efmkoene

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Swisscom staat alleen WhatsApp toe

Hallo, ik heb een Nederlands PrePaid nummber bij Vodafone, met 500 MB Blox; maar zit veel in Zwitserland. Voor de afgelopen 3 jaar maakte mijn telefoon daar standaard connectie met Swisscom, waar ik ook met 4G kon internetten/browsen/etc. Nu, echter, sinds afgelopen vrijdag of zaterdag, staat er een uitroepteken bij de 4G connectie, en kan ik niet meer browsen -- geen internet werkt meer, behalve WhatsApp dat nog prima werkt.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

  • Telefoon uit & aan, lost niks op.
  • Vliegtuismodus aan & uit, lost niks op.
  • Acces Point Names (in de Android 5.1 instellingen) ge-reset, lost niks op.
  • Maar, een connectie met een ander netwerk ('Sunrise') lost alles op -- daar heb ik werkend internet, WhatsApp, etc... . Het enige probleem is dat de telefoon daar standaard verbinding mee lijkt te verliezen na een bepaalde tijd of als ik me verplaats. Als ik kies voor 'Choose Automatically' bij de 'Available Networks' kiest de telefoon voor Swisscom, en zit ik weer met hetzelfde probleem dat ik alleen WhatsApp kan gebruiken maar verder niet online kan...

Ik vroeg me af of jullie weten wat hier fout gaat. Ligt het aan mijn telefoon? Ligt het aan Swisscom? Wat kan ik doen om het probleem te verhelpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi efmkoene
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard een hele fijne tijd in Zwitserland. Kan je Choose Automatically niet uitzetten?
Dat je gewoon met de hand moet kiezen? Het vervelende is dat je eigenlijk alles al hebt gedaan en niets werkt. Misschien zou je nog je eigen SIMkaart in een ander toestel kunnen doen om te kijken of je daar dit zelfde probleem hebt. Als dat niet het geval is, dan kan er iets aan het toestel liggen. Maar je zou ook haast gaan denken dat het aan Swisscom ligt.

Kijk nog even of het lukt en mocht je er helemaal niet meer uit komt dan kan je beter, nu je daar nog zit, contact opnemen met de klantenservice van Vodafone in Nederland en dan kunnen ze voor je bekijken wat er aan de hand is. Dit kan namelijk niet meer als je terug bent in Nederland.

Succes en ik hoop dat het je toch gaat lukken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi efmkoene
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Uiteraard een hele fijne tijd in Zwitserland. Kan je Choose Automatically niet uitzetten?
Dat je gewoon met de hand moet kiezen? Het vervelende is dat je eigenlijk alles al hebt gedaan en niets werkt. Misschien zou je nog je eigen SIMkaart in een ander toestel kunnen doen om te kijken of je daar dit zelfde probleem hebt. Als dat niet het geval is, dan kan er iets aan het toestel liggen. Maar je zou ook haast gaan denken dat het aan Swisscom ligt.

Kijk nog even of het lukt en mocht je er helemaal niet meer uit komt dan kan je beter, nu je daar nog zit, contact opnemen met de klantenservice van Vodafone in Nederland en dan kunnen ze voor je bekijken wat er aan de hand is. Dit kan namelijk niet meer als je terug bent in Nederland.

Succes en ik hoop dat het je toch gaat lukken.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Wat is ondertussen de status efmkoene ?
efmkoene
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb de simkaart in de veel nieuwere Samsung telefoon van m'n vriendin hier in Zwitserland gedaan, daar werkte Swisscom wel gewoon toen ik het voor een minuutje testte. Terug in m'n eigen telefoon werkte het wederom niet meer! Dus het ligt op een of andere wijze aan m'n telefoon. Het feit dat Sunrise wel werkt is mij een groot raadsel. Ik zal nog wel een tijdje schipperen en dan uiteindelijk een keer een nieuwe telefoon kopen, hopelijk werkt Swisscom daar wel constant!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Laat maar snel weten of er een oplossing is.
Beetje vreemd klinkt het wel
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Het blijkt dus toch aan het toestel te liggen. Aangezien je hebt besloten om een nieuwe telefoon te kopen, mag ik het topic dan voor nu sluiten? efmkoene
efmkoene
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Grappig genoeg werkt ook op mijn mobiel internet weer, sinds gisteren. Geen idee waarom; na anderhalve week werkt het weer. Je kunt het topic sluiten Sharon.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Haha, top! Bij deze het topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic