1
Vraag
2
Reacties
Fiederels

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Veel telefoontjes met +44 nummer

Ik word regelmatig lastig gevallen door telefoonnummers die beginnen met +44 . Soms wel 4 of 5 maal achter elkaar. Ik neem ze niet op maar blokkeer ze. Maar dan volgt er weer een ander nummer beginnend met +44 . Het is wel heel erg lastig. Er zijn ook gewone mensen die me opbellen, dus kan ik mijn mobiel niet uitzetten. Is daar wat aan te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Fiederels en Energieboy

Er zijn 2 soorten telefonisch overlast.

  • Gebeld worden door hetzelfde Nederlandse nummer (vast of mobiel). Zie hiervoor ook de link die Energieboy heeft gepost.
  • Wangiri fraude


Wangiri
''Wangiri'' is een Japans term en betekent ''één keer overgaan en stoppen''. Bij Wangiri-fraude belt een oplichter met een buitenlands nummer naar een Nederlandse klant. De oplichter verbreekt de verbinding voordat de klant het gesprek heeft beantwoord. De klant ziet een gemiste oproep en belt vaak terug naar het dure buitenlandse nummer van de oplichter. De oplichter is gebruiker van dit buitenlandse nummer en iedere keer als er naar dit nummer wordt gebeld, ontvangt de oplichter een deel van de belkosten. De kosten kunnen hierbij voor de klant fors oplopen.
Meer hierover lees je hier.

Wat kun je hier tegen doen en wat doet Vodafone hier tegen?
Je kunt in de telefoon via de oproepinstellingen nummers blokkeren. Het kan zijn dat dit bij sommige merken niet kan.
Telefoongesprekken vanuit Nederland naar mogelijk frauduleuze buitenlandse nummers gaat Vodafone voortaan voorzien van de melding: ''Let op, u belt naar een buitenlands nummer. Hier kunnen hoge kosten aan verbonden zijn. Wilt u dit niet, verbreek dan de verbinding''. De telecomprovider hoopt dat hierdoor minder klanten onnodig kosten maken en het aantal klachten over deze vorm van fraude daalt. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren via ons. Indien je een Android toestel hebt, kun je een landcode toevoegen als contact en deze vervolgens blokkeren in je toestel. Alle nummers met de zelfde landcode komen dan niet meer door. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Bekijk in context

19 Reacties 19
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes

Hoi Fiederels
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vodafone heeft hier een apart topic voor geschreven. Bekijk het topic over +44! 


Fiederels
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bedankt voor je advies. Maar ik ben ook bang dat Vodafone niets voor me kan doen. Ik plaats dit soort berichten liever niet op Facebook. Vertrouw ik niet en ik gebruik geen Twitter. Gewoon maar wachten tot die ellendelingen het zat worden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Fiederels wrote:
Bedankt voor je advies. Maar ik ben ook bang dat Vodafone niets voor me kan doen. Ik plaats dit soort berichten liever niet op Facebook. Vertrouw ik niet en ik gebruik geen Twitter. Gewoon maar wachten tot die ellendelingen het zat worden.

Als je berichtje stuurt dan doen via een privé berichtje en niet over het internet (algemene Facebook). Maar je kan ook met de klantenservice contact opnemen door een chat te starten. Mocht je dit fijner vinden ?

Maar de kans is groot dat ze niet zoveel kunnen doen ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi Fiederels en Energieboy

Er zijn 2 soorten telefonisch overlast.

  • Gebeld worden door hetzelfde Nederlandse nummer (vast of mobiel). Zie hiervoor ook de link die Energieboy heeft gepost.
  • Wangiri fraude


Wangiri
''Wangiri'' is een Japans term en betekent ''één keer overgaan en stoppen''. Bij Wangiri-fraude belt een oplichter met een buitenlands nummer naar een Nederlandse klant. De oplichter verbreekt de verbinding voordat de klant het gesprek heeft beantwoord. De klant ziet een gemiste oproep en belt vaak terug naar het dure buitenlandse nummer van de oplichter. De oplichter is gebruiker van dit buitenlandse nummer en iedere keer als er naar dit nummer wordt gebeld, ontvangt de oplichter een deel van de belkosten. De kosten kunnen hierbij voor de klant fors oplopen.
Meer hierover lees je hier.

Wat kun je hier tegen doen en wat doet Vodafone hier tegen?
Je kunt in de telefoon via de oproepinstellingen nummers blokkeren. Het kan zijn dat dit bij sommige merken niet kan.
Telefoongesprekken vanuit Nederland naar mogelijk frauduleuze buitenlandse nummers gaat Vodafone voortaan voorzien van de melding: ''Let op, u belt naar een buitenlands nummer. Hier kunnen hoge kosten aan verbonden zijn. Wilt u dit niet, verbreek dan de verbinding''. De telecomprovider hoopt dat hierdoor minder klanten onnodig kosten maken en het aantal klachten over deze vorm van fraude daalt. Helaas is het niet mogelijk om deze nummers te blokkeren via ons. Indien je een Android toestel hebt, kun je een landcode toevoegen als contact en deze vervolgens blokkeren in je toestel. Alle nummers met de zelfde landcode komen dan niet meer door. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Fiederels
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zojuist zijn ze weer bezig. Dit zijn de nummers: +44 20 3608 2977 +44 20 3868 5087 +44 20 3807 7462
+44 20 3807 7507 +44 20 3808 0486 +44 20 3807 7462 (tweemaal) +44 20 3807 6345 en dat blijft maar doorgaan. Ik word er gek van. Ik heb ze allemaal geblokkeerd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super, ik ga ze intern aankaarten! Kan mij voorstellen dat je er gek van wordt. Top, dat je ze geblokkeerd hebt Fiederels
Fiederels
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vandaag is het weer zo ver. begon om 9 uur en inmiddels weer 19 keer gebeld. Is pure pesterij.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Fiederels wrote:
Vandaag is het weer zo ver. begon om 9 uur en inmiddels weer 19 keer gebeld. Is pure pesterij.

Jeetje, dat is wel heel erg lastig.
Misschien dat je een nieuw nummer kunt aanvragen? Behalve dan natuurlijk als het nummer belangrijk voor je is en je er niet meer zonder kunt. Vreemd dat jij dan iets moet doen, snap die gedachten wel. Maar als je zo heel veel keren gebeld bent is dat niet leuk meer.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het enige andere wat gedaan kan worden is je nummer veranderen. Maar dan zul je al je contacten ook je nieuwe nummer moeten geven.
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/mobiel-nummer-wijzigen.shtml

Zitten tussen die 19x nog nummers die niet doorgegeven zijn Fiederels?
Fiederels
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
+ 44 20 3807 8726 (inmiddels 19 keer) +44 20 3808 8978 +44 20 3808 0119 +46 16 201 6035 +44 20 3808 0004 +44 7720 780217 +44 7990 733879
Dit zijn de nieuwe tot nu . O er komt nog een nieuwe binnen +359 56 598 705
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top, ik ga ze meteen doorspelen! Dankjewel!
Fiederels
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat schijnt niet meer te bestaan
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Fiederels wrote:
Dat schijnt niet meer te bestaan

Wat bestaat er niet meer?
Fiederels
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Vodafone Community Rewards! schijnt niet meer te bestaan. Ik stop nu met meldingen . Ben niet zo jong meer en doodmoe van al dit gedoe. In ieder geval hartelijk dank voor je reacties.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Fiederels wrote:
Vodafone Community Rewards! schijnt niet meer te bestaan. Ik stop nu met meldingen . Ben niet zo jong meer en doodmoe van al dit gedoe. In ieder geval hartelijk dank voor je reacties.

Vervelend om te horen dat u al wat ouder bent en moe. Maar de Vodafone Community Rewards zijn net van start gegaan, dus deze bestaan zeker wel hoor.

Meer info:
https://forum.vodafone.nl/vodafone-community-rewards-73
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het enige wat je kan doen, is ze een voor een blokkeren of indien je een Android toestel hebt een landcode toevoegen als contact en deze vervolgens blokkeren in je toestel. Alle nummers met de zelfde landcode komen dan niet meer door Fiederels.
En Vodafone Community Rewards is er pas sinds kort 🙂

Fiederels
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb ze allemaal geblokkeerd. Maar ze schijnen er erg veel in reserve te hebben. Maar een ander nummer wordt een ramp dan moet ik dat aan zoveel mensen doorgeven. Ik wacht het nog even af en anders zal er niks anders opzitten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb hier ook over deze situatie gehad. Omdat je zo vaak lastig wordt gevallen, mag ik je nummer eenmalig gratis wijzigen als je dat wilt. Normaal zitten hier kosten aan verbonden Fiederels .

Kun je mij de volgende gegevens sturen voor de verificatie via een privébericht:
- Naam
- Adres
- Postcode
- 06-nummer
- Geboortedatum
- De laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer?
Dankjewel alvast!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
In overleg met Fiederels is het nummer aangepast en eenmalig zonder kosten. Zodat Fiederels niet meer lastig gevallen wordt.
Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic