelend als je iets overkomt wat je zelf niet hebt gedaan.

Het is goed dat je hier een melding maakt maar het is beter om je melding te doen via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/telefonische-overlast-melden-of-betaalde-diensten-stopzetten.shtml#betaalde-diensten (Je kunt je vraag of klacht indienen via My Vodafone.)

Wat doet Vodafone?
Vodafone gaat nog een stap verder door de bewijslast om te draaien. Bij het geringste vermoeden van misleiding door sms dienstverleners krijgen klanten direct hun geld terug. De kosten hiervan verhaalt Vodafone vervolgens op de aanbieder van de sms-dienst. Bij herhaaldelijke overtreding, sluit Vodafone de aanbieder af van zijn netwerk.

Mijn kosten zijn onterecht, wat nu?
Heb je je afgemeld, heb je jouw nummer geblokkeerd tegen betaalde sms-diensten of heb je je nooit aangemeld en zie je toch kosten op je factuur? Dan kun je via My Vodafone een klacht indienen. Ga hiervoor op My Vodafone naar Vragen & Verzoeken - Nu overlast melden - tabblad Betaalde diensten. Je klacht wordt dan onderzocht en je krijgt hier zo snel mogelijk een reactie op.

(deze info is te lezen op deze topic: https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354)

Als je nu via www.payinfo.nl je hebt uitgeschreven dan krijg je geen betaal sms meer binnen. Mocht er geld af zijn geschreven dan graag bovenstaande volgen en dan neemt Vodafone het in behandeling. Het blijft natuurlijk lastig als je hier "onterecht" mee te maken krijgt maar andere mensen willen weer wel betalen via dit soort diensten en willen juist dat het mogelijk is. Ik begrijp je volkomen en het is goed dat je je nu hebt uitgeschreven via Payinfo.

Hopende dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Verdere vragen hierover kan je stellen aan de klantenservice van Vodafone.
BoBRoss
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Energieboy

Bedankt voor je reactie en je links naar relevante informatie. Je schrijft dat bij herhaalde overtreding Vodafone de aanbieder afsluit. Gezien de andere topics over deze oplichters, lijkt het mij vrij aannemelijk dat dit het geval is (zeker als je nagaat dat lang niet iedereen hier een topic op het forum over opent).
Hoeveel meldingen/slachtoffers (voor zover je daarvan mag spreken) moeten er nog komen voordat deze geblokkeerd wordt?

Ik kan op dit moment niet terugvinden of er al kosten zijn verrekend, omdat de app/my vodafone aangeeft dat er geen rekening is. Kan ik dat ergens zien? Ik zal ook nog even een klacht indienen zoals je aangeeft.

Tot slot wil ik graag nog even vermelden dat je airquotes om "onterecht" doen vermoeden dat je denkt dat dit niet helemaal onterecht is. Ik kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid melden dat dit onterecht is (vooruit, ik zal een slag om de arm houden). Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven. Ik weet niet eens wat het is.

groeten,

Bob R.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi BoBRoss

Als eerst wil ik even melden dat ik niets heb geschreven over: herhaalde overtreding Vodafone de aanbieder afsluit. Dit zijn teksten van Vodafone en niet van mij zelf, zie ook de link die ik daar heb geplaatst. Dan kan je zien dat ik dit letterlijk heb overgenomen van de Vodafone Topic. Mijn info staat er ook onder: (deze info is te lezen op deze topic: https://forum.vodafone.nl/abonnementen-2/betaalde-sms-of-internetdiensten-259354)

Ik kan je bij deze ook gelijk melden dat ik geen enkele vermoeden zou kunnen bedenken dat je het express zou hebben gedaan of iets anders. Misschien verkeerde timing om daar "" voor te gebruiken. Bedoel daar dus niets kwaad mee!

Volgens mij kan je dit op deze manier terug vinden:
Ga naar je My Vodafone app
Klik op tegoed (2e button van links (staat onderaan))
Scroll naar beneden en zie daar de link: Je verbruik bekijken

Als het goed is moet het daar ergens staan. Kom je daar nu niet uit en wil je het zeker weten, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone, door te bellen of door een chat te starten.
BoBRoss
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
thanks. Ik heb zojuist gebeld met de Vodafone helpdesk en buiten het standaard "u moet naar payinfo.nl gaan en verder kunnen we niks voor u doen, u hebt het zelf verkeerd gedaan en we gaan helemaal niks blokkeren voor onze 4.5 miljoen klanten" werd er niets gedaan. Op mijn opmerking "zo komen we niet echt verder" kreeg ik letterlijk het antwoord dat ik inderdaad maar beter iets anders kon gaan doen en werd de haak erop gegooid door de medewerker.

Wat een ontzettend slechte klantenservice. Bizar.

Bedankt voor jouw informatie. Ik zal zo eens kijken of er al kosten in rekening zijn gebracht.
-edit- er staat inderdaad al 5 euro op. 😞
BoBRoss
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Toen ik gewoon nog een keer belde kreeg ik een vriendelijke medewerker die nu een klacht voor me heeft ingediend en daar kan ik nu op wachten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
BoBRoss wrote:
Toen ik gewoon nog een keer belde kreeg ik een vriendelijke medewerker die nu een klacht voor me heeft ingediend en daar kan ik nu op wachten.

Goed om te lezen dat er toch nog wel goede mensen bij de klantenservice werken van Vodafone. Om heel eerlijk te zijn schrok ik wel van je eerste bericht. Niet voor te stellen dat iemand van de klantenservice zo’n reactie kan geven.

Maar wel goed dat je het toch nog een keer hebt geprobeerd te bellen en dat deze je wel heeft geholpen en je klacht heeft aangenomen. Succes in ieder geval en goed dat je het hier ook weer op de kaart het gezet ??
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hi BoBRoss

Namens Vodafone mijn excuses! Dit is niet hoe wij klanten te woord staan. De collega had inderdaad een onderzoek aan moeten maken of je de link moeten geven zodat je het zelf kan aanvragen.

Heb je inmiddels al een reactie op de klacht?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog een update voor ons BoBRoss
BoBRoss
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Steven . Ik kreeg vd week een bericht dat mijn verzoek was afgehandeld en Vodafone is zo vriendelijk geweest om deze kosten van mijn rekening te halen, dus eind goed al goed.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah super BoBRoss

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic