ARichard

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Verdachte telefoonnummers via Whatsapp

Ik heb onlangs twee What,sApps ontvangen van verdachte nummers die ik meteen geblokkeerd heb.De nummers waren:
1: van : +212 32601830
2 van + 236 76165241
en gebeld door nr +374 94 296 751
Ik hen g opgezocht waar deze landennummers vandaan kwamen(leve Startpage.com) en vond het zeer verdacht.
Ook heb ik een hijger met telnr +31 868880941 geblokkeerd nadat hij me 2 belde
Ik ga ervanuit dat ik dat goed gedaan heb en wil hier ook graag anderen mee waarschuwen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi ARichard

Welkom op de Community!
Wat goed dat je zo alert bent en al stappen ondernomen hebt. In Whatsapp kun je aangeven of een nummer spam is of niet, zodra er een bericht binnen komt.
Daarnaast kun je natuurlijk de nummers blokkeren. Omdat het over een whatsapp gesprek gaat, kan ik helaas niks betekenen vanuit hier.

Mocht je gebeld worden (niet via Whatsapp) door zo een nummer, dan hoor ik het natuurlijk graag.
In dat geval hebben we te maken met Wangiri Fraude.
Meer hierover lees je hier: https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-waarschuwt-klanten-voor-mogelijke-wangiri-fraude-295687

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi ARichard

Welkom op de Community!
Wat goed dat je zo alert bent en al stappen ondernomen hebt. In Whatsapp kun je aangeven of een nummer spam is of niet, zodra er een bericht binnen komt.
Daarnaast kun je natuurlijk de nummers blokkeren. Omdat het over een whatsapp gesprek gaat, kan ik helaas niks betekenen vanuit hier.

Mocht je gebeld worden (niet via Whatsapp) door zo een nummer, dan hoor ik het natuurlijk graag.
In dat geval hebben we te maken met Wangiri Fraude.
Meer hierover lees je hier: https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/vodafone-waarschuwt-klanten-voor-mogelijke-wangiri-fraude-295687
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over ARichard
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Geen reactie, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic