klant 75

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sms ontvangen phone medic abonnement.

Ik heb enkele weken geleden een sms ontvangen dat mijn phone medic abonnement is verlengt. De kosten zijn 5€ per week. Ik heb echter nooit een abonnement afgesloten. Ondertussen zijn er 10€ van mijn rekening afgeschreven hiervoor. Via een ander topic hierover is het mij gelukt om deze dienst stop te zetten. Ik heb al enkele malen contact gehad met de klantenservice maar top op heden krijg ik te horen dat men het in onderzoek heeft en dat ik waarschijnlijk zelf ergens op geklikt heb. Laat me hier duidelijk in zijn. Ik heb nergens op geklikt en ook geen rare apps geinstaleerd. Ook heb ik nooit een bevestiging gekregen dat ik iets heb afgesloten.
Ik ben gaan zoeken wat phone medic voor een dienst is maar heb hier tot op heden niets over kunnen vinden. Wel zijn er veel vodafone klanten (om een of andere reden allemaal van vodafone) die hetzelfde probleem hebben. Ik vraag me dan ook af hoe Phone medic aan mijn nummer komt en waarom Vodafone met zo'n dienst in zee gaat die er blijkbaar op uit is klanten op te lichten. Volgens de klantenservice kunnen ze precies zien of ik me zelf voor de dienst heb aangemeld. Op deze reactie wacht ik nu dus al een paar weken zonder resultaat.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Vodafone klant 75

Graag wil ik je wijzen op de regels van de Community. Het is niet toegestaan om Vodafone in je username te noemen.
In welke username mag ik het veranderen?

Super om te lezen dat het gelukt is om de dienst stop te zetten. In dit geval raad ik je aan om het onderzoek af te wachten. Via de Community hebben wij niet de mogelijkheid om systemen te controleren in verband met jouw privacy oa. Dit betekent dan ook dat wij niet het onderzoek kunnen inzien of de uitslag daarvan.
Hierdoor kunnen wij ook niet de discussie voeren waardoor deze dienst geactiveerd wordt etc.

Een onderzoek voor de desbetreffende afdeling kan 30 dagen duren ongeveer. Vaak heb je al eerder een reactie.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Vodafone klant 75

Graag wil ik je wijzen op de regels van de Community. Het is niet toegestaan om Vodafone in je username te noemen.
In welke username mag ik het veranderen?

Super om te lezen dat het gelukt is om de dienst stop te zetten. In dit geval raad ik je aan om het onderzoek af te wachten. Via de Community hebben wij niet de mogelijkheid om systemen te controleren in verband met jouw privacy oa. Dit betekent dan ook dat wij niet het onderzoek kunnen inzien of de uitslag daarvan.
Hierdoor kunnen wij ook niet de discussie voeren waardoor deze dienst geactiveerd wordt etc.

Een onderzoek voor de desbetreffende afdeling kan 30 dagen duren ongeveer. Vaak heb je al eerder een reactie.
Bennie1969

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik kreeg vanochtend de melding dat ik een abonnement met Phone Medic zou hebben afgesloten. Dit is pertinent niet waar. Wat idd opvalt is dat als ik op internet zoek louter Vodafone gebruikers hier problemen mee hebben. Via Payinfo heb ik mij meteen afgemeld voor deze in mijn ogen frauduleuze dienst. Hoe moet ik nu verder handelen? Ik ben geenszins van plan om ook maar iets te betalen waarvoor ik mij niet heb aangemeld.
fornix

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is inderdaad simpelweg een Vodafone probleem. Vodafone doet er echter alles aan om in plaats van deze fraudulente dienst aan te pakken, de schuld op ons als consument af te schuiven.
Bennie1969

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het probleem inmiddels bij Vodafone neergelegd met de verwachting dat ze het oplossen en ik niet wens te betalen voor oplichting, zeker niet als zij al langer van het probleem weten en niks ondernemen tegen Phone Medic. Helaas heb ik net wel moeten constateren dat er al €5,- buiten mijn bundel om is gerekend ? Je zou bijna gaan denken dat Phone Medic een onderneming binnen Vodafone is, gezien bijna alleen maar Vodafone klanten hiermee gesodemieter hebben.
klant 75
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:
Hoi Vodafone klant 75

Graag wil ik je wijzen op de regels van de Community. Het is niet toegestaan om Vodafone in je username te noemen.
In welke username mag ik het veranderen?

Super om te lezen dat het gelukt is om de dienst stop te zetten. In dit geval raad ik je aan om het onderzoek af te wachten. Via de Community hebben wij niet de mogelijkheid om systemen te controleren in verband met jouw privacy oa. Dit betekent dan ook dat wij niet het onderzoek kunnen inzien of de uitslag daarvan.
Hierdoor kunnen wij ook niet de discussie voeren waardoor deze dienst geactiveerd wordt etc.

Een onderzoek voor de desbetreffende afdeling kan 30 dagen duren ongeveer. Vaak heb je al eerder een reactie.

Verander mijn naam maar in klant 75
klant 75
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ondertussen een reactie van vodafone gehad. Hier wordt de schuld bij mij gelegt. ik zou op 19 april op het bevestigingsscherm ergens op geklikt hebben. Ik ben ervan overtuigt dat dit niet het geval is. Vodafone bied wel aan om de gemaakte kosten over de afgelopen 2 maanden te verekenen. Dit is als het goed is dus opgelost.

Dan blijft wel nog het het feit over dat hier veel Vodafone klanten last van hebben. Waarom pakt Vodafone deze dienst niet aan inplaats van de schuld bij de klanten neer te leggen.

Waarom hebben hier alleen Vodafone klanten last van en geen klanten van andere telecom providers.

Wat voor een dienst is het eigenlijk. Na veel gegoogled te hebben en op de forums gezocht te hebben kom ik er maar niet achter om wat voor dienst het gaat. Zelfs Vodafone kan hier blijkbaar geen antwoord op geven wat bevestigt dat het om fraude gaat.

En als laatste waarom zorgt Vodafone er niet standaard voor dat de betaalde diensten uit staan. Ik wist net als de meeste klanten niet van de mogelijkheid om dit via payinfo uit te zetten. Als het standaard uit staat scheelt dit zowel voor Vodafone en de klanten veel ergenis.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het staat niet standaard uit omdat heel veel klanten gebruik maken van sms en contentdiensten (netflix, betalen via Google/ Apple etc.) Ook zijn er heel veel sms diensten waarvan gebruik gemaakt wordt klant 75
Ik heb je naam aangepast.

Mocht je het niet eens zijn met mijn reactie, dan kun je jouw reactie in een onderzoek laten zetten. Hierdoor dient de desbetreffende afdeling het op te pakken en je terug voorzien van een antwoord.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was de informatie van Steven duidelijk voor jou klant 75 ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic