Beantwoord

Vragen omtrent aflopend contracct

  • 8 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 115 Bekeken

Goedemorgen allemaal,

Ik heb momenteel een abonnement lopen bij Vodafone die in februari gaat verlopen. Dat betekent dat ik nu kan verlengen. Alleen weet ik nog niet zeker of ik me opnieuw voor 1 of 2 jaar wil vastbinden aan een nieuw contract omdat ik ook een andere telefoonabonnement heb lopen. Wat ik mij nu afvraag is het volgende: Als ik mijn aflopende Vodafone contract niet opzeg en ook niet verleng, wat gebeurt er dan? in welke vorm loopt het contract dan door? Daarnaast vraag ik me ook af wat er gebeurt met mijn telefoon nummer als mijn contract daadwerkelijk stopt. Wordt het nummer direct aan een andere (nieuwe) klant van Vodafone gekoppeld of heb ik een soort bedenktermijn waarin ik mijn oude nummer opnieuw kan krijgen of naar een andere provider kan overzetten?

Ik kijk uit naar jullie reacties en thanks alvast!

Mvg,

Fatih
icon

Beste antwoord door Energieboy 8 oktober 2019, 10:32

Hoi @fatihh
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooie vragen en ik kan je daar zeker mee helpen.
Als ik mijn aflopende Vodafone contract niet opzeg en ook niet verleng, wat gebeurt er dan?
Dan ga je gewoon stilzwijgend verder tot je een keertje je abonnement stopt (met 1 maand opzegtermijn). Het ligt er een beetje aan wat voor een contract je hebt maar normaal loopt het bedrag ook gewoon door. Misschien dat er kortingen komen te vervallen, maar dat kan je navragen bij de klantenservice van Vodafone. Maar over het algemeen loopt je contract gewoon door als die nu ook loopt.

Daarnaast vraag ik me ook af wat er gebeurt met mijn telefoon nummer als mijn contract daadwerkelijk stopt
Als je je abonnement stopt en je neemt je nummer niet mee naar een nieuwe provider of je zet hem over op een prepaid kaartje, dan komt deze te vervallen. Dus zodra jij zegt ik stop mijn abonnement en je doet verder niets, dan vervalt je nummer en kan je hier ook geen aanspraak meer op maken. Na een bepaalde periode gaat deze weer naar iemand anders.

Je hebt dus geen bedenktijd of je je nummer wilt behouden! Maar je kan altijd je nummer overzetten naar een nieuwe provider (zeg dat je abonnement bij Vodafone NIET op maar laat je nieuwe provider de overgang regelen (nummerbehoud)). En als je nog niet weet waar je heen wilt dan kan je je nummer ook over laten zetten naar een prepaid kaartje. Voor meer info hierover kan je lezen op deze pagina.

Voor overige vragen, waarvoor er in je contract gekeken moet worden, kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen of door een chat te starten. Eventueel kan je ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter.

Dit is een Community voor klanten onder elkaar en om elkaar adviezen te geven. Vandaar dat wij als klanten ook niet in het systeem kunnen kijken en je daarmee kunnen helpen. Daarvoor moet je echt bij Vodafone zijn. De Community is ook wel van Vodafone maar dit is dus een klanten helpen klanten Community.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @fatihh
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Mooie vragen en ik kan je daar zeker mee helpen.
Als ik mijn aflopende Vodafone contract niet opzeg en ook niet verleng, wat gebeurt er dan?
Dan ga je gewoon stilzwijgend verder tot je een keertje je abonnement stopt (met 1 maand opzegtermijn). Het ligt er een beetje aan wat voor een contract je hebt maar normaal loopt het bedrag ook gewoon door. Misschien dat er kortingen komen te vervallen, maar dat kan je navragen bij de klantenservice van Vodafone. Maar over het algemeen loopt je contract gewoon door als die nu ook loopt.

Daarnaast vraag ik me ook af wat er gebeurt met mijn telefoon nummer als mijn contract daadwerkelijk stopt
Als je je abonnement stopt en je neemt je nummer niet mee naar een nieuwe provider of je zet hem over op een prepaid kaartje, dan komt deze te vervallen. Dus zodra jij zegt ik stop mijn abonnement en je doet verder niets, dan vervalt je nummer en kan je hier ook geen aanspraak meer op maken. Na een bepaalde periode gaat deze weer naar iemand anders.

Je hebt dus geen bedenktijd of je je nummer wilt behouden! Maar je kan altijd je nummer overzetten naar een nieuwe provider (zeg dat je abonnement bij Vodafone NIET op maar laat je nieuwe provider de overgang regelen (nummerbehoud)). En als je nog niet weet waar je heen wilt dan kan je je nummer ook over laten zetten naar een prepaid kaartje. Voor meer info hierover kan je lezen op deze pagina.

Voor overige vragen, waarvoor er in je contract gekeken moet worden, kan je het beste contact opnemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen of door een chat te starten. Eventueel kan je ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter.

Dit is een Community voor klanten onder elkaar en om elkaar adviezen te geven. Vandaar dat wij als klanten ook niet in het systeem kunnen kijken en je daarmee kunnen helpen. Daarvoor moet je echt bij Vodafone zijn. De Community is ook wel van Vodafone maar dit is dus een klanten helpen klanten Community.
Super antwoord Energieboy, thanks! Ik denk dat ik kies voor het overzetten op een prepaid kaartje, dat is wel zo relaxed.
Ik zal het topic sluiten.