RonnyRonald

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi schakelt automatisch uit maar niet meer in. Samsung Galaxy S8

Ik heb vorige week de Android Pie update op mijn vodafone branded Galaxy S8 geïnstalleerd.
Nu gaat telkens als ik thuis weg ga de wifi automatisch uit maar deze schakelt niet meer automatisch in als ik weer thuis kom.
Wifi automatisch inschakelen is wel ingeschakeld.
Is er hier op het forum iemand die mij kan helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi RonnyRonald
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit is altijd een heel lastig verhaal want het kan aan veel dingen liggen.
Wat ik zou kunnen aanraden is om een backup te maken van je toestel en dan je toestel een hard reset te geven. Dan is de telefoon helemaal leeg en even kijken of je dit probleem ook hebt als je er verder niets op zet. Als het probleem weg is dan zou ik je backup weer terug zetten. Als het niet opgelost is dan zo ik nu zo 123 niet weten wat het dan zou kunnen zijn en dan is mijn advies om even langs een Vodafone winkel te gaan.

Misschien moet die wel langs voor reparatie, maar dat weet ik niet zeker. Probeer bovenstaande eerst eens.
Laat nog even weten hoe het is afgelopen 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi RonnyRonald
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit is altijd een heel lastig verhaal want het kan aan veel dingen liggen.
Wat ik zou kunnen aanraden is om een backup te maken van je toestel en dan je toestel een hard reset te geven. Dan is de telefoon helemaal leeg en even kijken of je dit probleem ook hebt als je er verder niets op zet. Als het probleem weg is dan zou ik je backup weer terug zetten. Als het niet opgelost is dan zo ik nu zo 123 niet weten wat het dan zou kunnen zijn en dan is mijn advies om even langs een Vodafone winkel te gaan.

Misschien moet die wel langs voor reparatie, maar dat weet ik niet zeker. Probeer bovenstaande eerst eens.
Laat nog even weten hoe het is afgelopen 🙂
RonnyRonald
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste Energieboy,

Dank je wel voor je antwoord.:relaxed:

Ik zat eerst ook al te denken aan een complete reset. Omdat ik hier momenteel geen mogelijkheid voor heb door omstandigheden dacht ik vraag het eens na op dit forum.
Misschien dat later deze mogelijkheid wel aanwezig is en dan zal ik het eens proberen.
Het is nu ook geen grote ramp want het is gewoon even op de wifi knop drukken en dan zit hij weer goed.

Mocht het in de toekomst toch niet met de reset opgelost zijn zal ik even langsgaan in de winkel.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
En misschien is het wel een foutje van Vodafone Update.
Al hoewel ik er hier nog niemand over heb gehoord. Misschien dat SamsungExpert er iets van weet?
Kunnen ook even kijken wat die nog kan doen om te helpen 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je bent de eerste die ik erover hoor RonnyRonald
Laat je weten of de reset geholpen heeft. Na een software update is het altijd verstandig om hem even terug te zetten. Hierdoor kun je testen of er niks mis gaat met een update. Daarna zou ik pas de back up terug zetten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je nog een update voor ons RonnyRonald?
RonnyRonald
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven ,

Sinds vandaag lijkt het opgelost. Ik heb nog geen reset uitgevoerd aangezien ik de telefoon nog dagelijks nodig kan hebben i.v.m. noodgevallen.
Ik heb zo ver ik weet geen instellingen veranderd e.d. maar de wifi schakelt nu uit als ik weg ga en schakelt weer in als ik bij mijn thuis-wifi in de buurt kom.
Misschien had het even tijd nodig om mijn locatie waar ik veel wifi gebruik te calculeren.
Ik weet het dus niet zeker maar dit vraagstuk is nu wel opgelost.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super dat het opgelost is. Houd het even in de gaten!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic