Vraag

Storing Vodafone?

  • 1 april 2019
  • 15 reacties
  • 596 Bekeken

Hoi Hoi,
ik heb al 2 dagen geen internet op mijn mobiel. Alleen thuis via de Wi-Fi kan ik er gebruik van maken. Weet iemand hier meer van?

Groetjes

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Kimmetje
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik weet niet of er ergens een storing is.
Zojuist vroeg iemand anders dit ook op deze topic: https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/netwerkdekking-298692#post313045

Lees deze even door en dan weet je wat je kunt doen. Aangezien het hier om hetzelfde probleem gaat.
Is het inmiddels verholpen @Kimmetje? Op dit moment is er geen landelijke storing.
Als eerste raad ik je aan om je toestel eens opnieuw op te starten en te controleren of mobiele data aan staat.
Daarnaast mag je ook controleren of 4G aan staat.

Daarna kun je controleren via bovenstaande link of er een storing of werkzaamheden zijn. Indien dit niet het geval is, raad ik aan om een kruistest te doen. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende sim in jouw toestel. Hiermee kun je uitsluiten waar het probleem ligt.
Mocht het dan nog niet werken, kun je de stappen via onze Network check doorlopen.
Ben je er inmiddels al achter wat het is geweest en ben je weer bereikbaar @Kimmetje ?
Hoi Hoi,
ik heb al 2 dagen geen internet op mijn mobiel. Alleen thuis via de Wi-Fi kan ik er gebruik van maken. Weet iemand hier meer van?

Groetjes


Same for me, I called customer service and they told me there is a big issue for Red Together bundle users. They can call they can receive calls but they cannot use 4G network. They don' t know when it's gotta be fixed.
Reputatie 7
Badge +17
Strange, here I have Red Together too but no problems.
All is working. It is not already fixed?
Ik heb exact hetzelfde probleem als kimmetje.
volgens mij begon het 2 dagen geleden na iOS update..
Reputatie 7
Badge +17
iOS update is toch al langer geleden.
afgelopen 2 dagen is er geen iOS update geweest, 12.2 is van 26 maart.
Toch gaf mijn telefoon 3 dagen terug pas aan dat er een update was en heeft deze die nacht geïnstalleerd.
i.i.g. Werkt 4g niet ondanks dat ik wel 4g zie staan bovenin mijn scherm. Internet werkt enkel via WiFi nu
Reputatie 7
Badge +17
Heb je je telefoon al eens uitgezet?
Netwerkinstellingen gewist (onder instellingen - algemeen)? Even je SIMkaartje eruit halen, toestel uitzetten voor 5 minuten, toestel opnieuw opstarten en dan SIMkaart er opnieuw in steken.

Steek ook eens een ander netwerk SIMkaartje in je toestel om te kijken of die het dan wel goed doet (ander Vodafone SIMkaart mag ook maar andere provider is beter). En stop die van jezelf in een ander toestel (kijken wat die dan daar in doet).

Handmatig van netwerk veranderen en dan terug zetten wil ook nog wel eens lukken. En anders de klantenservice van Vodafone contacten door te bellen, en als dit niet lukt via een chat te starten en vragen of ze je nummer een reset willen geven.

Met een van bovenstaande moet het toch weer werken @Eline00. Wil je het eens proberen aub.


Over de update: dan heb je dit zelf niet gedaan en dan krijg je een melding of je het alsnog wilt doen of dat die dan pas, als je het zelf niet doet, automatisch het erop zet. Maar de update was echt al op 26 maart.
Hier hetzelfde probleem!!! Red together met 4 familie leden.... 4G werkt niet, valt steeds weg! Geen data in bundel! Snelheids beperking uit en de euro’s lopen op! Contact gehad met Vodafone, ze weten niet wanneer probleem is opgelost! Aantekening gemaakt bij mijn abbo. Ivm kosten die nu gemaakt worden ivm gebruik telefoon buitenshuis!

Drama, heb telefoon veel nodig....
Reputatie 7
Badge +17
Oké, als meer mensen er last van hebben dan zal er wel iets zijn. Hier hebben wij ook Red Together en geen enkel probleem. Is het misschien plaatselijk?

Heel vervelend natuurlijk en hoop dat ze het snel op kunnen lossen bij Vodafone. In ieder geval, bedankt voor het melden.
Zelfde probleem hier. Sinds vanochtend is ineens mijn 4g uitgevallen en de hele dag ook niet meer teruggekomen. Ik heb vanochtend met een Vodafone medewerker gebeld, die gaf aan dat het een bekende storing was. Echter verder geen bericht van welke oplossing er was of hoe lang dit ging duren. Als dit een bekend probleem is hoezo wordt er niet gecommuniceerd dan?
Ik word hier vrij chagrijnig van.
Storing na 3 dagen gelukkig opgelost.....!
Reputatie 6
Is er geen sprake is van een "landelijke" storing en je hebt lokaal wel problemen met je netwerk? Dan raden wij de Network Check aan die Steven eerder noemde. Ik begrijp van @Dubbeltje dat er weer verbinding met het netwerk is. Geldt dit voor iedereen in deze thread?
Indien er geen reactie komt, zal ik het topic sluiten.