Elvira84

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Verschil in korting tussen nieuwe klant en verlenging

Ik mag sinds kort mijn abonnement verlengen en ben daarom online wat aan het rondkijken. Tot mijn schrik moet ik bv bij Mobiel.nl €5 per maand meer betalen als verlenger dan wanneer ik exact hetzelfde abo+telefoon zou nemen als nieuwe klant. Het gaat dan om een Red Essential + Galaxy S10e
Ook op de Vodafone-website zelf zit er een verschil van €3 in...
Nu heb ik ergens op dit forum gelezen dat Vodafone ervoor gekozen heeft om nieuwe en bestaande klanten gelijk te trekken mbt kortingen en acties etc. Daar lijkt het toch echt niet op! Echt zuur dat je na zoveel jaren trouwe klant te zijn niet eens dezelfde korting kan krijgen als een nieuwe klant...
Wat valt hieraan te doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Elvira84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven

Ik heb bij het invoeren van de verlenging op de vodafonesite inderdaad een foutje gemaakt zie ik nu, nl een Red ipv Red Essential.
Echter kom ik dan nog steeds niet op €37. Het blijft €39 bij mij (zie foto). Maar goed, dat is in ieder geval al wel gelijk aan een nieuwe klant...

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Elvira84
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Men zegt altijd, shoppen loont. Soms is het nodig om naar een andere provider over te stappen en soms kan je er met de klantenservice van Vodafone ook uit komen en blijf je klant bij Vodafone. In de loopt der jaren, neem aan dat je een contract hebt van 3 jaar, zijn de prijzen aangepast en kan het dus voorkomen dat de prijs nu hoger ligt dan toen. Wat mobiel.nl doet met hun prijzen, dat zou je aan hun moeten vragen want daar heeft Vodafone geen antwoord op. Dat zijn hun prijzen en als die daar een verschil ik maken, dan ligt het antwoord bij mobiel.nl (dus wil je dat echt weten, dan moet je hun contacten).

Prijs verschil op de website van Vodafone kan dus zijn omdat je nu kijkt en de prijzen anders zijn dan toen. Daarnaast moet je ook goed kijken of je Ziggo Klant hebt aangevinkt of niet. Daar kan ook nog een prijsverschil ik komen en als je geen Ziggo klant bent is het sneu maar dan ligt de prijs iets hoger. Let op, ik zeg niet dat je als Vodafone klant meer zou betalen als je geen Ziggo klant bent. Ik bedoel hiermee dat als je naast Vodafone ook Ziggo hebt, je korting krijgt.

Daarnaast kan een provider natuurlijk niet korting op korting blijven geven. Dan zouden ze op een gegeven moment niets meer overhouden en dat is ook niet de bedoeling. Waarom er een verschil zit tussen al klant zijn en nieuw klant, geen idee, kan het namelijk ook zelf niet terug vinden. Heb ook even gekeken maar of ik nu klant ben of nieuwe klant wil worden, ik ben bij alles hetzelfde kwijt.

Maar goed, je kan altijd het beste contact opnemen met de klantenservice van Vodafone (door te bellen naar 0800-0560) of door een chat te starten. Deze mensen kunnen in het systeem kijken en je misschien een aanbieding doen. Zeg niet dat het zo is, maar je kunt het altijd proberen. Telefonische gaat zoiets altijd beter dan wanneer je het via de website doet.

Probeer het op bovenstaande manier en wie weet kom je dan op een beter bedrag uit.
Succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Elvira84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy
Ik heb inderdaad eerst navraag gedaan bij Mobiel.nl
Zij geven aan dat dit komt doordat Vodafone hen meer vergoeding geeft voor nieuwe klanten van voor verlengingen.

Verder heb ik uiteraard beide keren netjes mijn Ziggo-korting aangevinkt. Ik begrijp alleen niet zo goed dat je het hebt over 'prijzen van toen'. Het prijsverschil wat ik noem is van nu, oftewel als je nú verlengt of nú een nieuwe abonnement afsluit.

Vodafone site:
Red Essential + Samsung Galaxy S10e voor nieuwe klant: €39
Red Essential + Samsung Galaxy S10e als verlenging: €42

Bij Mobiel.nl gaat het om respectievelijk €31 en €36
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Mobiel.nl is niet van Vodafone en die mogen doen met hun prijzen wat ze willen. Als ze het verschil, wat Vodafone met hun wil afrekenen, bij de klanten van mobiel.nl willen verhalen, dan is dat aan mobiel.nl. Daar kan natuurlijk Vodafone niet zoveel aan doen. Ja, misschien de prijzen naar mobiel.nl aanpassen, maar dat zullen ze niet doen.

Mijn advies is, bel met de klantenservice van Vodafone. Die kunnen in het systeem voor je kijken en misschien ook wel een aanbod doen. Via hier is het allemaal niet mogelijk omdat wij klanten onder elkaar zijn.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Elvira84 en Energieboy
Ik ben meteen gaan controleren waar het verschil in zit. Ik heb hiervoor mijn eigen nummer gebruikt. Echter krijg ik het volgende aanbod op onze website:
Red Essential + Samsung Galaxy S10e voor nieuwe klant: €39 (2 jaar).
Red Essential + Samsung Galaxy S10e als verlenging: €37 (2 jaar).

Ik durf dan ook niet te zeggen waarom jij een ander aanbod krijgt of dat er iets mis gaat.
Heb je inmiddels een aanbod gehad van mijn collega's?
Elvira84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hoi Steven

Ik heb bij het invoeren van de verlenging op de vodafonesite inderdaad een foutje gemaakt zie ik nu, nl een Red ipv Red Essential.
Echter kom ik dan nog steeds niet op €37. Het blijft €39 bij mij (zie foto). Maar goed, dat is in ieder geval al wel gelijk aan een nieuwe klant...
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat scheelt! Dan weten we dat daar de fout in zit Elvira84.
Heb je wel al een aanbod gehad vanuit mijn collega's?
Elvira84
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steven
Yep, die kwamen ook tot €37.
Ik ga gewoon nog eens rustig rondkijken of ik überhaupt ga verlengen of eventueel overstappen. Dat verschil bij Mobiel.nl blijft me niet lekker zitten. Maar goed, daar kan Vodafone zelf dan misschien weer weinig aan doen...
Bedankt voor de info in ieder geval.

ook Energieboy bedankt natuurlijk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic