Patrycja1995

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone BKR code A

Beste Vodafone,

Mijn hypotheekaanvraag is afgewezen omdat Vodafone een BKR registratie met code A aan mij heeft toegewezen. De A staat voor achterstand. Deze code blijft voor zover ik weet 5 jaar staan.

Er is echter helemaal geen achterstand bij vodafone.
Die is er wel eens geweest, maar altijd netjes betaald. Per januari is mijn contract afgelopen, en ik zal om deze reden ook niet verlengen. Ik wil dat vodafone deze code z.s.m. verwijderd. Ik heb gebeld, maar de "afdeling was niet bereikbaar." Kreeg een telefoonnummer maar bleken de volgende dag over overlijden te gaan. Wel kreeg ik een emailadres. Op dit adres krijg ik echter geen reactie.

Help!?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Patrycja1995
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat leuk om te horen dat je een hypotheek wilt aanvragen, dus waarschijnlijk een huisje kopen? Is maar een aannamen natuurlijk, als het zo is, gefeliciteerd alvast :). Maar ja, nu nog eerst die BKR van Vodafone, die moet er zeker af anders kan de aanvraag niet gedaan worden.

Als je een lening van meer dan € 250 aangaat, wordt deze positief geregistreerd bij het BKR. Ze melden dat je een krediet hebt bij Vodafone en dat registreert het BKR. Zodra Vodafone je laatste betaling heeft ontvangen melden ze de lening af. Een registratie bij het BKR blijft vijf jaar zichtbaar. Het is dus zo ie zo normaal dat je een registratie hebt bij het BKR als je toestel koopt bij Vodafone dat meer kost dan € 250 en je deze gaat afbetalen (via je mobiele rekening). Volgens veel banken krijg je dan al geen Hypotheek. Daarom moet je toestel afbetaald zijn en kan het zijn dat het verder geen probleem meer is bij Vodafone en/of het BKR. Of er spraken is van achterlopen van betalingen kan natuurlijk alleen Vodafone inzien. Ook al zouden ze deze intrekken dan nog heb je kans dat je bank geen Hypotheek wilt verstrekken.

Kijk voor meer info op de BKR site van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/toestellening.shtml

Op deze pagina staat ook informatie hoe je je toestel kunt afbetalen en als dit niet het geval is, hoe je dan een klacht kan indienen. Maar je toestel moet je echt afbetalen voor je een Hypotheek kunt aanvragen (tenminste, dat heb ik zo ook ervaren via een andere provider, het is bij elke provider hetzelfde).

Succes in ieder geval en jammer dat ik je niet meer informatie kan verstrekken dan deze. Op de community kan niemand je helpen omdat dit een klanten helpt klanten community is. Maar ik verwacht dat je er met de site wel uit komt.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Patrycja1995
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat leuk om te horen dat je een hypotheek wilt aanvragen, dus waarschijnlijk een huisje kopen? Is maar een aannamen natuurlijk, als het zo is, gefeliciteerd alvast :). Maar ja, nu nog eerst die BKR van Vodafone, die moet er zeker af anders kan de aanvraag niet gedaan worden.

Als je een lening van meer dan € 250 aangaat, wordt deze positief geregistreerd bij het BKR. Ze melden dat je een krediet hebt bij Vodafone en dat registreert het BKR. Zodra Vodafone je laatste betaling heeft ontvangen melden ze de lening af. Een registratie bij het BKR blijft vijf jaar zichtbaar. Het is dus zo ie zo normaal dat je een registratie hebt bij het BKR als je toestel koopt bij Vodafone dat meer kost dan € 250 en je deze gaat afbetalen (via je mobiele rekening). Volgens veel banken krijg je dan al geen Hypotheek. Daarom moet je toestel afbetaald zijn en kan het zijn dat het verder geen probleem meer is bij Vodafone en/of het BKR. Of er spraken is van achterlopen van betalingen kan natuurlijk alleen Vodafone inzien. Ook al zouden ze deze intrekken dan nog heb je kans dat je bank geen Hypotheek wilt verstrekken.

Kijk voor meer info op de BKR site van Vodafone:
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/toestellening.shtml

Op deze pagina staat ook informatie hoe je je toestel kunt afbetalen en als dit niet het geval is, hoe je dan een klacht kan indienen. Maar je toestel moet je echt afbetalen voor je een Hypotheek kunt aanvragen (tenminste, dat heb ik zo ook ervaren via een andere provider, het is bij elke provider hetzelfde).

Succes in ieder geval en jammer dat ik je niet meer informatie kan verstrekken dan deze. Op de community kan niemand je helpen omdat dit een klanten helpt klanten community is. Maar ik verwacht dat je er met de site wel uit komt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Patrycja1995

Welkom op de Community! Ik raad je aan om te bellen met mijn collega's via 043 351 45 28. Mijn collega's zijn aanwezig tot en met 17:30 uur.
Zij kunnen met je meekijken naar de gegevens en de registratie.

Via hier heb ik helaas niet de mogelijkheid om dit verder voor je op te pakken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's Patrycja1995?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic