Richard78

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Samsung S7 (Edge) Beveiligingsupdate

Mijn partner en ik hebben allebei een vodafone branded Samsung S7. Helaas hebben we sinds de beveilingsupdate van december 2018 geen update meer ontvangen. Ook de maanden ervoor was het niet maandelijks terwijl het formele samsung updatebeleid nog steeds maandelijks is.
Hoe kan dit? Ik snap dat er zaken aangepast moeten worden aan de Vodafone schil, maar een achterstand van maanden vind ik onbegrijpelijk.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Wij hadden inderdaad de terugkoppeling gekregen dat deze uitgerold zou moeten zijn. Echter na de meldingen hierboven ben ik het toch gaan navragen! Het blijkt dat de update is tegengehouden ivm een bepaalde instelling wat niet zou werken. Hij zal nu midden April uitgerold gaan worden. Dit is helaas geen 1 april grap! Mijn excuses voor het ongemak!

ik ben iig blij dat jij ons op de hoogte houdt...

Bekijk in context

39 Reacties 39
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hebben jullie een branded toestel @Richard78?
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ja, allebei een branded toestel. Iets wat ik bij het volgende toestel dus niet ga doen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zal het intern navragen. Mocht ik een reactie krijgen, dan laat ik dit weten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Inmiddels heb ik een terugkoppeling.
Als het goed is, komt de volgende update binnen nu en 2 weken ongeveer.
Echter de update van januari is uitgerold via Samsung voor de branded toestellen.
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Goed om te horen. Maar die van januari hebben we beide niet ontvangen. Staan allebei nog op 1 december 2018. Ook handmatig geprobeerd.
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hebben jullie toevallig de mogelijkheid om het via een PC of laptop te proberen? Of eventueel door een simkaart van een andere provider in het toestel te stoppen.
Ik durf even niet te zeggen waarom deze niet bij jullie is aangekomen.
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zal het vanavond met de laptop of andere simkaart proberen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, ik hoor graag of dit geholpen heeft!
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zowel via laptop als andere SIM-kaart (KPN) zijn er geen beveiligingsupdates.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is apart omdat deze wel is vrijgegeven! In dit geval raad ik aan om te wachten op de volgende die eraan gaat komen Richard78
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Kun je dan een seintje geven als die er is, zodat we kunnen kijken als het dan ook niet lukt of er een andere reden/oorzaak is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zeker, mocht ik merken dat deze uitgerold wordt, dan laat ik dit zo snel mogelijk weten.
Olivier.R

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik sluit me aan bij Richard, mijn galaxy s7 heeft de beveiligingsupdate van december. Dit terwijl er al 2 nieuwe updates van samsung zelf zijn! En de derde (die van maart) komt waarschijnlijk ook al snel.
Handmatig updaten werkt niet en via de laptop ook niet.
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Vodafone branded Samsung S7, met een KPN abbo.
Ik heb dezelfde problemen als de anderen in dit topic, nl. dat de updates er niet zijn.
ik zag op Sammobile dat er vandaag weer een update is voor unbranded toestellen.
Vodafone loopt intussen 3 of 4 updates achter!
Ik vind dit een hele slechte service!
Omdat ik geen Vodafone abbo heb is dit topic de enige manier om mijn ongenoegen te uiten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Remhar
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Hoe kom je dan aan een branded Vodafone toestel als je bij een andere provider zit?
Dan heb je toch iets niet goed gedaan, lijkt me 🙂

Maar goed, er zijn wegen om een branded toestel unbranded te maken.
Als je even zoekt op Google dan kan je dit zelf doen en heb je er ook geen last meer van.
Overigens, als je dit doet dan is dit wel geheel op eigen risico!
Remhar

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Boy,

ehhh markplaats?! wel bekend denk ik....:grin:
tja het is jammer dat tie branded was, ik heb gekeken voor het omzetten, maar wil niet eindigen met een brick.
Dus hoop op goede wil van Vodafone..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ja, marktplaats ken ik wel :stuck_out_tongue_winking_eye:
Dan maar geduld hebben, komt vanzelf wel binnen 🙂
Richard78
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Wat ik mij trouwens ook afvraag is of als er dan eindelijk een update komt of dat dan een gebundelde update is van de ontbrekende maanden. En dan niet alleen op beveiligingsgebied maar ook qua verbeteringen van Android.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic