fornix

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vervolg Phone Medic dienst en Vodafone's afhandeling

In navolging op mijn recente topic omtrend de ongewenste dienst phone medic:
https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/ongewenste-dienst-phone-medic-en-vodafone-s-afhandeling-29...

Vanochtend kreeg ik dan eindelijk de e-mail betreffende de aangemaakte case, dat deze gesloten is. Met hierbij een link naar de case:

Beste klant,

U geeft aan dat u ontevreden bent over een betaalde content- / internetdienst en het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht.

Uit onze gegevens blijkt dat de internetdienst Phone Medic Sub op 16 april 2019 is geactiveerd. Door het klikken op het bevestigingsscherm op uw mobiele telefoon wordt een internetdienst aangegaan.

Deze zogenaamde internetdiensten betreffen diensten die via internet (dataverkeer) zijn aangesloten. Vodafone biedt eindgebruikers toegang tot het open mobiele internet, maar is niet aansprakelijk voor de content en diensten die daar te vinden zijn of afgenomen en betaald worden.

U bent als contractant verantwoordelijk voor het gebruik en de kosten van uw abonnement. Graag maak ik voor u een uitzondering en vergoed ik eenmalig de kosten. De kosten van de lopende maand niet in rekening worden gebracht.

Voor de toekomst verwijs ik u naar de mobiele internetpagina www.payinfo.nl. Via uw mobiele telefoon kunt u naar deze pagina surfen. U krijgt dan een overzicht te zien van de lopende internetdiensten en betalingen. Via deze pagina heeft u de mogelijkheid om een blokkade te plaatsen voor alle betaalde diensten.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,


Gezien de case gesloten is, geen mogelijkheid tot reactie. Derhalve maar de reactie via dit platform. Vodafone geeft aan dat door klikken op het bevestigingsscherm op de mobiele telefoon een internetdienst wordt aangegaan. Echter, is er geen sprake van een klik op een bevestigingsscherm geweest. Dus conform aangegeven op de website van onze eigen rijksoverheid (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten) het verzoek aan Vodafone om mij de bewijslast te leveren dat ik uitdrukkelijk heb verklaard deze SMS-dienst te betalen via de telefoonrekening.

Voorts vermeldt de medewerker dat er een uitzondering gemaakt wordt en de kosten van de lopende maand niet in rekening worden gebracht. Voor de lopende maand was het echter reeds gestopt. Het verzoek tot restitutie gaat om de voorgaande maand.

Derhalve mogelijk dat een van de moderators hier een toelichting kan geven of er restitutie plaats zal vinden op de voorgaande maand. Anderszins wacht ik af. Mocht er geen restitutie plaats vinden, dan zwaai ik met een aflopend abonnement Vodafone binnenkort vaarwel. Ik vind het schandalig hoe schuld wordt afgeschoven op de consument in plaats van fraudulente diensten aan te pakken. Werkelijk ongehoord.
2 Reacties 2
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi fornix

Via hier kan ik dit helaas niet oppakken omdat het forum niet bedoelt is om gegevens in te zien. Dit is omdat het forum bedoelt is voor klantvragen die door andere klanten beantwoord worden. In dit geval dient er een nieuw onderzoek aangemaakt te worden met jouw reactie erin. Hierdoor kan de afdeling die dit behandelt jou voorzien van een reactie. Ik heb je een privebericht gestuurd zodat ik het kan aanvragen voor je.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic heb ik gesloten, is opgepakt via pm.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic