molotov01

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Telefoon werkte plotseling niet meer. Door onbetaalde rekening?

Wat een gekloot van Vodafone. Vanmiddag probeerde ik te bellen maar geen enkel uitgaand gesprek ging meer. Ook kon ik geen gesprek ontvangen. Raadselachtig, geen idee hoe dit kon. Eerst gedacht aan storing bij Vodafone, maar niets te vinden daarover. Whatsapp en internet werkte nog wel.
's Avonds nog eens geprobeerd, lukte weer niet. Toen eens bij My Vodafone gekeken. Bleek dat de rekening van januari 2019 afgeschreven was, maar die van december 2018 niet. Mijn fout geef ik toe, abonnement geswitched van zakelijk naar prive en de zakelijke rekening iets te snel op nul gezet. Maar je zou verwachten dat je even een SMS krijgt dat als je niet binnen zoveel tijd betaalt je niet meer kunt bellen. Ga eens de grens over en je wordt plat gesmst met mededelingen. Maar in dit geval wordt dat niet gedaan. Irritante is dat ik al jaren via Vodafone bel en nooit achterstanden heb. Kunnen ze gvd niet voor een trouwe klant even informeren wat er aan de hand is! Ik heb de rekening betaald, maar ga ook mijn Vodafone abonnement zsm opzeggen. Helemaal gehad met dit soort praktijken. Gooi ik meteen mijn Ziggo er ook uit, dat kan ook veel goedkoper.
12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi molotov01
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een heel vervelend verhaal en ik denk dat er dingen mis zijn gegaan of gemist zijn in de periode dat er een betaling zou moeten zijn. Volgens de website van Vodafone: Je krijgt eerst een sms dat de rekening nog niet betaald is, zodat je het bedrag zelf naar ons kunt overmaken. De incassokosten voor de mislukte incasso zijn € 2,73 (incl. btw). Zorg ervoor dat de rekening betaald is voor de genoemde datum, zodat je geen blokkade krijgt.

Op de website van betalingen staat hoe je dit nu kunt oplossen zodat je snel weer online bent en weer met Vodafone kan bellen en gebeld kan worden. Ik begrijp dat je daar boos over bent en dat het misschien allemaal langs elkaar heen heeft gelopen. Maar ik vind het wel jammer dat je om deze gelijk helemaal geen vertrouwen meer hebt in Vodafone terwijl je zelf aangeeft dat je je rekening te snel op 0,00 euro hebt gezet. Daarmee wil ik niet zeggen dat jij de schuldige bent, bij Vodafone zal er misschien nu ook iets fout zijn gegaan met het versturen van het smsje.

Wel jammer als je daarom gelijk geen Vodafone en/of Ziggo meer wenst omdat ik er zeker van ben als je de website bekijkt en contact opneemt met de klantenservice van Vodafone dat je er dan zeker uit komt. Ik heb begrepen dat je altijd kunt bellen naar 1201 met je toestel en anders kan je nog een chat starten met de klantenservice. Die mensen helpen je graag verder en dan komt het vast en zeker weer goed.

Hoop dat het allemaal nog goed komt en dat je toch nog blijft 🙂
molotov01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Werkt nu weer. Was inderdaad niet door onbetaalde rekening. Wat er wel aan de hand is blijft onduidelijk. Ga wel Ziggo opzeggen, is veel te duur. Maar Vodafone nog niet.
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
molotov01 wrote:
Werkt nu weer. Was inderdaad niet door onbetaalde rekening. Wat er wel aan de hand is blijft onduidelijk. Ga wel Ziggo opzeggen, is veel te duur. Maar Vodafone nog niet.

Hoi molotov01.
Heb je mss wat voorbeelden wat goedkoper kan in plaats ziggo of Vodafone .
BVD.
Gr..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
molotov01 wrote:
Werkt nu weer. Was inderdaad niet door onbetaalde rekening. Wat er wel aan de hand is blijft onduidelijk. Ga wel Ziggo opzeggen, is veel te duur. Maar Vodafone nog niet.

Erg jammer dat het zo heeft moeten lopen maar wel heel fijn om te lezen dat het weer is opgelost.
Laten we hopen dat Vodafone dan nu z'n best doet en dat je weer gewoon online blijft.

Veel plezier en mocht je nog eens vragen hebben dan weet je de Community te vinden.
molotov01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas, iets te vroeg gejuicht. Vandaag 12 februari een brief van Vodafone in de bus, gedateerd maar liefst 7 februari.
En daarin staat "Jammer dat we uw betaling nog steeds niet hebben ontvangen. Weet dat we uw aansluiting blokkeren voor uitgaande gesprekken, sms en dataverbruik als het het hele bedrag van Eur 41,59 niet voor 10 februari 2019 binnen hebben". Brief komt bij mij dus pas 12 februari binnen.....
Dus dat is gebeurt, ik had gelijk dat het blokkeren te maken had met de betaling. In mijn ogen schandelijk van Vodafone, met name een brief zo laat sturen dat het onmogelijk is om te reageren. Waarom niet een SMS sturen.
Ik ben vreselijk pissig hierover. Ben al jaren trouwe klant en dit was de eerste keer te laat betalen. En notabene, te laat met december maar januari werd wel keurig betaald. Is er dan geen vorm van coulance bij Vodafone dat er per ongeluk niet betaald wordt? Voor mij reden om mijn abonnement zsm op te zeggen en nooit meer iets van Vodafone af te nemen.
Tenzij ik door een medewerker gebeld wordt met excuses, maar dat zal wel niet gebeuren. Vodafone, zak maar door de stront.
molotov01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wordt vervolgd, na telefonisch contact met Vodafone (na kwartier in de wacht overigens) krijg ik te horen dat er geen blokkade is geweest. Of beter: dat is niet te zien in het systeem. Er is geen waarschuwings SMS verstuurd omdat dat op de een of andere manier niet aangevinkt stond bij Vodafone.
Dus ik moet maar aannemen dat de eerste keer in mijn leven dat ik geen verbinding krijg het een fout in telefoon/netwerk Vodafone is en NIETS te maken heeft met de verzonden brief en de betalingsachterstand. De brief waarin gedreigd wordt om mijn aansluiting te blokkeren als niet voor 10 februari de betaling binnen is. En een verbindingsfout op 11 februari.
Heb moeite om dat te geloven eerlijk gezegd. Toeval bestaat, maar dit is wel erg veel toeval.....Zoveel toeval dat het eigenlijk niet kan.
Heb wel mijn vertrouwen verloren in Vodafone. Ook als blijkt als het allemaal gegaan is zoals ze zeggen. Er is een grens aan wat een mens kan geloven.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jeetje zeg, ik zie je bericht nu pas. Wat een gedoe toch allemaal en je zal altijd zien, als er 1x iets mis gaat dan gaat er ook van alles mis. Wat je zegt, het is wel heel erg toevallig maar toeval ..... Ja, wat zal ik zeggen. Dat je geen sms hebt gekregen komt dus omdat er geen vinkje bij stond, dat kan gebeuren. Er zijn veel mensen die vragen om dat uit te willen zetten omdat ze het lastig vinden en dan krijg je dit soort problemen. Niet dat ik zeg dat jij deze hebt uitgezet, zo bedoel ik het natuurlijk niet. Maar het is voor jou nu wel lastig en gelukkig staat het nu weer aan dus dat kan nooit meer gebeuren.

Brief, afsluiting en dan toch weer niet is natuurlijk best lastig als je alles wat je ervoor hebt gehad. Maar laten we hopen dat het echt een samenloop van omstandigheden is geweest en dat het nu allemaal is opgelost en dat Vodafone je daar niet meer mee gaat lastig vallen. Tenminste, ik neem aan dat je nu weer bereik hebt en dat alles weer gewoon werkt.

Wens je in ieder geval wel veel succes verder en als er weer wat is, gewoon aan de bel trekken. Je hebt de community gevonden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Normaal gesproken, voordat je geblokkeerd wordt ontvang je een aantal smsjes molotov01.
Waarschijnlijk staat het contact nummer niet goed, anders had je deze wel ontvangen.Kun je dit laten controleren door mijn collega's?
molotov01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoe kan er iets fout staan aan een contactnummer? Mijn telefoonnummer is toch bekend bij Vodafone? Er stond inderdaad iets niet goed inzake het sturen van SMS berichten, iets niet aangevinkt. Maar dat is iets van Vodafone, niet van mij.
Waar ik nu na een aantal dagen irritatie achter kom is dat het lijkt alsof Vodafone liegt als het gaat om de blokkade, nameljk dat het niets te doen heeft met de onbetaalde rekening. Ik moet eerlijk zeggen, normaliter ben ik best tevreden over Vodafone, bereik etc. allemaal goed. Ik heb ook liever dat ze zeggen sorry fout gemaakt dan om de waarheid heen draaien.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het kan zijn dat je dit bij aansluiten niet hebt opgegeven, een nummer tussnetijds is gewijzigd of een vast nummer hebt opgegeven. Hierdoor kan het zijn dat je geen smsjes ontvangt.
molotov01
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee, dat is het niet. Ik heb niets veranderd, geen vast nummer opgegeven, er is geen nummer gewijzigd. Laat Vodafone eerst maar naar zichzelf kijken in plaats van de fout bij de klant te leggen. Ik betaal Vodafone, niet andersom.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat het via de klantenservice gaat, topic gesloten. Via de Community kunnen wij hierin niks betekenen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic