Wendie70

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

abonnement opzeggen en nieuwe afsluiten

Hallo, ik heb al jaren een abonnement op naam van mijn man. Nu mag ik die verlengen alleen zou ik graag vanaf nu het abonnement op mijn eigen naam willen hebben.

als mijn man dan het abonnement opzegt wat nu loopt kan ik dan alvast een nieuw abonnement afsluiten op mijn eigen naam? En dan ook alvast een nieuwe telefoon uitzoeken? Of gaat het nieuwe abonnement dan gelijk in waardoor ik dubbele kosten krijg. Ook zou ik wel graag mijn eigen nummer willen houden als dat mogelijk is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Wendie70 
Ik zou dit op een andere manier aanpakken. 
1- zet als eerst het abonnement om naar je eigen naam
2- daarna ga je rond kijken bij Vodafone voor het verlengen en/of nieuw abonnement met behoud van je nummer
nu kan je namelijk het nummer behouden, anders ben je die kwijt (als je het abonnement zou opzeggen)

En punt 1 kan je regelen, zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml


Dit is de beste manier om te doen. Want als je eerst het abonnement zou verlengen met toestel, dan zou je bij het omzetten van contract het toestel in 1x moeten afbetalen en dat hoeft via deze manier niet. Dus eerst omzetten naar je eigen naam en dan het contract verlengen of vernieuwen met een nieuw abonnement en toestel. Op die manier kan je ook het nummer behouden!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Wendie70 
Ik zou dit op een andere manier aanpakken. 
1- zet als eerst het abonnement om naar je eigen naam
2- daarna ga je rond kijken bij Vodafone voor het verlengen en/of nieuw abonnement met behoud van je nummer
nu kan je namelijk het nummer behouden, anders ben je die kwijt (als je het abonnement zou opzeggen)

En punt 1 kan je regelen, zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/contract-overdragen.shtml


Dit is de beste manier om te doen. Want als je eerst het abonnement zou verlengen met toestel, dan zou je bij het omzetten van contract het toestel in 1x moeten afbetalen en dat hoeft via deze manier niet. Dus eerst omzetten naar je eigen naam en dan het contract verlengen of vernieuwen met een nieuw abonnement en toestel. Op die manier kan je ook het nummer behouden!

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Was de informatie in bovenstaand antwoord voldoende voor jou @Wendie70 ?

Familie van Doo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste,

Dit zelfde heb ik ook. Het advies was hetzelfde. Logisch eigenlijk.

Maar…..

Die afdeling doet haar werk niet. Ik heb het verzoek nu al 5 keer ingediend. De eerste vier antwoorden waren ronduit bagger. Ik krijg steeds terug dat een document ontbreekt terwijl dat niet het geval is. Zojuist nog maar een keer ingediend. Klantenservice kan me niet helpen.

Gegroet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Volgens mij zit er een foutje in het versturen via internet, want dat doe je waarschijnlijk? 
Of verstuur je het per mail @Familie van Dooren ?

@Sharon kan je wel verder helpen, denk ik. Mocht het nu helemaal niet lukken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Familie van Dooren, ik kijk graag met je mee naar het omzetten van het contract op naam.
Ik heb je een privébericht gestuurd.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb geen reactie mogen ontvangen. Het topic is gesloten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic