Slachtoffer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slechte verbinding

Contract zou 6 nov ingaan. Dit werd 8 nov en zat 2 dagen zonder telefoon. Toen het 8 november was bleek mijn internet 9 nov in te gaan. Mijn telefoon is van Motorola en heb al meerder malen gebeld(zinloos) en naar de winkel geweest. De verbinding van het internet blijft slecht en ook de service ( oplossen van problemen) vind ik niet geweldig. Regelmatig geen tot slechte verbinding. Tijdens het verkooppraatje werd mij verteld dat de dekking van Vodafone op zijn minst evengoed zou zijn als mijn vorige provider. Niet waar dus. Het liefst wil ik van dit contract af want het werkt niet. Heeft iemand een oplossing....

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Slachtoffer 

 

Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent. Ik leg je graag uit welke stappen je kunt ondernemen.

We gaan beginnen met het opnieuw opstarten van het toestel. Allereerst dient natuurlijk Mobiele data in je telefoon geactiveerd te zijn. Bij Android kun je vanaf het beginscherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je Mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens gaan we naar Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken.  Vervolgens mag je daarna op Network operators klikken om te controleren of 4G aan staat.

De volgende stap is om de APN te controleren. Dit kun je doen via Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. 

Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4


Gelukkig heb je de mogelijkheid om een ander netwerk te selecteren. Dit doe je via: Instellingen - Mobiele gegevens - Netwerkoperators. Hier zet je de instelling op Handmatig zodat hij begint te zoeken naar andere netwerken. Daarna selecteer je een ander netwerk dan het huidige netwerk uit de beschikbare netwerken.

Hier krijg je een foutmelding. Zet daarna het netwerk terug op Vodafone NL.

Overige stappen voor Apple en Android:
Mochten bovenstaande stappen niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee kun je erachter komen of het probleem aan het toestel ligt of aan de simkaart.

Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam.

Mocht je er niet uitkomen dan staan deze stappen beschreven via: https://handleidingen.vodafone.nl/
Hier kun je jouw toestel selecteren en daarna zoeken op Internet instellingen. Je krijgt dan een overzicht te zien met plaatjes erbij.
Laat je weten of het gelukt is? 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Slachtoffer 

 

Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent. Ik leg je graag uit welke stappen je kunt ondernemen.

We gaan beginnen met het opnieuw opstarten van het toestel. Allereerst dient natuurlijk Mobiele data in je telefoon geactiveerd te zijn. Bij Android kun je vanaf het beginscherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je Mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn. Vervolgens gaan we naar Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken.  Vervolgens mag je daarna op Network operators klikken om te controleren of 4G aan staat.

De volgende stap is om de APN te controleren. Dit kun je doen via Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. 

Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4


Gelukkig heb je de mogelijkheid om een ander netwerk te selecteren. Dit doe je via: Instellingen - Mobiele gegevens - Netwerkoperators. Hier zet je de instelling op Handmatig zodat hij begint te zoeken naar andere netwerken. Daarna selecteer je een ander netwerk dan het huidige netwerk uit de beschikbare netwerken.

Hier krijg je een foutmelding. Zet daarna het netwerk terug op Vodafone NL.

Overige stappen voor Apple en Android:
Mochten bovenstaande stappen niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee kun je erachter komen of het probleem aan het toestel ligt of aan de simkaart.

Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam.

Mocht je er niet uitkomen dan staan deze stappen beschreven via: https://handleidingen.vodafone.nl/
Hier kun je jouw toestel selecteren en daarna zoeken op Internet instellingen. Je krijgt dan een overzicht te zien met plaatjes erbij.
Laat je weten of het gelukt is? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het hiermee kunnen oplossen @Slachtoffer?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic