JaapD

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vanuit het buitenland niet naar Nederland kunnen bellen

Afgelopen weken ben ik in diverse landen binnen de EU geweest en het viel me op dat ik niet naar Nederland kon bellen en dat ik verbinding had met een 3G netwerk, behalve als ik een Vodafone netwerk had, dan was het 4G.
Uit/aan zetten help niet, roaming staat aan, andere provider hielp niet en vliegtuig modus uitzetten en later aanzetten hielp niet. Een sim kaart van een medereiziger die bij toeval hetzelfde merk telefoon heeft, dezelfde provider ander contract (Vodafone) en met de software op het laatste niveau hielp wel.
Vodafone stuurt een nieuwe sim kaar, maar het probleem blijft.

Ik heb dir probleem nu al meer dan een maand, wie heeft de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JaapD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb slechte ervaringen met klantenservice van Vodafone. Tegen taal uur vanmiddag had ik iemand aan de telefoon die zij dat het probleem was opgelost. Verificatie, door naar het buitenland te rijden, leerde dat het probleem nog aanwezig was. een nieuw contact leerde dat wat ik constateerde klopte. Mijn grootste issue, buiten het probleem, is dat ik niets en dan ook niets hoor van Vodafone.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi JaapD
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is altijd erg lastig om te weten waar het aan ligt. Want Vodafone Nederland is ook weer afhankelijk van het netwerk in het land waar je bent. Vaak is het netwerk van Vodafone het beste en werkt dat prima. Ik begrijp jij dat vaak last hebt en ook bij het ontvangen van een nieuwe SIMkaart. Wel vreemd natuurlijk en ik kan zo niet zeggen waar het aan ligt. De dingen die jij opnoemt zou ik normaal melden maar dat heb je dus al gedaan.

Je zou eens kunnen vragen via Facebook of Twitter of ze kunnen kijken of alles goed staat in het systeem. Misschien dat er toch nog een schakelaar niet goed staat of iets? Ik kan niet in het systeem kijken voor je 😞

Laat nog even weten hoe het afloopt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels al contact gehad met mijn collega's JaapD?
JaapD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf het moment dat ik het probleem eerwaarde heb ik contact gehad met de 'chat nu' functie en die hebben gekeken, settings aangepast en toen kreeg ik ook geen berichten meer. Na een paar weken kwam een collega erachter en die heeft alles weer gezet zoals het zou moeten staan. In de week van 4 juni heb ik gebeld en men heeft een case aangemaakt en ik heb met iemand van de netwerk afdeling gesproken. Deze radde me aan naar een Vodafone winkel te gaan. Bij een winkel in de buurt binnengestapt, verwezen naar de case. Nadat hij de case gelezen had raadde hij me aan naar het buitenland te gaan en hem dan te bellen, dan kon hij me helpen. Dat ik vanuit het buitenland niet kan bellen had hij wellicht niet begrepen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Stuur ons toch nog even een bericht via Facebook of Twitter JaapD . Via die weg kunnen we de status van jouw case nakijken.
JaapD
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb slechte ervaringen met klantenservice van Vodafone. Tegen taal uur vanmiddag had ik iemand aan de telefoon die zij dat het probleem was opgelost. Verificatie, door naar het buitenland te rijden, leerde dat het probleem nog aanwezig was. een nieuw contact leerde dat wat ik constateerde klopte. Mijn grootste issue, buiten het probleem, is dat ik niets en dan ook niets hoor van Vodafone.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi JaapD

Misschien een hele voor de hand liggende vraag, maar heb je wel +31 voor het (mobiele) nummer staan dat je wilt bellen? Mocht dit wel het geval zijn, voer dan eens een kruistest uit; jouw simkaart in een ander toestel, en een andere simkaart in jouw toestel plaatsen. Kun je dan wel naar Nederland bellen?
Wat betreft het issue dat je niks hoort: wij nemen enkel zelf contact met je op als we nieuws hebben over jouw case.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog kunnen testen met +31 JaapD of heb je al iets gehoord over het onderzoek?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic