thats_wendy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom wordt een creditnota verrekend?

Krijg ik een creditnota, wordt dit verrekend.
Vind ik helemaal niet wenselijk.
Er werd teveel geïncasseerd vorig jaar, wat overigens niet uit eigen beweging door Vodafone aan mij is gemeld.
Pas toen ik een klacht had over iets anders, kwam er een lieve dame van de klantenservice erachter, dat er onterecht toestelkosten in rekening waren gebracht.

Hoe kan ik de creditnota gewoon op rekening gestort krijgen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zodra een creditering gedaan wordt is het afhankelijk van of er al een factuur open staat.
Staat er een factuur open, dan wordt de creditering daarmee verrekend.

Staat er geen factuur open, dan heb je de keuze om het te laten verrekenen met de volgende factuur of eventueel terug te laten storten. Laat je het terugstorten, dan staat binnen 15 werkdagen ongeveer het bedrag terug op je rekening thats_wendy.
Heb je hier nog vragen over?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi thats_wendy
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vervelend zeg maar wel goed dat er iemand is geweest die met je mee heeft gekeken. Zelf controleer ik elke maand mijn rekening, dan valt zoiets natuurlijk ook gelijk op. Zou ik een volgende keer dan ook zeker even doen, als tip 🙂

Ik heb me altijd laten vertellen dat het terug betalen van een creditnota alleen kan via een volgende rekening en dan verrekenen ze het bedrag. Maar 4 maanden geleden zei Steven, een moderator van Vodafone het volgende bij een klant met deze zelfde vraag: Je kunt eventueel ook via mijn collega's aanvragen om het terug te storten op jouw rekening (indien het niet verrekend is). Het terugstorten duurt 15 werkdagen.

En met zijn collega's zegt hij dat je contact op moet nemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen of door een chat te starten. Eventueel zou je nog een privé bericht kunnen sturen via Facebook of Twitter.

Dus ik ga er vanuit dat het ook wel mogelijk is om het geld op je rekening terug gestort te krijgen. Het beste is toch om even contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone. Want die kunnen ook in het systeem voor je kijken.

Succes en laat nog even weten wat je hebt gedaan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zodra een creditering gedaan wordt is het afhankelijk van of er al een factuur open staat.
Staat er een factuur open, dan wordt de creditering daarmee verrekend.

Staat er geen factuur open, dan heb je de keuze om het te laten verrekenen met de volgende factuur of eventueel terug te laten storten. Laat je het terugstorten, dan staat binnen 15 werkdagen ongeveer het bedrag terug op je rekening thats_wendy.
Heb je hier nog vragen over?
thats_wendy
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste beiden,


Dank voor de toelichting. Heb inmiddels contact gehad met het verzoek het bedrag over te boeken.
De klacht die ik had betrof kosten m.b.t. vervangende toestelservice terwijl er sprake is van een sim only abbo.
Dat ik vorig jaar nog 2 maanden had door betaald, heb ik niet in de gaten gehad. Foutje van mij idd!

Nog een ander vraagje, weet iemand of dat ik alle contracten die ik in het verleden gehad heb, kan opvragen?

Alvast bedankt
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Die vraag laat ik aan Steven over ??
Volgens mij kan je tot 5 jaar terug vragen, maar zeker ben ik niet. Daarom geeft ik hem door aan Steven, hij werkt tenslotte bij Vodafone.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Oude contracten opvragen is zeker mogelijk. Ik meen ook dat deze 5 jaar worden bewaard. Je kunt de contracten opvragen via http://voda.fo/ne/8zisv thats_wendy
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je de contracten opgevraagd thats_wendy ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Mocht er geen reactie komen thats_wendy, dan zal ik het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic