Beantwoord

slecht tot geen ontvangst thuis


ik heb altijd al slecht ontvangst thuis, het is nu echt storend aan het worden.
dit gaat om zowel bellen als internetten.
wat kan hier aan gedaan worden?

mark
icon

Beste antwoord door Steven 29 december 2018, 01:51

Hoi @markho1975

Welkom op de Community!

Ik kan mij voorstellen dat je gewoon bereik wilt hebben!
Je kunt altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Ook kun je controleren of je de optie hebt om te bellen over Wi-fi of 4G. Dit kun je bij android aanzetten onder de Wi0fi instellingen. Bij Apple doe je dit bij de instellingen en dan mobiele data.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @markho1975

Welkom op de Community!

Ik kan mij voorstellen dat je gewoon bereik wilt hebben!
Je kunt altijd handmatig een ander netwerk selecteren.
Android: Dit die je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Apple: Ga naar instellingen en dan aanbieders. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone

Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.

Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml of eens de stappen doorlopen op onze netwerkcheck https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Ook kun je controleren of je de optie hebt om te bellen over Wi-fi of 4G. Dit kun je bij android aanzetten onder de Wi0fi instellingen. Bij Apple doe je dit bij de instellingen en dan mobiele data.
Reputatie 5
Heb je gebruik gemaakt van de tips van Steven, @markho1975?
Indien er geen reactie komt, wordt het topic binnenkort gesloten.
Topic gesloten.