Beantwoord

wissel gesprek Nokia 8

  • 21 juni 2019
  • 8 reacties
  • 294 Bekeken

Reputatie 1
Mijn wissel gesprek werkt niet meer, volgens Vodafone (via een chat) staan mijn instelling goed. Alleen als ik gebeld wordt als ik in gesprek ben krijgt de beller "tuut-tuut-tuut". Nu weet ik waar ik het vinkje aan kan zetten onder aanvullende instellingen (Vodafone) zie hieronder:



Alleen als ik het schuifje aanzet doet het ten eerste heel lang, en als ik dan weer een scherm terug ga en dan kijk of het is opgeslagen staat het schuifje weer uit.

Ik kom online nergens iets tegen over deze "glitch". En kwam er net achter dat bij de Motorola van mijn vrouw hetzelfde euvel speelt. Dus het ligt blijkbaar niet aan mijn toestel, maar misschien dus wel aan Android of Vodafone????

Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door Relaks 22 juni 2019, 18:00

Bedankt voor de reacties, alle instellingen staan goed bij Vodafone en in mijn telefoon, alle eerste lijn oplossingen geprobeerd. Vanmiddag even langs de winkel gegaan en een nieuwe simkaart geïnstalleerd. Enige optie die nog niet onderzocht was is een hardware fout in de simkaart. Ik ga vanavond of morgen testen of het heeft geholpen. Ik zal het laten weten. Nogmaals bedankt voor de reacties
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Relaks
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Deze informatie staat goed?
https://handleidingen.vodafone.nl/nokia/n8/basisfuncties/wisselgesprek-in-of-uitschakelen/



Kan het zijn dat je deze misschien per ongelijk uit hebt gezet?
In ieder geval, je kan deze aanzetten door te bellen naar *43#
Status controleren: *#43# en uitzetten doe je via #43#

Mocht het niet lukken, loop dan even langs een Vodafone winkel. Daar kunnen ze je vast en zeker wel helpen. Voor je daar heen gaat kan je het ook nog proberen door je SIMkaart in een ander toestel te stoppen om te kijken of het daar wel werkt. Als dat het geval is dan ligt het aan de telefoon en dan zou je die moeten resetten (of eerst even helemaal uitzetten en weer aan). En wat je dan kan doen is je SIMkaart eruit te halen, 10 minuten wachten, SIMkaart er weer in doen en dan aanzetten (dan krijgt die een kleine reset bij Vodafone). Of handmatig je netwerk aanpassen en weer terug zetten op Vodafone.

Het zijn wat lap middelen maar misschien helpt het je verder?! :)
Wil dit ook allemaal niet lukken dan zou je nog de klantenservice van Vodafone kunnen bellen om te vragen of ze iets kunnen zien in het systeem. Je kan ook een privé bericht sturen via Facebook of Twitter.

Succes in ieder geval en ik denk dat je wel een heel eind komt.
Wij hebben niks te maken met een wisselgesprek of de software / instellingen op jouw toestel @Relaks.
Dit is niet iets wat wij beheren.

Ik denk dan ook dat het mis gaat bij de software updates. Wat je zou kunnen proberen is een back up maken van je toestel. Het toestel kun je daarna terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Laat je weten of het geholpen heeft?
Reputatie 1
Bedankt voor de reacties, alle instellingen staan goed bij Vodafone en in mijn telefoon, alle eerste lijn oplossingen geprobeerd. Vanmiddag even langs de winkel gegaan en een nieuwe simkaart geïnstalleerd. Enige optie die nog niet onderzocht was is een hardware fout in de simkaart. Ik ga vanavond of morgen testen of het heeft geholpen. Ik zal het laten weten. Nogmaals bedankt voor de reacties
Reputatie 1
Vanochtend getest door mijn voicemail te bellen en met ander toestel mijn toestel te bellen En het werkt nu wel. Conclusie: het lag niet aan mijn telefoon instellingen of de instellingen van Vodafone want die had ik bewust niet veranderd. De (volgens de medewerker in de winkel) iets verouderde sim kaart was de boosdoener.
Reputatie 7
Badge +17
Wat goed zeg @Relaks
Fijn dat je dit nog even laat weten. Veel plezier in ieder geval!
En geniet van de mooie dagen die eraan komen 😉
Reputatie 1
@Energieboy graag gedaan! Mijn irritatie nr1 op een forum is wanneer mensen vragen stellen. Iemand de moeite neemt om te reageren. En dan vervolgens niks meer van je laten horen als vragensteller....
Dankjewel voor de terugkoppeling @Relaks!
Reputatie 6
Opgelost. Topic gesloten.