Beantwoord

simkaart verloren in buitenland

  • 20 juni 2019
  • 12 reacties
  • 325 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben me simkaart in Thailand verloren
Wat moet ik nu doen om een nieuwe simkaart te krijgen liefst met zelfde telefoonnummer
En heb ik dan ook de pukcode nodig ? die en andere codes heb ik niet meer
Laat maar weten wat ik nu moet doen

met vriendelijke groet
Richard
icon

Beste antwoord door Steven 22 juni 2019, 20:24

Simkaart is besteld @Richard R.
Ik zal het topic binnenkort sluiten.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Richard R.
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, dat is wel heel erg vervelend. Normaal advieseer ik mensen om een nieuwe SIMkaart op te halen bij een Vodafone winkel maar dat is in jou geval niet mogelijk. Hieronder zal ik je wat uitleg geven:

Blokkeer eerst je abonnement in My Vodafone of bel naar 0800-0094 (ben je in het buitenland, bel dan nummer +31 654 500100) voor een blokkade op je prepaid of abonnement. Lukt het niet om te bellen, wat me in jou geval kan voorstellen, dan kan je ook een chat starten. Bij diefstal doe je meteen aangifte. Stuur het proces verbaal binnen 10 dagen naar ons op. Dan krijg je gratis een nieuwe simkaart. Als je de telefoon zelf bent kwijtgeraakt, check dan je inboedel-, kostbaarheden- of reisverzekering. Wie weet vergoeden zij nog iets.

Het vervelende is nu dat je je SIMkaart bent verloren in het buitenland. Vodafone stuurt namelijk een nieuwe SIMkaart naar je huis adres en niet naar je vakantie, of werk, bestellingen in het buitenland. Mocht je daar nog voor een lange tijd zitten dan zou je moeten vragen of iemand in Nederland bij je post kan en de SIMkaart wil opsturen naar je. Anders kan je pas gebruik maken als je terug bent in Nederland.

Daarnaast blijft je huidige telefoonnummer gewoon actief, ook als je een nieuwe SIMkaart krijgt. Daar hoef je je dus niet druk om te maken. Succes in ieder geval en ik hoop dat ik je hiermee een stukje verder heb geholpen.
Heb je inmiddels de simkaart geblokkeerd en heb je een nieuwe aangevraagd @Richard R.?
Heb je er ook nog aan gedacht om eventueel het toestel te traceren voor dat de simkaart geblokkeerd werd (via google, samsung account, iCloud)?
Goedmorgen ,

Ik heb inmiddels de simkaart geblokkeerd.
Ik ben al terug thuis van me vakantie.
Ik hoor wel van u wat ik nog moet doen om de nieuwe simkaart te krijgen
Maar als het goed is ben ik niet meer bereikbaar op me nummer
Laat het me aub weten

alvast bedankt
Richard
Maar hoe kan ik een nieuwe simkaart aanvragen ?
dat kan ik niet vinden op MY vodafone

Richard
Reputatie 7
Badge +17
Maar hoe kan ik een nieuwe simkaart aanvragen ?
dat kan ik niet vinden op MY vodafone

Richard

Nieuwe SIMkaart kan je aanvragen door te bellen naar 0800-0094 of door langs een Vodafone winkel te gaan (neem dan wel je ID kaart mee).
Ik kan ook een simkaart voor je bestellen maar dan duurt het even voordat je weer bereikbaar bent. Het snelste is langs een van onze winkels gaan.
Mocht je willen dat ik er een bestel voor je, dan hoor ik het graag @Richard R.
Hopelijk heb je een fijne vakantie gehad!
Hoelang duurt het ongeveer als u een simkaart besteld en hen in huis heb ?
My vakantie was perfect van grote klasse
Gelukkig! Als ik de simkaart bestel, dan komt de simkaart ongeveer over 5 werkdagen binnen @Richard R.
Oke prima kunt u voor me bestellen, en met alle codes die ik nodig heb. :)

Gr, Richard
Ik zal je een privebericht sturen @Richard R.
Simkaart is besteld @Richard R.
Ik zal het topic binnenkort sluiten.
Reputatie 6
Afhandeling verder via privébericht: topic gesloten.