Rderooij

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Whatsapp Buurtpreventie app icm prepaid simkaart

Beste lezer,

Sinds halverwege 2017 ben ik verantwoordelijke voor de Whatsapp Buurtpreventie app van het oude buurtje in Hoofddorp met een kleine 200 leden.

Ivm nieuwe aanvragen wilde ik de personen toevoegen alleen het simkaart is mogelijk niet meer actief.
Betreft nummer 06*****, willen jullie zo vriendelijk zijn het nummer weer te activeren?

Alvast bedankt!
Ronnie de Rooij en de bewoners van het oude buurtje
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi Rderooij
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit is een open Community en iedereen kan je GSM nummer zien.
Het lijkt me daarom slim om deze nog even aan te passen en te verwijderen (dit kan nog binnen het uur na het plaatsen van je bericht). Wel doen want echt iedereen kan deze info nu bekijken!

Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe lang je al je SIMkaart niet hebt gebruikt. Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Fijn nieuws dus, want je hoeft niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt.

Wat gebeurt er als ik mijn nummer 6 maanden niet gebruik?
Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar. Dit is niet veranderd.
Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed. Gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.

Mijn tegoed is nu langer dan 6 maanden geldig, Blijft dat zo?
Ja, dat blijft zo. Als je tegoed nu langer dan 6 maanden geldig is, zie je een half jaar voor de vervaldatum van je tegoed de geldigheidsdatum veranderen. In My Vodafone staat tot wanneer jouw tegoed geldig is.


Je bent of te laat en dan is deze niet meer te activeren of er is iets anders aan de hand. Voor vragen die administratieve gegevens nodig hebben is het verstandig om even contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone of start een chat online en vraag of je nummer toch nog actief kan blijven. Het is het proberen waard!

Succes in ieder geval.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi Rderooij
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit is een open Community en iedereen kan je GSM nummer zien.
Het lijkt me daarom slim om deze nog even aan te passen en te verwijderen (dit kan nog binnen het uur na het plaatsen van je bericht). Wel doen want echt iedereen kan deze info nu bekijken!

Daarnaast is het belangrijk om te weten hoe lang je al je SIMkaart niet hebt gebruikt. Vanaf 19 maart 2018 blijven je tegoed en nummer onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Pleeg een belletje, stuur een sms'je (naar een betaald nummer) of ga het internet op via ons mobiele netwerk (niet via wifi). Je tegoed opwaarderen kan ook. Fijn nieuws dus, want je hoeft niet meer 1x per jaar op te waarderen terwijl je misschien nog genoeg tegoed hebt.

Wat gebeurt er als ik mijn nummer 6 maanden niet gebruik?
Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken. Je bent de eerste 2 maanden wel nog bereikbaar. Dit is niet veranderd.
Waardeer je in die 3 maanden op? Dan blijven je nummer en het tegoed gewoon van jou. Als je niet opwaardeert, sluiten we je nummer af en vervalt je tegoed. Gebruik dus minimaal 1x per 6 maanden je tegoed. Dan weten we dat jouw nummer in de lucht moet blijven.

Mijn tegoed is nu langer dan 6 maanden geldig, Blijft dat zo?
Ja, dat blijft zo. Als je tegoed nu langer dan 6 maanden geldig is, zie je een half jaar voor de vervaldatum van je tegoed de geldigheidsdatum veranderen. In My Vodafone staat tot wanneer jouw tegoed geldig is.


Je bent of te laat en dan is deze niet meer te activeren of er is iets anders aan de hand. Voor vragen die administratieve gegevens nodig hebben is het verstandig om even contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone of start een chat online en vraag of je nummer toch nog actief kan blijven. Het is het proberen waard!

Succes in ieder geval.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hierover nog contact gehad met mijn collega's en hebben zij het kunnen oplossen voor je?
Rderooij
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Advies was nieuwe sim aanschaffen. Dit kan uiteraard alleen is enorm bewerkelijk en vervelend voor de leden.

Kan de sim worden geactiveerd als jet nog niet is uitgegeven? Als er voor betaald moet worden heb ik dst ervoor over.

Groeten,
Ronnie
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Nee, het is niet mogelijk om de SIM al te activeren voor die bij je aankomt.
Dat moet je als klant zelf echt doen. Het blijft vervelend natuurlijk maar een nieuwe SIM aanschaffen is zeker het beste advies.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic