Vraag

Voorlezen van SMS berichten

• 4 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 255 Bekeken

Alle SMS berichten worden automatisch voorgelezen. Ik wil dit uitschakelen maar krijg dit nergens voor elkaar. Wie weet in welke instellingen dit zit?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @jpmanni
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Zullen we dan eerst eens beginnen te vragen welk toestel je hebt en welk type nummer?
Want er zijn zoveel toestellen op de markt dat je alleen met deze info geen doelgericht antwoord kan geven.

Alvast bedankt en wie weet is er iemand die het antwoord heeft.
Uiteraard. Is een Sony Xperia XZ2 compact
Worden alleen sms berichten voorgelezen? Of ook bijvoorbeeld e-mails, whatsapp berichtjes etc.? @jpmanni
Alleen SMS berichten en alleen op het moment als deze binnenkomen. Niet als is ze later open vanuit de app.
Reputatie 7
Badge +17
Ik laat deze even aan iemand over die dit toestel wel kent.
Heb op internet gekeken maar kan er niets over vinden. Misschien ook omdat ik er niet veel van weet :(
Misschien dat Steven je wel verder kan helpen 🙂
Kun je eens controleren of je onder de instellingen - toegankelijkheid Voice control hebt aan staan @jpmanni?
Heb je nog een update voor ons @jpmanni
Ik heb inmiddels een halfuur met de helpdesk van sony aan de lijn gezeten. Van alles gecheckt. Belangrijkste was dat bij starten van toestel in veilige modus binnenkomende berichten dan niet worden voorgelezen. Conclusie is daarmee dat het moet liggen aan een van de door mij geinstalleerde apps. Ben helaas nig niet achter welke.. 😏
Reputatie 7
Badge +17
Heb je niet toevallig de app ReadItToMe geïnstalleerd?
Die kom ik heel vaak tegen op internet voor Android. Maar misschien ook wel niet hoor :)
Anders moet je elke app er een voor een afhalen en kijken of je het probleem nog hebt.
Wel een werk natuurlijk, maar dan weet je het zeker :)

Laat nog even weten als je weet om welke app het gaat.
Reputatie 6
We zijn nog benieuwd naar een update hierover @jpmanni. Mochten we deze niet meer ontvangen, wordt het topic op korte termijn gesloten.