Willem Boom

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update S9+

Waarom gaat vodafone de update naar android 9.0 eerst nog eens aanpassen voordat ik hem krijg.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Als je nu gewoon even op Google zoekt dan kom je zo achter je antwoord.

Het betreft de firmware, oftewel het operating system. Hoewel de telefoonfabrikant de firmware normaliter levert, voegen providers als Vodafone extras toe. Dat kunnen speciale apps zijn of meeleveren van settings en voorkeuren. Voorbeelden zijn een opstart-logo, favorieten in de browseren de provider internet settings. Omdat de provider de “specials” nog moet toevoegen nadat de fabrikant een nieuwe firmware heeft gemaakt, moet je bij branded toestellen langer wachten.

Wat ook al in mijn eerdere bericht staat: De provider (in dit geval Vodafone) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met hun eigen apps en software.

Fijne avond verder en alvast een geweldig 2019

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Willem Boom
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je een branded of een unbranded toestel?
Bij een unbranded toestel gaat de update via de fabrikant.

Heb je een branded toestel dan gaat dit op de volgende manier. Google rolt de beveiligingsupdates uit en verstuurt deze naar de fabrikant. De fabrikant pas hem aan met de schil die zij hebben. Vervolgens wordt deze doorgestuurd naar de provider. De provider (in dit geval ons) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met onze apps en software. Vervolgens wordt deze terug gestuurd naar de fabrikant zodat deze hem alsnog kan uitrollen.

Hier gaat dan ook even overheen. Op dit moment zijn ze nog bezig met het testen van deze software en duurt het nog even voordat deze eraan komt. Hier is (nog) geen datum over bekend. Het kan zijn dat de een hem al wel kan downloaden en de ander niet. Dit gaat gefaseerd. Geduld nog even :blush:
Willem Boom
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is geen antwoord op mijn vraag.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Als je nu gewoon even op Google zoekt dan kom je zo achter je antwoord.

Het betreft de firmware, oftewel het operating system. Hoewel de telefoonfabrikant de firmware normaliter levert, voegen providers als Vodafone extras toe. Dat kunnen speciale apps zijn of meeleveren van settings en voorkeuren. Voorbeelden zijn een opstart-logo, favorieten in de browseren de provider internet settings. Omdat de provider de “specials” nog moet toevoegen nadat de fabrikant een nieuwe firmware heeft gemaakt, moet je bij branded toestellen langer wachten.

Wat ook al in mijn eerdere bericht staat: De provider (in dit geval Vodafone) passen hem aan en testen hem, zodat het werkt met hun eigen apps en software.

Fijne avond verder en alvast een geweldig 2019
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Helaas is het nu afwachten, ik wacht zelf ook op deze update.
Willem Boom
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kan ook beginnen met beter de vraag te lezen. Ik zit niet zo te wachten op aanpassingen van vodafone. Ik wil zo snel mogelijk mijn updates ontvangen. een reden om voortaan mijn smartphone ergens anders te kopen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je vraag heb ik zeker gelezen, alleen is er (nog) niks bekend wanneer deze uitgerold wordt. Dit had ik je graag verteld als ik het wist.
Willem Boom
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven. Sorry, deze opmerking was niet voor jouw bedoeld maar voor ene energieboy.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11819Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Willem Boom wrote:
Beste Steven. Sorry, deze opmerking was niet voor jouw bedoeld maar voor ene energieboy.

En ik had de vraag ook gelezen.
Het is maar wat je zelf terug lezen wilt!

Wat Steven al zegt, afwachten tot het komt.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic