Daevanos

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte dekking Postcode 6101

Postcode 6101, ik heb hier al jaren een heel slechte dekking, hooguit 2 blokjes van de 5 , 3G ontvangst, regelmatig alleen Edge en soms gprs. De plek thuis maakt niet uit.
Al meerdere keren over geklaagd, maar "alles zou normaal moeten zijn".
Met mijn smartphone is het iets beter als met de iPad 4G., maar toch erg traag.
8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Daevanos

Welkom op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat je ook snel internet wilt hebben.
Heb je dit ook al aangekaart via de Network Check? http://voda.fo/ne/3ugam
Aan het einde kun je een onderzoek starten. Hierdoor komt het terecht bij mijn collega's van de Network check.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het onderzoek aangemaakt Daevanos?
Daevanos
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb ik geprobeerd, maar dan loopt de zaak vast: "Er gaat iets niet goed. Probeer het later nog eens of neem contact op met een medewerker".
Ik heb een Voda-abonnement via tussenpersoon "4Communications BV." Via mijn inlog daar, kan ik de test niet doen. Alleen contact opnemen met een medewerker. Dat heb ik gedaan, maar die zien geen buitensporige problemen. "U woont in een grensgebied (5km. van de Blg-grens, 10 km. van de Duitse grens), daar zijn wel eens meer zwakke punten ivm de zendmasten en de buitenlandse providers.
Ik kan ook inloggen via een oude inlog, die ik voorheen had van een rechtstreeks abonnement bij vodafone, maar op die manier loopt de dekkings-check ook vast. De controle, of mijn kaart geblokkeerd zou zijn, geeft ook geen probleem. Verder zou bij de verlenging van mijn contract in oktober j.l. volgens een Voda-medewerker mijn data-kaart niet afzonderlijk opnieuw zijn aangemeld, wat door de medewerker van 4com naar het land der fabelen verwezen werd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In dit geval raad ik dan aan om een chat te starten of te bellen met 1201 of door 4Communications het onderzoek te starten. Als het goed is hebben zij deze optie ook.
Mijn collega's van de klantenservice kunnen alsnog een onderzoek voor je aanmaken zodat er gecontroleerd wordt of alles normaal werkt, de dekking gaat verbeteren etc.
Aan het grensgebied is het netwerk iets zwakker, maar dat zou niet voor problemen mogen zorgen. Aan de grens is het afhankelijk van waar de netwerkpaal van ons en de buurtland(en) staat.

Wat je wel zou kunnen proberen is roaming aanzetten, om te checken wat er dan gebeurd. In principe zal het toestel switchen naar het sterkste netwerk.
Daevanos
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Roaming staat bij mij altijd aan, maar de buitenlandse netwerken zijn niet zo sterk, dat hij daarvoor kiest, plus, dat ik dan "voorkeursnetwerk kiezen" uit moet zetten. Op advies heb ik wel de 4G-optie uitgezet, omdat hij dan volgens zeggen blijft zoeken naar een 4G-verbinding en daarmee de data-snelheid naar beneden haalt. Maar ik merk geen verschil.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan raad ik het eens aan om toch een onderzoek aan te maken.
Daevanos
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
o.k.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic