Tim1972

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Terugbetaling op een geannuleerde order

Door Vodafone is mijn order geannuleerd. Op deze order was een aanbetaling gedaan voor een toestel per creditcard van €245,69. Vervolgens is er een nieuwe order aangemaakt, waarop ik wederom een bedrag van €245,69 moest betalen.

Inmiddels heb ik de gehele servicedesk aan te telefoon gehad, diverse mails ontvangen om mijn geld terug te ontvangen. Volgens elke servicedesk medewerker zou dit binnen 15 werkdagen automatisch gebeuren, maar niets is minder waar.

Omdat het tot op heden nog niet is gelukt vrees ik dat ik alle komende incasso's zal terugdraaien, maar geen idee wat er vanuit Vodafone gaat gebeuren rondom blokkades van nummers ed.
Wie heeft hier ervaring mee of weet wie ik wel kan bellen om dit geregeld te krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Tim1972
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend natuurlijk, dit moet gewoon opgelost worden. Zelf heb ik geen ervaring met het terugdraaien van incasso's maar je kunt er vanuit gaan dat Vodafone dan blokkades op je nummer gaat zetten waardoor je niet meer kunt bellen of gebeld kunt worden. Uit ervaring weet ik wel dat creditcard maatschappijen soms eigen regels hebben en er langer over doen om het geld terug te zetten op je creditcard. Zo doet de mijne er bv 30 dagen over (tenminste, dat mogen ze doen, soms is het wel eerder terug dan ik had verwacht). Heb wel eens gehad bij een hotel, dat duurde toen bijna 25 dagen voor ik het terug had.

Als Vodafone het dus netjes heeft gedaan, wat ik wel verwacht, dan kan het zijn dat het nog komt. Je kunt natuurlijk ook je creditcard maatschappij bellen om te vragen of ze een betaling willen terug storten, of een reservering. Met uitleg doen ze dit voor je, daar heb je een creditcard voor, je kunt het gewoon terug laten storten. Gezien je uitleg prima volgt op je betaling daarop zou het volgens mij geen probleem moeten zijn om het terug te laten storten. Je kunt ze eens bellen 🙂

Wil je iemand van Vodafone spreken dan kan je met dit beter contact opnemen met de afdeling Webcare door een privé bericht te sturen naar Facebook of Twitter. Daar heb ik zelf wat meer ervaring mee en die helpen je graag verder. Dit zou je eerst kunnen doen of je doet beide om tegelijk informatie in te winnen wat het beste is om te doen.

Maar incasso's terug laten boeken, dat zou ik zelf niet doen.
Succes en laat nog even weten of het je is gelukt en wat je hebt gedaan.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Tim1972
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend natuurlijk, dit moet gewoon opgelost worden. Zelf heb ik geen ervaring met het terugdraaien van incasso's maar je kunt er vanuit gaan dat Vodafone dan blokkades op je nummer gaat zetten waardoor je niet meer kunt bellen of gebeld kunt worden. Uit ervaring weet ik wel dat creditcard maatschappijen soms eigen regels hebben en er langer over doen om het geld terug te zetten op je creditcard. Zo doet de mijne er bv 30 dagen over (tenminste, dat mogen ze doen, soms is het wel eerder terug dan ik had verwacht). Heb wel eens gehad bij een hotel, dat duurde toen bijna 25 dagen voor ik het terug had.

Als Vodafone het dus netjes heeft gedaan, wat ik wel verwacht, dan kan het zijn dat het nog komt. Je kunt natuurlijk ook je creditcard maatschappij bellen om te vragen of ze een betaling willen terug storten, of een reservering. Met uitleg doen ze dit voor je, daar heb je een creditcard voor, je kunt het gewoon terug laten storten. Gezien je uitleg prima volgt op je betaling daarop zou het volgens mij geen probleem moeten zijn om het terug te laten storten. Je kunt ze eens bellen 🙂

Wil je iemand van Vodafone spreken dan kan je met dit beter contact opnemen met de afdeling Webcare door een privé bericht te sturen naar Facebook of Twitter. Daar heb ik zelf wat meer ervaring mee en die helpen je graag verder. Dit zou je eerst kunnen doen of je doet beide om tegelijk informatie in te winnen wat het beste is om te doen.

Maar incasso's terug laten boeken, dat zou ik zelf niet doen.
Succes en laat nog even weten of het je is gelukt en wat je hebt gedaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In verband met het terug betalen van een order, kun je het beste contact opnemen met mijn collega's van status order. Zij kunnen inzien of een toestel retour geboekt is en of de aanvraag voor de terugbetaling geplaatst is Energieboy Tim1972 Dit mag door te bellen met 0800-0560.
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oke, die afdeling dus 😉
TOP voor het melden!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Tim1972?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic