joy1001

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Whatsapp

Heb nieuwe Samsung A50, gisteren in Vodafonewinkel nieuwe simkaart laten zetten. Telefoon doet alles behalve Whatsapp. Krijg melding “Kan niet verbinden, controleer of u verbonden bent met internet”

Heb al van alles geprobeerd en gecontroleerd maar tot nu toe helpt niets.

Met oude telefoon nog eens geprobeerd en daar werkt het wel op.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
joy1001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gebeld met klantenservice en whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, probleem was opgelost.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @joy1001 
Zou je de APN instellingen eens willen controleren. Denk dat daar de fout zit.

De volgende stap is om de APN te controleren. Dit kun je doen via Instellingen - Meer verbindingen - Mobiele netwerken en dan Namen toegangspunten. Hier moet staan: Vodafone Live of Vodafone Internet en de APN: live.vodafone.com. Deze moet ook aangevinkt zijn. Staan hier andere APN's? Dan mogen deze verwijderd worden. Dit doe je via de 3 puntjes rechts bovenin. Er mag maar 1 APN staan. 

Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4


Mochten bovenstaande stappen niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee kun je erachter komen of het probleem aan het toestel ligt of aan de simkaart.

Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam.

Mocht je er niet uitkomen dan staan deze stappen beschreven via: https://handleidingen.vodafone.nl/
Hier kun je jouw toestel selecteren en daarna zoeken op Internet instellingen. Je krijgt dan een overzicht te zien met plaatjes erbij.

Kom je er echt niet uit? Dan kun je contact opnemen met onze klantenservice van Vodafone, te bellen, of door een chat te starten. Ze kunnen nog proberen om een netwerk reset te doen.

joy1001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo, bij de toegangspunten staat geen APN, alleen Vodafone Internet-live.vodafone.com.

Ga met de klantenservice bellen, bedankt voor je antwoord en plaats hier wel als het gelukt is

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah, dan klopt de APN. Zodra je nieuwe simkaart actief is, kun je Whatsapp installeren op de telefoon. Vervolgens dien je het nummer in te voeren en zal het nummer geverifieerd worden. Vanaf dat moment zal Whatsapp niet meer werken op je oude telefoon. Maak wel van te voren een back up in Whatsapp zelf. Hierdoor worden de gesprekken, foto's en video's terug gezet op je nieuwe telefoon @joy1001 

Daarnaast dien je er voor te zorgen dat Whatsapp toegang heeft tot je telefoon, foto's, video's, microfoon etc. Dit doe je onder de instellingen - Apps - Whatsapp 

Laat je weten of het gelukt is? 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

We ontvangen graag nog een reactie @joy1001! 🙂 

joy1001
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gebeld met klantenservice en whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, probleem was opgelost.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels opgelost @joy1001?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:

Is het inmiddels opgelost @joy1001?

Ja dus 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic