Mac

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Red Together

Hoi,
op 20 april heb ik hulp via de chat ingeroepen om een Red Together af te sluiten. De reden daarvoor was dat ik dit niet zelf online via Friends & Family kon afsluiten.
De medewerker begeleide mij door het hele proces en nadat ik het contract had veranderd kreeg ik de volgende melding; “ Bedankt voor de bestelling! Ik zie dat de order correct is geplaatst”.
Nu alleen mijn vrouw nog toevoegen en klaar is Kees. Zou je denken!
De contract overdracht was geregeld en op de dag dat het contract van mijn vrouw zou aflopen moest ik contact opnemen om haar abonnement in werking te zetten. Het samenvoegen van beide de contracten zou automatisch geregeld worden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Echter, ik kon haar contract niet activeren omdat dit niet gebeurd was, ondanks een mail dat dit wel gebeurd zou zijn!?
Ik heb die dag in de namiddag nog een keer contact opgenomen om te vragen of dit inmiddels gebeurd was zodat ik haar kon toevoegen aan het Red Together contract. Echter zonder resultaat.
Vandaag tevens gekeken naar mijn nieuwe abonnement en wat schetst mijn verbazing? Ik zou een Red Essential abonnement hebben afgesloten?
Dit vind ik bijzonder vreemd. Zelf zou ik hier nooit voor kiezen omdat ik dan veel te weinig data tot mijn beschikking zou hebben.
Wat ook vreemd is, is dat , al zou ik het verkeerde abonnement afgesloten hebben, niemand van de medewerkers mij hierop geattendeerd heeft. Dit terwijl het overduidelijk is dat ik het over mijn Red Together abonnement heb.
Ik moet ook wel toegeven dat ik door een buitenlandse reis en familieomstandigheden niet de mails van Vodafone heb gelezen. Maar volgens de medewerker van de chat was de order toch correct geplaatst.
Mijn vraag is of dit voor mij nutteloze 2 jarig abonnement zonder problemen omgezet kan worden naar een Red Together?
ik hoor het graag.

Mvg.
L.N.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mac
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend allemaal hoe het is verlopen, niet zoals ik dit van Vodafone verwacht. Vroeg me al af of je ook bevestigingen had ontvangen maar zoals je al schreef had je daar geen tijd voor om naar te kijken. Wat ik me dan ook kan voorstellen, zeker met familieomstandigheden. En je mag er vanuit gaan dat het goed gaat als je een afspraak maakt.

Gelukkig is het bij Vodafone mogelijk om, wanneer je nieuwe contract is ingegaan, over te stappen naar een ander abonnement. Je mag hiervoor bellen met de klantenservice van Vodafone via 0800-22 66 789.

Info die staat op de website van Vodafone (er zijn geen kosten aan verbonden omdat je hoger gaat ipv lager, dus het is gratis): Heb je meer tegoed dan je op krijgt? Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep. Bijvoorbeeld van Red Super naar Red Essential. Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25.

Wat wijzigt wel en wat niet?

  • Je houdt dezelfde einddatum van je contract
  • Het tegoed van je oude abonnement vervalt. Je krijgt een nieuw tegoed dat hoort bij je gewijzigde abonnement.

Op je rekening kan het er ook net even iets anders uitzien. Je krijgt een factuur die loopt to aan de aanpassing van het abonnement. De factuur erna loopt dan vanaf het moment van aanpassen tot en met einde van de maand erna.


Dan het overstappen van je vrouw haar abonnement. Daar zou ik dan ook gelijk achteraan gaan, want dit wil je ook goed hebben geregeld. Misschien dat ze je moeten doorverbinden, maar je kunt het natuurlijk gelijk vragen. Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is gelukt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mac
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend allemaal hoe het is verlopen, niet zoals ik dit van Vodafone verwacht. Vroeg me al af of je ook bevestigingen had ontvangen maar zoals je al schreef had je daar geen tijd voor om naar te kijken. Wat ik me dan ook kan voorstellen, zeker met familieomstandigheden. En je mag er vanuit gaan dat het goed gaat als je een afspraak maakt.

Gelukkig is het bij Vodafone mogelijk om, wanneer je nieuwe contract is ingegaan, over te stappen naar een ander abonnement. Je mag hiervoor bellen met de klantenservice van Vodafone via 0800-22 66 789.

Info die staat op de website van Vodafone (er zijn geen kosten aan verbonden omdat je hoger gaat ipv lager, dus het is gratis): Heb je meer tegoed dan je op krijgt? Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep. Bijvoorbeeld van Red Super naar Red Essential. Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig € 25.

Wat wijzigt wel en wat niet?

  • Je houdt dezelfde einddatum van je contract
  • Het tegoed van je oude abonnement vervalt. Je krijgt een nieuw tegoed dat hoort bij je gewijzigde abonnement.

Op je rekening kan het er ook net even iets anders uitzien. Je krijgt een factuur die loopt to aan de aanpassing van het abonnement. De factuur erna loopt dan vanaf het moment van aanpassen tot en met einde van de maand erna.


Dan het overstappen van je vrouw haar abonnement. Daar zou ik dan ook gelijk achteraan gaan, want dit wil je ook goed hebben geregeld. Misschien dat ze je moeten doorverbinden, maar je kunt het natuurlijk gelijk vragen. Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is gelukt.
Mac
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat een prima uitleg op mijn vraag.
Bedankt daarvoor.
Ga er straks direct werk van maken.
Ik moet zeggen dat ik altijd correct behandeld ben en dat
het een samenloop van omstandigheden is geweest dat het mis is gegaan.
Maar ik ga ervan uit dat dit naar tevredenheid opgelost gaat worden.
Dit zoals ik gewend ben van de service van Vodafone.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
TOP om te horen!
Laat nog maar even weten of het allemaal is gelukt.
En wat je zegt, ik verwacht ook dat Vodafone dit netjes voor je oplost 🙂

Succes in ieder geval en we horen wel of het is gelukt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels opgelost Mac?
Mac
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Goedemorgen,

het probleem is opgelost.
Maandagmorgen heb ik contact opgenomen met de klantenservice en toen ik doorverbonden was met de juiste afdeling
heeft een aardige dame mij door het hele proces van omzetten naar een Red Together abonnement begeleid.
Dat was geen enkel probleem.
Wel heb ik nog twee keer contact moeten opnemen omdat het toevoegen van een Red Together extra voor mijn vrouw niet via de app ging.
Ook dit werd opgelost naar tevredenheid.
Wel moet mij van het hart dat omzetten naar een Red Together abonnement behoorlijk wat tijd en telefoontjes/chats in beslag heeft genomen.
Misschien dat hier een puntje van verbetering in kan komen.
Voor de rest ben ik een tevreden klant.:thumbsup_tone1:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Fijn om te horen Mac
Veel plezier gewenst met je Vodafone Red Together abonnementen 🙂

En natuurlijk bedankt voor deze terug koppeling.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel voor je feedback Mac
Ik zal het intern aankaarten!

Super dat het nu werkt en goed is opgelost!
Ik zal het topic binnenkort sluiten. Selecteer jij nog het juiste antwoord?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic