Erdinc123

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Samsung S9 Februari/Maart update

Hai,

Ik had een Samsung Galaxy S9 bij Vodafone gehaald, en een vriend heeft een Samsung Galaxy S8, maar niet van Vodafone. En hij heeft al de update van Februari terwijl ik nog zit op die van Januari. Hoe komt dit? Levert Vodafone de updates of Samsung zelf.?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Erdinc123 ,

Dat is een goede vraag!

Branded smartphones zijn smartphones die consumenten bij providers kopen. Deze smartphones bevatten nog een kleine laag software o.a. Daardoor ontvangen gebruikers de update iets later dan unbranded toestellen.

Unbranded smartphones zijn smartphones die consumenten bij een elektronica winkel kunnen kopen. De updates hiervan lopen via Samsung zelf. Deze variant ontvangt de updates gemiddeld sneller dan branded smartphones.

Zijn branded smartphones gelijk een nachtmerrie? Het kent zijn voor/nadelen. Mijn Galaxy S8 is unbranded en ik heb een paar dagen geleden de 9,0 update ontvangen, de accuduur is er erg op achteruit gegaan en ik heb ook een bug gevonden. Providers doen een extra check en kunnen dit soort fouten nog verwijderen en oplossen voordat de update van start gaat.
In sommige gevallen (kleinere updates) heeft Vodafone een aantal keer juist eerder de update uitgebracht dan Samsung zelf.

Nog even geduld dus! Je Galaxy S9 zal vast en zeker de update ontvangen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Erdinc123 ,

Dat is een goede vraag!

Branded smartphones zijn smartphones die consumenten bij providers kopen. Deze smartphones bevatten nog een kleine laag software o.a. Daardoor ontvangen gebruikers de update iets later dan unbranded toestellen.

Unbranded smartphones zijn smartphones die consumenten bij een elektronica winkel kunnen kopen. De updates hiervan lopen via Samsung zelf. Deze variant ontvangt de updates gemiddeld sneller dan branded smartphones.

Zijn branded smartphones gelijk een nachtmerrie? Het kent zijn voor/nadelen. Mijn Galaxy S8 is unbranded en ik heb een paar dagen geleden de 9,0 update ontvangen, de accuduur is er erg op achteruit gegaan en ik heb ook een bug gevonden. Providers doen een extra check en kunnen dit soort fouten nog verwijderen en oplossen voordat de update van start gaat.
In sommige gevallen (kleinere updates) heeft Vodafone een aantal keer juist eerder de update uitgebracht dan Samsung zelf.

Nog even geduld dus! Je Galaxy S9 zal vast en zeker de update ontvangen.
Erdinc123
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Oooh, oke erg bedankt!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Graag gedaan :)! Mocht je nog vragen hebben dan zien we ze verschijnen.

Nog een fijne avond.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic