Beantwoord

VPN verbinding met laptop en SamsungS8 / Vodafoon

  • 27 september 2019
  • 4 reacties
  • 313 Bekeken

Ik gebruik een Samsung Laptop met Windows10 en WiFi om een VPN verbinding te maken met mijn thuisnetwerk.
Dat werkt goed.
Als ik echter mijn Samsung S8 met Vodafoon prepaid 4G gebruik, dan komt de VPN verbinding niet tot stand.
Met een andere 4G provider (KPN) werkt het wel.
Welke instellingen moet ik gebruiken?
Kan alleen Vodafoon dit oplossen?
icon

Beste antwoord door fratie 1 oktober 2019, 10:57

De suggestie volgend van @Energieboy heb ik een chat gestart met Vodafoon.
Na enig aandringen en een uurtje geduld kwam de oplossing van een van de experts van Vodafoon.

Na aanpassing van de APN als onderstaand werkte het geheel naar behoren.
Dank!!!
Topic kan worden gesloten.

*************************************************
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
************************************************
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @fratie
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik denk dat er meer aan de hand is want zojuist is er nog iemand met dit probleem:
https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/kan-geen-vpn-verbinding-opbouwen-met-notebook-via-4g-299997#post320624

Ik hoop een beetje dat @Sharon hier misschien iets mee kan? Ze is namelijk werkzaam bij Vodafone en misschien dat ze kan vragen wat er aan de hand is. En anders zou ik toch adviseren om de klantenservice van Vodafone te bellen of een chat te starten.

Eventueel zou je ook een privé bericht kunnen sturen via Facebook of Twitter. Ik zal zelf ook eens gaan navragen wat er nu aan de hand is.
De suggestie volgend van @Energieboy heb ik een chat gestart met Vodafoon.
Na enig aandringen en een uurtje geduld kwam de oplossing van een van de experts van Vodafoon.

Na aanpassing van de APN als onderstaand werkte het geheel naar behoren.
Dank!!!
Topic kan worden gesloten.

*************************************************
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
************************************************
Reputatie 7
Badge +17
Top en bedankt voor de terug koppeling.
Veel plezier!
Reputatie 6
Fijn dat het opgelost is! Topic gesloten.