Tibaa

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ruilen telefoonhoesje

Ik heb vanmiddag een zwarte hoes voor mijn telefoon gekocht omdat er geen blauwe hoes was voor mijn Samsung S9 bij de Vodafone winkel Ik heb namelijk een blauwe Samsung telefoon. Ik heb dit hoesje in Utecht gekocht. Bij thuiskomst had ik spijt en wilde mijn hoesje ruilen bij Vodafone in Bussum voor een blauwe hoes die daar wel voorradig is. Ik mocht dit niet ruilen want ik had de verpakking niet meegekregen, ik had natuurlijk wel mijn aankoopbon bij me. Ik word nu teruggestuurd naar Utrecht omdat ik het hoesje daar gekocht heb. Het hoesje kostte 59,99 euro. Is dit een normale service? Is het normaal dat ik van Bussum word weggestuurd naar Utrecht? Ik baal hier echt heel erg van, en dat terwijl ik van Vodafone recent een mail heb gekregen dat ze zo blij zijn met mij als klant. Graag een oplossing.
8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Tibaa
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ruilen is (inderdaad) geen recht, maar een gunst van de verkoper. De verkoper hoeft ruilen dus niet toe te staan. In de praktijk kun je (binnen een bepaalde tijd na het tonen van de bon) het product vaak wel gewoon ruilen. Of je krijgt een tegoedbon en soms zelfs je geld terug. Winkeliers mogen daaraan eigen voorwaarden verbinden, zoals: de verpakking moet intact blijven en of aanwezig zijn.

Deze afspraak (of geen afspraak, maar dat is even niet van belang) heb je met de winkel in Utrecht gemaakt toen je het kocht dus ik begrijp wel dat Bussum zegt dat die het niet wil aannemen en je terug stuurt. Begrijp alleen niet waarom je de verpakking niet hebt meegenomen vanuit de winkel. Die heb je waarschijnlijk in de winkel gelaten en misschien dat dit ook de reden is dat ze hem in de andere winkel niet willen aannemen.

Echter, dit zijn dan misschien wel regels, zoals de Consumentenbond ze omschrijft, maar enige coulance en/of medewerking zou natuurlijk wel netjes zijn. Ik weet niet of het Utrecht hoesje dan in de nieuwe verpakking mogelijk is, om opnieuw te verkopen, en/of het Utrecht hoesje volledig onbeschadigd is. Er spelen dus veel dingen mee waarom een verkoper iets besluit om wel, of juist niet te doen.

Via de Community is er geen oplossing mogelijk omdat we hier klanten onder elkaar zijn en helpen met informatie. Het beste wat je kan doen is toch terug te gaan naar de winkel waar je deze hebt gekocht of misschien vragen aan de klantenservice van Vodafone wat te doen of een chat te starten met een medewerker en vragen of die nog een tip voor je hebben.
Tibaa
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
In de Vodafone winkel in Utrecht heeft de medewerker direct het telefoon hoesje uit de verpakking gehaald om mij het hoesje te laten zien , en vervolgens heeft hij mijn telefoon in het hoesje gedaan. Ik heb er totaal niet bij stilgestaan dat ik de verpakking mee moest nemen. Ik ga straks bellen met de winkel in Utrecht om te horen wat de mogelijkheden zijn. Hartelijk dank voor je reactie Energyboy.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Goed dat je ze even gaat bellen.
Misschien dat ze met de winkel in Bussum iets kunnen regelen en dat je het toch kunt omruilen.
Ik duim met je mee en hoop dat het dan toch allemaal goed komt. En een leer voor een volgende keer als je nog eens iets koopt. Laat nooit de verpakking achter, neem het altijd mee naar huis want je kan thuis altijd nog spijt krijgen 🙂

Succes en alvast een goed weekend gewenst.
Tibaa
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb ca 20 minuten aan de lijn gehangen en heb nu nog steeds geen telefoonnummer van de Vodafone winkel in Utrecht om te overleggen wat er gedaan kan worden om mijn telefoon hoesje om te ruilen. Ik ben juist speciaal naar een Vodafone winkel gegaan gisteren voor de aankoop van een hoesje voor mijn nieuwe telefoon, omdat ik al jaren klant ben van Vodafone en het ruilen is een enorm probleem geworden. Ik kan nu niet eens bellen om te vragen of ze inmiddels een nieuwe voorraad blauwe Samsung hoesjes hebben ontvangen. Ik ben erg teleurgesteld en boos ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Tibaa
De nummers van de winkel worden niet gecommuniceerd. Hiervoor is de klantenservice aanwezig. Afhankelijk van welke optie je kiest, kan het op sommige afdelingen vrij druk zijn. Mijn collega's proberen iedereen zo goed mogelijk te woord te staan en te helpen waar mogelijk. Het kan dan ook zijn, dat er op sommige afdelingen een wachtrij is. Mijn collega's bellen graag voor je met de winkel om te controleren of er een ander hoesje op voorraad is etc.

Betreft het ruilen: Omdat het in Utrecht gekocht is, dient het daar ook geruild te worden. Dit is omdat iedere winkel zijn eigen voorraad heeft, zijn eigen systemen en dus ook zijn eigen betalingen en terugboekingen. Hierdoor is het niet mogelijk om het te ruilen in een andere winkel. Dit zal dan ook via dezelfde winkel gaan.
Tibaa
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik kan inmiddels met veel plezier meedelen dat ik uiteindelijk wel mijn hoesje heb kunnen ruilen. Het was in eerste instantie echt niet mogelijk, ook al was ik in de winkel van aankoop en ook al lag de verpakking aldaar. Het was niet mogelijk een tegoedbon of geld terug te krijgen. Kortom er kon niets aan gedaan worden. Ik had letterlijk pech gehad. Eigenlijk was het fout van de verkoper dat de verpakking niet meegegeven is, zeker met het gegeven dat er nooit geruild kan worden als de verpakking ontbreekt. Ik ben echt heel blij dat het opgelost is en ik ben blij met mijn hoesje.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Tibaa
Wat goed om te horen zeg.
Fijn dat je nu wel het hoesje hebt die je hebben wilt. TOP!
Veel plezier en zeker jammer dat het allemaal zoveel moeite heeft gekost.

Maar goed, eind goed, al goed 😉
Veel plezier en bedankt voor het melden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic