sugarplumpfairy

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Simkaart in andere smartphone

Hallo,

Ik gebruik een vodafone prepaid simkaart.

Deze simkaart heb ik gekregen bij een prepaid Samsung E2230 mobiel.

De simkaart was zonder probleem over te zetten in een Samsung Smart GT S6500D mini 2.
Android 2.3.6 'Gingerbread'
Er was alleen de 0000 code nodig om de telefoon te ontgrendelen.

Nu heb ik een Samsung met Android 4.1.2. 'Jellybean' tot mijn beschikking.
Als ik mijn Simkaart daar instop dan vraagt die om "Sim ontgrendelings pincode" o.i.d.
De 0000 code werkt niet.

Is dit op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jawel, je moet contact opnemen met de provider van waar je de lockcode van nodig hebt. Is het het toestel van Vodafone dan moet je Vodafone bellen en gaat het om een andere provider, dan moet je die bellen.

Maar gaat het om een Vodafone toestel, dan contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan de unlockcode online aanvragen bij Vodafone (klik op de rode link (online)).

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi sugarplumpfairy
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je ook al geprobeerd om een andere SIMkaart in het toestel te steken, lieft een andere provider? Dan kan je zien of daar iets mis mee is en of het toestel misschien een Lockcode bevat.

Alle toestellen worden al jaren verkocht zonder een Lockcode. Het kan zijn dat dit toestel deze nog wel heeft. De unlockcode moet worden opgevraagd bij de fabrikant. Afhankelijk van de reactietijd hiervan kan het even duren. Je kan de unlockcode online aanvragen bij Vodafone.

Hopende dat ik je hiermee heb kunnen helpen en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
sugarplumpfairy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor je reactie Energieboy!

In de telefoon die ik wil gaan gebruiken (Jellybean) zat een Simkaart in van 'Telfort' die gewoon werkt en geen code nodig heeft.
Die kan ook gewoon in mijn oude Samsung mini 2 (Gingerbread).

De telefoon die ik wil gaan gebruiken (Jellybean) (in combinatie met prepaid Vodafone Simkaart) is ook een prepaid smart!

De unlock code van het toestel moet dus bij de fabrikant (samsung) worden opgevraagd?

Ik hoef dus niet bij de oude Simkaart provider 'Telfort' te zijn of bij mijn Sim provider 'Vodafone'?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jawel, je moet contact opnemen met de provider van waar je de lockcode van nodig hebt. Is het het toestel van Vodafone dan moet je Vodafone bellen en gaat het om een andere provider, dan moet je die bellen.

Maar gaat het om een Vodafone toestel, dan contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan de unlockcode online aanvragen bij Vodafone (klik op de rode link (online)).
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels gelukt sugarplumpfairy?
sugarplumpfairy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Steven,

Bedankt voor je reactie!

Nee, het nog niet gelukt : (

Maar weet nu wel waar ik moet zijn om het op te lossen : )

De telefoon met de Simlock (die ik wil gaan gebruiken) is een 'Samsung Young GT-S6310N Android 4.1.2'
Deze prepaid telefoon is bij de ING-bank gekocht met een Telfort Simcard.

Ik moet dus bij Telfort zijn om te unlocken.
De "Telfort unlock site" werkt niet naar behoren. Kan alles invullen behalve 'type' telefoon.
Ben op het 'Telfort forum' op zoek naar een oplossing.

Ben hier toch een stuk op weg geholpen : )
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah super, dat je nu weet waaraan het ligt. Jammer dat het niet soepel werkt op de Telfort site. Je kunt eventueel ook via de klantenservice van hun de unlockcode opvragen. Hopelijk heb je hem snel!
sugarplumpfairy
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waarschijnlijk is het toch gelukt : )

Heb op https://www.bellen.com/mobiel/sim-unlockcode-aanvragen.
Onder:

Sim unlockcode online aanvragen

Ipv 'Telfort' (waar de simkaart van is) > 'KPN' aangeklikt.

Dan kom je op:
https://www.kpn.com/service/mobiel/sim-kaart/sim-lock.htm

Daar 'unlockcode aanvragen' klikken:
https://simlock.kpn.com/kpn/
Daar IMEI nummer met code invullen

Dan al je gegevens invullen.
Hier wordt niet om 'merk' en 'type' gevraagd!!!!!!

En daar zijn dan de instructies met codes (met en zonder simkaart!) om te unlocken.
Worden ook meteen naar je mail adres verstuurd.

En klaar is Klazina

Mijn vraag is nu:
Kan je de telefoon alleen unlocken bij de provider(sim) van waar die is aangeschaft of kan elke provider dat doen?

Ik kon in ieder geval een prepaid toestel (aangeschaft bi INGbank) met een 'Telfort' simkaart via de 'KPN unlock site' unlocken : )
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Yes, dat klinkt goed sugarplumpfairy
Veel plezier met de telefoon 🙂

Yes, je kan alleen een unlock aanvragen bij de provider die deze toen heeft afgegeven.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic