4772wp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

slechte of geen verbinding internet aan de Costa Brava met Vodafone

Ik ben nu een week in Spanje en ben via roaming verbonden met Vodafone ES. Internet is bedroevend slecht 4G kun je vergeten, soms heb ik H+ indicatie, dat zou dan overeenkomen met 3G. maar ik de meeste gevallen krijg ik een E indicatie, dat is wel bellen maar bij internetten krijg je foutmelding "geen internet" of "Oeps er is iets mis we gaan het fixen". Teleurstellend wel goed antennesignaal bij Orange ES of Movistar, maar daar kun je handmatig niet naar overschakelen omdat Vdafone daar geen roamingovereenkomst mee heeft. Op mijn tablet hen ik T-mobile en perfect internet op 4G. Ik vind dit jammer want aan mijn bundel 6GB internet bij Vodafone heb je in Spanje dus helmaal niets, ik heb nu noodgedwongen bij T-mobile maar een aanvullende bundel gekocht.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
4772wp
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb je raad opgevolgd en ben handmatig naar movistar gegaan, top antennesignaal, alle streepjes bij de R van roaming. Toen geen internet mogelijk maar na schakelen vliegtuigmodus kwam het internetsignaal H+ en heb ik internet op mijn telefoon. Helemaal top.

Bekijk in context

5 Reacties 5
hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Heb je wel geprobeerd handmatig een andere provider te selecteren?

Volgens Vodafone zou je iedere lokale aanbieder kunnen selecteren:https://forum.vodafone.nl/buitenland-6/hoe-zit-het-met-je-netwerk-in-het-buitenland-245936
4772wp
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ja ik kan handmatig zoeken en krijg dan 4 aanbieders te zien waaronder vodafone ES, movistar en orange es en dan nog een onbekende aanbieder. Bij selecteren movistar en orange krijg ik 4 streepjes antennesignaal mssr het lukt mij niet om daar te registreren. Ik krijg fan de boodschap fat mijn vodafone simkaart dat niet ondersteunt. Ik zie fan wel in mijn didplay dat ik als neywerk movistar heb, mssr krijg geen inyernetasnwijzing op mijn display en ik kan ook niet een vebinding krijgen metbeen internetsite
hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Mijn ervaring is dat het handmatig registreren veel tijd in beslag neemt. Als je alleen de melding krijgt dat registratie momenteel niet mogelijk is zou ik blijven proberen. Toestel paar seconden in de vliegtuigmodus zetten kan ook nog wel eens helpen.
4772wp
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb je raad opgevolgd en ben handmatig naar movistar gegaan, top antennesignaal, alle streepjes bij de R van roaming. Toen geen internet mogelijk maar na schakelen vliegtuigmodus kwam het internetsignaal H+ en heb ik internet op mijn telefoon. Helemaal top.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Opgelost. Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic