Beantwoord

Problemen netwerk in het buitenland

  • 4 september 2019
  • 75 reacties
  • 23120 Bekeken

(For English, see below)

Update 15:10
De roaming problemen op netwerk zijn inmiddels verholpen. Alle netwerkdiensten zijn weer beschikbaar. Excuses voor het ongemak en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Update 12:00 uur
We zijn momenteel de oorzaak van het probleem aan het onderzoeken en tegelijkertijd druk bezig om het netwerk te herstellen. Om dit voorspoedig te laten voorlopen dient dit gefaseerd en zorgvuldig te gebeuren. Daarom zijn we per land de netwerkverbindingen aan het herstellen. Het kan dus zijn dat sommigen van jullie inmiddels alweer verbinding met het netwerk kunnen maken. We komen spoedig met een nieuwe update dus blijf dit topic volgen.

Problemen netwerk in het buitenland
Sinds vannacht hebben we te maken met een storing in het netwerk. Hierdoor kunnen onze klanten geen gebruik maken van onze roaming services. Dat betekent dat bellen en gebeld worden én het gebruik van mobiele data niet mogelijk is in het buitenland.

Wij zijn hard aan het werk om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. Op dit moment weten we nog niet hoelang dat gaat duren. Onze excuses voor het ongemak! Zodra er meer informatie is, zullen we dit delen via dit topic. Alvast bedankt voor jullie begrip.

Om een e-mail te ontvangen zodra er nieuws is over deze melding, moet je geregistreerd zijn op onze Community. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst (bovenaan de pagina, rechterkant). Als je wel al lid bent, dan klik je op 'Opties' onderaan dit bericht en dan op 'Topic Volgen'.

****
Update 15:10 PM
The roaming issues on our network are resolved. All network services are available again, we apologize for the inconvenience and thank you again for your understanding.

Update 12:00 PM
We are currently investigating the cause of this problem and at the same time restoring our network. To make sure this is going correctly, we are doing this in phases. Therefore, we are restoring the network one country at the time. Because of this process it is possible that some of you are already able to connect again with our network. A new update will be posted here soon, so keep following this topic.

Network roaming issue
As of last night, we are experiencing an issue with our network. Therefore our customers can’t use our roaming services. This means you can’t use mobile data and place or receive calls when you are using our network abroad.

We are working very hard to solve this problem as soon as possible. For now, we don’t know how long this is going to take. Our sincere apologies for any inconvenience caused. As soon as we have more information, we will share it in this topic. Thank you for your understanding.

To receive an e-mail when there is any news regarding this issue, you have to be registered to our Community. If you are not yet registered, please do so by clicking “Registreren” on the top right of this page. If you are already an active user on the Community, click “Opties” at the bottom of this message. After this, click “Topic volgen”.

Shortlink: www.vodafone.nl/act/c/problemennetwerkbuitenland
icon

Beste antwoord door Vodafone 4 september 2019, 15:26

Update 15:10
De roaming problemen op ons netwerk zijn inmiddels verholpen. Alle netwerkdiensten zijn weer beschikbaar. Excuses voor het ongemak en nogmaals bedankt voor jullie begrip.

Update 15:10 PM
The roaming issues on our network are resolved. All network services are available again, we apologize for the inconvenience and thank you again for your understanding.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

75 reacties

Ik vind het een beetje apart dat in de app alleen wordt gesproken over een storing in het Vodafone netwerk. Momenteel ben ik in Frankrijk op vakantie en heb de beschikking over SFR (Vodafone partner netwerk) Orange F en Bouyguess Telecom.

Werkt alleen SFR niet of de andere 2 ook niet?
Reputatie 1
Ik verwacht als zakelijk klant compensatie, ik kan al vamaf 6 uur vanochtend geen telefoontjes aannemen.
Vanuit Hongarije ook al sinds heel vroeg vanmorgen ook al geen services.
mijn collega die momenteel in shanghai is heeft geen service en door het tijdverschil dus al de hele dag een probleem.
Ik verwacht als zakelijk klant compensatie.
Ik ben in Belgie en sinds vanochtend vroeg geen service.
De link naar het topic op vodafone.nl mist een https://; hierdoor gaat de link naar een 404 pagina.
Wederom geen netwerk, gebeurd de laatste tijd wel vaker. Probleem in Spanje is dat Vodafone alleen netwerk afspraken heeft met Vodafone ES, waardoor je nimmer kan switchen tussen Providers.
Bellen in Spanje is met dit netwerk onwijs slecht, mensen verstaan je niet doordat er een hapering is.

Betalen voor iets waar je geen gebruik van kunt maken, uhm logischerwijs zou een bedrijf daar een compensatieregeling voor hebben maar Vodafone?? Helaas 😞
Ook in Belgie geen service.
Mijn telefoon is mijn werk, ik verwacht dus zeer zeker compensatie als zakelijke klant.
Is er toevallig al zicht op wanneer deze storing is opgelost?
Vanuit Frankrijk werken zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin niet naar behoren (beide Vodafone klanten).
Navigatortje, ik heb er ook geen verstand van maar ik vermoed dat door een fout in het het netwerk Nederlandse nummers in het buitenland niet meer herkend worden. Ik heb met mijn Italiaanse sim geprobeerd mijn Nederlands nummer te bellen. Italiaanse sim (Wind) meldt dat mijn nummer niet bestaat!
in duitsland naast headoffice Vodafone (maakt ook niet uit waar) geen roaming data/speech, type netwerk 2G,3G,4G (5G) maakt niet uit.
Ik verwacht als zakelijke klant een compensatie!
Op dit moment is er helaas nog niks bekend! Zodra er meer bekend is, zullen we dit meteen hier delen. Onze excuses voor het ongemak!

Hoe wil je ons op de hoogte houden als we geen wifi hebben? 😉
zit Nu op zakynthos geen bereik, wil uit de hotel alleen geen internet buiten voor Google maps, lekker is dat bedankt Vodafone, voor het verpesten van deze dag
ook In Spanje geen service. Ik probeer mijn familie te vinden maar daar krijg ik ook geen gehoor als ik even WiFi heb om te bellen. Helaas daar gaat mijn vakantie dag.
Daar ik vanaf mijn vakantie adres s'ochtends mijn bedrijf draaiende houd neem ik aan dat er een compensatie en/of vergoeding van geleden schade word aangeboden?
Dacht eerst dat het een geplande service van het netwerk was vannacht. Nu dus al bijna 12 uur zonder netwerk/telefoon en noodgedwongen maar in een koffiebar met veel herrie aan het werk. Niet ideaal!
Ik verwacht van Vodafone wel compensatie als zakelijke klant.
Ook in Zwitserland gaat niks meer... daar zit Je dan met Je Red Pro Elite abonnement....
Hoe worden wij hier voor gecompenseerd. Het was namelijk al sinds 00:30 dat het begon. En ik probeer mijn werk te doen vanuit Spanje! Ik zie graag een antwoord tegemoet
Het begrip storing nadat ik sinds gisteravond 22 uur niets meer kan vind ik te gemakkelijk ... graag wat gedetailleerde informatie zou bij mij eventueel op wat meer begrip kunnen rekenen.

Zakelijke klant of niet, ik verwacht sowieso compensatie voor deze zeer lange "storing".

Graag meer details in de update
Hallo, in Duitsland is het niet anders. Na reboot 30 sec 4g net genoeg om mail te openen. Ik heb als backup kpn pre paid want dit kost me geld en klanten. Maar ik overweeg wel een overstap naar kpn totaal!!! Dit is mij eerder gebeurt dat heeft me veel geld gekost (door misgelopen omzet) maar conpenseren inderdaad wordt hem niet. Dus of dit is 12h00 opgelost of ik ga naar KPN
Checking in from Belgium on iPhone. Experienced problems this past weekend and thought I had burned through my data. However, the network indicator showed that I had an active connection with the network. As of today I have no connection, and the network indicator shows "NO SERVICE." The struggle is real! I'm keeping an eye on their Twitter feed for updates ( "Tweets and replies" is where the party is at, but you need to be signed in order to view this).

Hopefully this issue gets resolved asap and we can all get our data bundles extended or receive some other form of compensation as it's all tax deductible.

For anyone needing offline maps - use the Google Maps offline downloader or Here Maps (infinitely better for offline navigation). I managed to get Waze working offline for one of my routes as well. For the truly lazy peeps: screen capture google maps locations or buy someone a beer for 5 minutes of tethering.
Alleen het feit Dat als klant zijnde je moet zoeken naar een wifi netwerk in het buiteland is al drama maar goed we zijn wel wat meer gewend van vodafone toch ?
Very stressful that our 3 phone is not working in Scotland. Up is the compensation for this system wide shut down.