Beantwoord

Verbinding tijdens het bellen valt weg tijdens het bellen met Iphone 8+

• 7 december 2018
  • 14 reacties
  • 5881 Bekeken

sinds 3 maanden heb ik een Iphone 8+ via een abonnement bij Vodafone, alles naar tevredenheid, alleen heb ik al verschillende keren gehad (12x) dat ik, als ik aan het bellen ben, de verbinding wordt verbroken en een melding op mijn scherm krijg "systeem fout".
op andere forum's lees ik dat er een fout zit in de chip van de Iphone 8+, software is geheel up to date (12.1.1).
ik baal hier enorm van, want er zaten best belangenrijke gesprekken bij.

wat is hier aan te doen?, misschien via garantie, of omruilen van het toestel tegen een andere nieuwe?
icon

Beste antwoord door Energieboy 8 december 2018, 09:16

Hoi @Hillsmail
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Haal je eigen SIMkaart er eens uit en stop daar een andere SIMkaart in (gelieve van een andere provider). Kijk eens of het probleem dan nog steeds is. Of stop je eigen SIMkaart in die van een ander toestel en probeer het daar ook eens. Mocht je met die andere SIMkaart in je iPhone geen problemen hebben dan zou je kunnen langs gaan bij een Vodafone Winkel om te vragen of ze je SIMkaart willen omruilen.

Wil dit niet lukken dan kan je ook nog je SIMkaart eruit halen, je telefoon 10 minuten even helemaal uit laten (en je SIMkaart eruit) en daarna je SIMkaart er weer in stoppen en opstarten. Hij doet dan een kleine reboot geven. Vaak komt het dan weer goed en is je toestel goed aangemeld maar dat hoeft natuurlijk niet, als dit het probleem niet is.

Controleer ook je netwerkinstellingen:
  1. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in. Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden alle bewaarde instellingen, inclusief wifiwachtwoorden, voorkeursnetwerken en VPN-instellingen, gewist.
  2. Probeer op een andere plaats te bellen.
  3. Gebruik een andere netwerkband. Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' > 'Schakel 4G in' en zet selecteer 'Uit' (afhankelijk van uw provider en het model van het apparaat kan hier ook 'LTE' of '3G' staan).
Heb je er nog steeds last van dan zou je de klantenservice van Vodafone kunnen bellen met de vraag of ze je even willen rebooten. Misschien dat er in het systeem bij Vodafone iets niet goed gaat, het kan altijd gebeuren.

In het ergste geval: Als je nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of Vodafone Winkel om je iPhone te laten onderzoeken. Maar neem eerst contact op met de klantenservice van Vodafone om dit met hun te overleggen!! LET OP: op zondag is de klantenservice gesloten!!

Hoop toch dat het je lukt en anders succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Hillsmail
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Haal je eigen SIMkaart er eens uit en stop daar een andere SIMkaart in (gelieve van een andere provider). Kijk eens of het probleem dan nog steeds is. Of stop je eigen SIMkaart in die van een ander toestel en probeer het daar ook eens. Mocht je met die andere SIMkaart in je iPhone geen problemen hebben dan zou je kunnen langs gaan bij een Vodafone Winkel om te vragen of ze je SIMkaart willen omruilen.

Wil dit niet lukken dan kan je ook nog je SIMkaart eruit halen, je telefoon 10 minuten even helemaal uit laten (en je SIMkaart eruit) en daarna je SIMkaart er weer in stoppen en opstarten. Hij doet dan een kleine reboot geven. Vaak komt het dan weer goed en is je toestel goed aangemeld maar dat hoeft natuurlijk niet, als dit het probleem niet is.

Controleer ook je netwerkinstellingen:
  1. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in. Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden alle bewaarde instellingen, inclusief wifiwachtwoorden, voorkeursnetwerken en VPN-instellingen, gewist.
  2. Probeer op een andere plaats te bellen.
  3. Gebruik een andere netwerkband. Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiele data' > 'Schakel 4G in' en zet selecteer 'Uit' (afhankelijk van uw provider en het model van het apparaat kan hier ook 'LTE' of '3G' staan).
Heb je er nog steeds last van dan zou je de klantenservice van Vodafone kunnen bellen met de vraag of ze je even willen rebooten. Misschien dat er in het systeem bij Vodafone iets niet goed gaat, het kan altijd gebeuren.

In het ergste geval: Als je nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider, Apple Store of Vodafone Winkel om je iPhone te laten onderzoeken. Maar neem eerst contact op met de klantenservice van Vodafone om dit met hun te overleggen!! LET OP: op zondag is de klantenservice gesloten!!

Hoop toch dat het je lukt en anders succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Dank je, ga het proberen
Reputatie 6
Is het gelukt met de tips van Energieboy @Hillsmail? Of kunnen we je nog ergens mee helpen?
ik heb de Netwerkinstellingen hersteld, ben nog even in afwachting daar van, tot nu toe geen onderbrekingen meer gelukkig.

ik dank jullie
Laten we hopen dat dit de oplossing is. Mocht dit niet het geval zijn, dan horen we natuurlijk graag van je!
is wel zo, dat als ik aan het bellen ben, en dat had ik ook met mijn iphone 6, het net is of ik in een aqaurium, althans mensen die ik bel zeggen dat ik zo klink, meestal als ik thuis ben en in de buurt van de tv en tuner/versterker sta,

misschien ook een oplossing hiervoor?
Hmmz, dat is natuurlijk niet handig! Dit is natuurlijk omdat andere apparatuur ook bevonden staan met de Wi-fi of een signaal uitsturen.
Hier heb ikzelf geen oplossing voor. Ik raad je aan om dit aan te kaarten via de klantenservice zodat er een onderzoek wordt gestart hierna.
Reputatie 6
Heb je een case laten aanmaken via onze klantenservice @Hillsmail?
Ik gebruik thuis onze wifi eigenlijk niet, of bijna niet, dus daar kan het niet aan liggen, deze vraag heb ik 2 jaar geleden al een keer bij de klantenservice neergelegt toen ik mijn Iphone 6 nog had, ze hadden er toen geen antwoord op
Reputatie 7
Badge +17
Begrijp dat je er toen last van had en nu ook?
Zou het kunnen dat er veel mensen bij jullie op 1 mast zitten? Wel vreemd dat het op 2 toestellen zo is. Heb je ook al eens in een ander toestel gedaan en geprobeerd?
Heb je nog een update voor ons en heb je het al aangekaart?
ik heb nog geen tijd gehad om er achter aan te gaan, maar het wegvallen van de verbinding heb ik geen last meer van gehad, sinds dat ik alles hersteld heb
Dat is in ieder geval goed nieuws!
Topic gesloten, geen reactie meer geweest.

Reageer