AriedeBeuker

Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Verdeling van bundel Red Together

Als ik een Red Together abonnement heb, en een Red Together Extra, hoe zit het dan met de onderlinge verdeling van de totale databundel?
Ik weet dat ik dit per nummer "toe kan wijzen". Maar is het verplicht om dat te doen?
Of is het zo, dat wanneer ik dat niet doe, beide nummers uit dezelfde databundel gebruiken?

Het liefste heb ik het zo, dat ik niet per se de data onderling hoef te verdelen.
Gewoon één bundel, waar beide nummers gebruik van maken. Ik gebruik beide nummers zelf, en ze staan dan ook op dezelfde naam.
De klantenservice geeft helaas tegenstrijdige berichten af......
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi AriedeBeuker

Welkom op de Community!

Bij het Red Together abonnement kunnen alle nummers uit dezelfde bundel data verbruiken.
Verbruikt er een nummer te veel data, dan kun je hem pauzeren in My Vodafone betreft data verbruik.
Je hoeft geen data te verdelen.

Bekijk in context

28 Reacties 28
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi AriedeBeuker

Welkom op de Community!

Bij het Red Together abonnement kunnen alle nummers uit dezelfde bundel data verbruiken.
Verbruikt er een nummer te veel data, dan kun je hem pauzeren in My Vodafone betreft data verbruik.
Je hoeft geen data te verdelen.
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
O.K. Dank voor je uitleg Steven
Dat leek me ook al het meest logisch. Zoals gezegd, ik zou beide nummers zelf gebruiken, dus ik zal over het gebruik geen ruzie krijgen.
Eentje gebruik ik dan min of meer als data-kaart. (Ik had voorheen Multi-Sim, maar bij Together blijkt dat niet meer te bestaan) Hoewel dat mij wel was toegezegd overigens.....

Maar hoe zit dat met gebruik in het buitenland (EU) ?
Volgens de ene pagina zit daar een limiet op, volgens de helpdesk niet.
Maar op de pagina waarop er sprake is van een limiet, spreekt men van 20GB per abonnement.
Houd dat ook in, dat er (bij één Together abonnement + één Extra abonnement) sprake is van één totale pot met 40GB.?
En is dat (bij dubbele data dan ook 80GB?)
Of is de gehele bundel van 160GB bruikbaar in de EU?

Is er überhaupt wel een limiet voor gebruik in de EU?
Tijdens de verkoop werd mij gezegd van niet, maar op sommige pagina's van Vodafone lees ik dan weer van wel.
Net als over de dubbele data. Kan die nu wel of niet in het buitenland gebruikt worden?
Ik krijg de indruk dat er niet voor niets een beetje vaag over wordt gedaan. In elk geval bij de helpdesk.

Ik ben overgestapt van een al langer lopend abonnement (Red Super - 20GB) naar Red Together.
Mijn oude abonnement had (omdat het al een aantal jaren liep) voordelen zoals gratis 2 x Multi-Sim en geen FUP voor de EU.
Hoewel ik alles specifiek heb nagevraagd, zie ik steeds meer dat mij beloftes zijn gedaan die niet kloppen en dat ik een aantal van deze voordelen kwijt geraakt ben.
Zo lijkt het tenminste....

Jammer, want ik ben tot nu toe altijd best tevreden over Vodafone geweest.
En teruggebeld word ik natuurlijk ook niet, maar dat is normaal in deze tijd.....
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij een Red Together is een Multi Data sim niet mogelijk. Waarom mijn collega's dit toegezegd hebben, durf ik helaas niet te zeggen. Mijn excuses hiervoor.
Zodra je buiten Nederland komt heb je te maken met een FUP. Iedere provider hanteert ook een FUP.

Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.
Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Opnieuw dank voor je reaktie.
Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan.
Volgens de algemene voorwaarden "behoud Vodafone zich het recht voor" om een EU-datalimiet in te stellen.
Deze dient door Vodafone aan de klant "gecommuniceerd" te worden.
Ik neem aan, dat dit gebeurt op het moment dat je over de grens gaat.

Situatie is dus blijbaar zo: Aan de klant word bij verkoop verteld, dat de volledige bundel in de EU bruikbaar is.
En wanneer je dan over de grens gaat. krijg je te zien dat dat toch niet niet het geval is.
Dan is er volgens de algemene voorwaarden: "gecommuniceerd" .
Terwijl e.e.a. bij verkoop al lang en breed bekend was.

Ik vind het op zijn minst bedenkelijk.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi AriedeBeuker
Wat vervelend dat ze je verkeerde uitleg hebben gegeven. Beetje vervelend dat je via de helpdesk andere informatie krijgt dan wanneer je deze op internet leest. Bij geen enkele provider mag je je volledige databundel gebruiken in het buitenland. Daar zijn regels aan verbonden die ze met elkaar hebben afgesproken (volgens mij tot aan de EU toe). Het zou anders te gemakkelijk zijn om in het buitenland een goedkoop abonnement te kunnen nemen en deze dan hier in Nederland te kunnen gebruiken (of andersom). Daarom zijn er dus regels gemaakt en dat moet toch elke helpdesk medewerker weten.

Op de pagina die Steven heeft doorgegeven is te lezen: Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB. Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.

In je algemene voorwaarden staat iets geschreven over Fair Use Policy en iedereen gaat er vanuit dat iedereen de algemene voorwaarden van elk abonnement, die je afsluit, eerst leest. Dat is al een eerste communicatie naar de klant om te vertellen wat ze hanteren. Gelukkig heeft ook nog elke provider een eigen Fair Use Policy pagina aangemaakt om het de klant wat makkelijker uit te leggen.

Je krijgt uiteraard altijd een smsje, mits je deze niet hebt uitgezet, met informatie over het gebruik van je bundel in het buitenland. Voor actuele dienstvoorwaarden ken je ook nog deze pagina raadplegen.

Daarnaast, maar dat is misschien mijn naïviteit, ga ik er vanuit dat iemand die een abonnement neemt en naar het buitenland gaat, zelf ook eerst informeert hoe of wat. Ik blijf het wel jammer vinden dat de persoon die je heeft geholpen niet de juiste informatie heeft verstrekt. Begrijp ook niet dat hij dit heeft gedaan omdat een verkoper toch op z'n minst moet weten wat die verkoopt. Je hebt er nu natuurlijk niets aan, maar ik kan me voorstellen dat dit niet fijn over komt. Je hebt je laten informeren en dan verwacht je toch dat die weet waar die het over heeft. Best heel vervelend en begrijp dat je daarom door de bomen het bos niet meer ziet wat nu wel en niet in je abonnement zit.

Hopende dat het nu wel duidelijk is en dat je toch tevreden bent met je abonnement. Heb zelf nu ook Red Together en ben er zeer tevreden over. Echt lekker en veel data, krijgen het hier samen niet op 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Buitenbundelkosten maak je zodra je geen data meer hebt. Standaard staat dit ingesteld op €50,00 exl btw. Je krijgt sowieso een melding bij 80 en 100 procent als een bundel op is.
Mocht je meer data nodig hebben, dan kun je dit verhogen. Wil je geen data buiten de bundel verbruiken in Nederland en EU, kun je de BloX Beperkt Internet aanzetten. Hierdoor wordt de data vertraagd als het op is.

Betreft het verbruik fair use policy: mogen wij inderdaad bepalen als er geen redelijk verbruik is geweest om er kosten aan te koppelen. Dit staat ook uitgelegd op de link hierboven.
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Dank Steven en Energieboy

Neem van mij gerust aan, dat e.e.a. uitbebreid ter sprake is geweest in het verkoopgesprek. Juist omdat het voor mij een belangrijk punt was.
Maar goed, zoiets kan gebeuren. Tot nu toe ben ik altijd netjes behandeld, en Vodafone kan dan ook wel een potje bij mij breken.
Twee potjes zelfs in dit geval. (Multi-SIM en buitenland verbruik)
Als ze mij terug zouden bellen, konden ze nóg wel een potje breken. Maar blijkbaar is Vodafone op dat punt toch ook gewoon een bedrijf van deze tijd.
(Eerst kijken wat er gebeurt als we niet reageren.......)

Overigens:
De link die Steven mij gaf voert naar een pagina over de FUP.
De Data-limiet van 20GB geldt echter voor iedereen en is niet (meer) afhankelijk van excessief gebruik.
Het is daarmee een "normale" voorwaarde geworden en heeft met een Fair Use Policy feitelijk niets meer te maken.
Het is mijns inziens dan ook niet juist, om voor iedereen geldende voorwaarden die van toepassing zijn op normaal verbruik, te publiceren op een pagina die betrekking heeft op excessief verbruik.

In de algemene voorwaarden staat ook iets over een EU-datalimiet, maar daar is het geen standaard geldende voorwaarde, maar een optioneel te nemen maatregel:

- Vodafone behoudt zich het recht voor een maandelijkse EU-datalimiet te stellen voor open bundels. Voor 2018 is dit
€3/GB. Voor 2019 is het €2,25/GB. Vodafone communiceert als er een EU-datalimiet van toepassing is op een open
bundel. Als de maandelijkse EU-datalimiet is overschreden kan Vodafone toeslagen in rekening brengen voor het
gebruik van data: €0,0093 per MB data.

De limiet wordt hierin niet uitgedrukt in GB, maar in €/GB. Schiet mij maar lek.....
Misschien bedoelt de schrijver de prijs die je gaat betalen na het overschrijden van de limiet?
Oh nee, toch niet. Want die staat ook nog vermeld als €0,0093 per MB.
Kan één van de schriftgeleerden mij uitleggen wat deze tekst betekent?

Het is voor mij echt niet alleen een kwestie van "door de bomen het bos niet meer zien".
Er zijn in dit geval een aantal bomen, die bewust in de vorm van een struik gesnoeid zijn 🙂
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Energieboy

Nog een kleine toevoeging vergeten, ook n.a.v. jouw reaktie:

Er is vanuit de EU wél een verplichting om de "duurzame band met Nederland" te controleren (zeg maar, het 4 maanden criterium).
Daar zijn ook goede argumenten voor, die jij ook al gaf.
Er is echter geen verbod om (binnen deze periode) het verbruik van een hele bundel in een ander EU land toe te staan.
Dat is de keuze van de provider zelf.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
AriedeBeuker wrote:
Energieboy

Er is echter geen verbod om (binnen deze periode) het verbruik van een hele bundel in een ander EU land toe te staan.
Dat is de keuze van de provider zelf.

Dat laatste weet ik dan weer niet. Maar die keuze is dan gemaakt met alle providers want ze hebben allemaal hetzelfde. (misschien de een meer dan de ander, maar ze hebben het wel allemaal)
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
KPN inmiddels niet meer (nog maar sinds kort overigens)
Dat zeggen ze tenminste.....
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
AriedeBeuker wrote:
KPN inmiddels niet meer (nog maar sinds kort overigens)
Dat zeggen ze tenminste.....

Je hebt gelijk, zie dat ze dit per Juni 2017 niet meer hebben.
Je moet wel een band hebben met Nederland maar Fair Use Policy hebben ze niet meer.
Netjes hoor, dat wist ik niet. Heb het net even bekeken via Google. Tenminste, ik neem aan dat ze het ook zo bedoelen: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/band-met-nederland.htm
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over AriedeBeuker?
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Opmerkingen genoeg...... Maar vragen niet meer!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als je nog feedback hent, dan hoor ik het graag AriedeBeuker
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ja, er stond hierboven eigenlijk toch nog een vraag open zie ik nu.

Eerst een stukje tekst uit de algemene voorwaarden:

- Vodafone behoudt zich het recht voor een maandelijkse EU-datalimiet te stellen voor open bundels. Voor 2018 is dit
€3/GB. Voor 2019 is het €2,25/GB. Vodafone communiceert als er een EU-datalimiet van toepassing is op een open
bundel. Als de maandelijkse EU-datalimiet is overschreden kan Vodafone toeslagen in rekening brengen voor het
gebruik van data: €0,0093 per MB data.

De limiet wordt hierin niet uitgedrukt in GB, maar in €/GB. Schiet mij maar lek.....
Misschien bedoelt de schrijver de prijs die je gaat betalen na het overschrijden van de limiet?
Oh nee, toch niet. Want die staat ook nog vermeld als €0,0093 per MB.

Ik kan met de aan mij ter beschikking gestelde hersenen niet zonder hulp begrijpen, wat deze tekst betekent.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ik denk dat ze willen zeggen:
€ 3,- per GB dus voluit geschreven € 3/GB
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Wat ik bedoel is het volgende: Een limiet voor gebruik in het buitenland is uitgedrukt in een hoeveelheid data (al of niet per tijdseenheid). (Bijvoorbeeld 20GB per maand)
Het wordt niet uitrgedrukt in een prijs per GB. Ik wil daarom weten: wat bedoelt men hier met € 3/GB ?
Is het de prijs die je betaalt wanneer je boven de limiet uitkomt? Nee, want die staat apart genoemd als €0,0093 per MB.

Dat het € 3,- per GB betekent is mij duidelijk. Maar welke "limiet" is dan € 3,- per GB ?
Volgens mij is het woord limiet hier dan ook niet op zijn plaats. Maar wat bedoelt men dan wel?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Goede vraag. Ik denk dat we moeten wachten op een moderator. Misschien dat die een antwoord kan geven.
AriedeBeuker
topicstarter
Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik denk persoonlijk, dat deze tekst is opgesteld door advocatenkantoor Paste & Copy 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic