sjoerdvd

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung S9 dual sim

Mijn in Nederland gekochte Samsung S9 (dual sim) geeft, wanneer ik een Singaporese simkaart in slot 2 doe (mijn nederlandse vodafone kaart zit in slot 1), de volgende melding:
"Pincode SIM-netwerk geblokkeerd. Voer PUK van SIM-netwerk in."
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en, belangrijker nog, hoe ik dit probleem op kan lossen? Ik heb inmiddels verschillende kaarten van verschillende providers in Singapore geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat. Op internet lees ik verder dat je, alvorens je de dual sim functie in het buitenland kan gebruiken, eerst 5-10 minuten in Nederland moet bellen. Dit heb ik nooit gedaan en aangezien ik nu al in Singapore ben, gaat me dat ook niet meer lukken. Is er wellicht een andere manier?
Alvast dank voor de hulp!
Sjoerd
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
EnergieboySjoerdv

Dit kun je oplossen door de simkaart van ons daar te gebruiken. Er hoeft alleen maar een aanmelding te zijn op het netwerk (5min) en eventueel een keer mee bellen.
Daarna kun je de simkaart vandaar gebruiken. Alle toestellen zijn simlockvrij.
Dit is niet een Simlockcode wat ze vragen maar een regiocode. Dit is bij alle Samsung toestellen. Zodra je buiten de regio komt waar hij gekocht is, zal hierom gevraagd worden.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi sjoerdvd
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Even voor de duidelijkheid, welke SIMkaart geeft deze melding? Is het Vodafone SIMkaart of de Singaporese SIMkaart? Ik neem toch wel aan dat je in Nederland gewoon je SIMkaart actief had dus dan moet je daar gewoon mee kunnen werken, als Vodafone een roaming afspraak heeft met dit land (dat hebben ze dat is geen probleem). Als het om de Singaporese SIMkaart gaat dan kan je die natuurlijk in Nederland niet eerst 5 tot 10 minuten gebruiken voor je op vakantie bent.

Heb je de SIMkaarten al eens omgedraaid, dus NL SIM in slot 2 en Singaporese in slot 1? Of heb je überhaupt de SIMkaart, waar je nu last van hebt, in een ander toestel uitgeprobeerd wat die dan doet? Misschien kent het netwerk de verkochte Dual Sim van Samsung S9 Europe niet goed?

Het blijft altijd een probleem want Vodafone Nederland is ook afhankelijk van het netwerk daar dus die kunnen in Nederland niet veel uitvoeren. Ik zou het eens proberen om de SIMkaarten in een ander toestel te doen en te kijken wat die dan doet. Verder kan ik je eigenlijk niet zoveel tips meer geven 😞
sjoerdvd
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Energieboy

Mijn Nederlandse simkaart werk gewoon, ook in het buitenland. De problemen ontstaan wanneer ik er een Singaporese simkaart naast doe, dan wordt er om een PUK van het SIM-netwerk gevraagd. Ik heb de kaarten ook omgewisseld (NL in slot 2, Singapore in slot 1), dit veranderde niets aan de zaak. Wanneer ik de Singaporese simkaarten in een ander toestel doe (de Samsung S9 met KPN provider van een collega bijvoorbeeld), werken ze wel als bedoeld. Het probleem lijkt dus echt bij mijn toestel/Vodafone te liggen.

Met vriendelijke groet,
Sjoerd
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Ja, dat is wel heel erg vreemd eigenlijk.
Normaal zou je nu zeggen dat er een blokkade zit op het toestel van Vodafone maar dat zou dan niet mogen. Aangezien toestellen niet meer met een blokkade verkocht mogen worden. Maar zoals jij het zegt lijkt het er wel op. Als het dat wel is dan moet je een unlockcode opvragen bij Vodafone en dat zou je via de een chat kunnen doen.

Ik heb hier nog een tip van iemand op internet:
Na het opstarten van de Nederlandse simkaart pin invoegen en gelijk de Nederlandse simkaart eruit halen en nieuwe simkaart erin doen. Dus niet vol laten opstarten met de Nederlandse simkaart na het invoeren van de pin meteen simkaart verwisselen en een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=oJGvPSUsQlY

Weet niet of het werkt, heb niet zo'n toestel en weet ook niet of het hetzelfde werkt maar het is het proberen waard.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
EnergieboySjoerdv

Dit kun je oplossen door de simkaart van ons daar te gebruiken. Er hoeft alleen maar een aanmelding te zijn op het netwerk (5min) en eventueel een keer mee bellen.
Daarna kun je de simkaart vandaar gebruiken. Alle toestellen zijn simlockvrij.
Dit is niet een Simlockcode wat ze vragen maar een regiocode. Dit is bij alle Samsung toestellen. Zodra je buiten de regio komt waar hij gekocht is, zal hierom gevraagd worden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Gaat dat zo makkelijk?
Laten we hopen dat de TS dit lukt. Ben eigenlijk wel heel erg benieuwd 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het gelukt sjoerdvd?
Ja Energieboy ik heb hier vaker al vragen over gehad en ook veel over gelezen op de Community van Samsung 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11823Posts
  • 3475Oplossingen
  • 3098Likes
Steven wrote:
Is het gelukt sjoerdvd?
Ja Energieboy ik heb hier vaker al vragen over gehad en ook veel over gelezen op de Community van Samsung 🙂

off topic: probleem is dat mijn Mac daar niet graag op komt. Dan krijg ik allemaal meldingen en zo.... Brrr
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hahah Energieboy nog nooit meldingen gehad op de website van Samsung 😛
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten. Geen reacties meer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic