HarrySpierings

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bundel 3 in 1 buiten EU

Bij aankomst in Zuid-Afrika kreeg mijn vrouw een sms van Vodafone om gebruik te maken van de bundel 3 in 1 voor €5,-- Omdat zij alleen kan bellen en sms-en met haar ouderwetse telefoon is de bundel dus niet aangezet. Dat dachten wij tenminste. Na het sturen van 1 sms was er 5 euro in rekening gebracht. De tweede dag weer 5 euro voor 1 keer gebeld worden. De derde dag voor weer 1 keer gebeld worden. Wat bleek nu? De bundel stond aan!!!! Rara hoe kan dat? Zij kon hem niet uitzetten. Dat heb ik gedaan met mijn eigen telefoon via internet. Vodafone je bent bedankt! Wij verblijven bijna 5 weken hier. Had aardig de pan uit kunnen rijzen!! Groeten uit ZA.

Haar nummer is in Nederland

Harry Spierings

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik zie dat de bundel Alles in 1 Op Reis Wereld 4x is aangesprongen door:

10-2 1 sms verstuurd / ontvangen
11-2 2 gesprekken ontvangen 3 minuten in totaal (afgerond).
12-2 1 gesprek ontvangen 2 minuten in totaal (afgerond).
18-2 1 sms verstuurd / ontvangen.
 

Zoals beloofd zal ik de kosten eenmalig herberekenen.
Hieronder zie je wat de tarieven los zijn.
Data per MB € 2,50
Bellen € 1,25 per minuut
Gebeld worden, € 0,25 per minuut
Sms versturen: € 0,25 

 

Ik heb de Alles in 1 Op Reis Wereld uit gezet. Door de herberekening ben je  €1,75 kwijt. In My Vodafone zie je dadelijk een creditnota staan van €18,25. De creditnota zal verrekend worden met de incasso van maart. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag @HarrySpierings 

Groet, Steven

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @HarrySpierings 
Dit is een open Community, ik heb daarom een medewerker van Vodafone gevraagd om het nummer te verwijderen. 

Ik lees dat je een sms hebt verzonden en wanneer je dit hebt gedaan dan gaat deze BloX in zodra je de sms hebt verzonden. Wil je geen gebruik meer maken van de dienst, dan moet je weer een sms sturen om je af te melden. Dus de vraag hoe het nu aan kon staan heb je eigenlijk zelf al beantwoord. Je schrijft dat je een sms hebt verzonden. Tenminste, dit begrijp ik uit je bericht. 
 

Voor € 5 krijg je 30 MB, 30 belminuten en 30 sms'jes. En je kunt 30 minuten gebeld worden zonder extra kosten, ongeacht waarvandaan je gebeld wordt.

Aan- of uitzetten via Sms

  • Sms "ALLES OP REIS WERELD AAN" naar 4000
  • Sms "ALLES OP REIS WERELD UIT" naar 4000


Het beste wat je kan doen is het gebruik maken van WiFi. En bij een ouder toestel kan je altijd nog denken om een prepaid simkaart, vanuit dat land, in je toestel te doen. 

Een Vodafone Community medewerker zal je bericht zo ie zo oppakken en je nog verdere informatie verstrekken, mocht dit nodig zijn. Vanuit mij zelf, een fijne tijd in Zuid-Afrika. 

HarrySpierings
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reactie.

Ik bedoel tezeggen dat ik het niet gepast vind dat Vodafone de block aanzet. Dat moet je aan de klant overlaten! Met sms uitzetten heb ik niet gevonden. Als je geen smartfoon hebt kun je hem niet uitzetten.

De rest van je verhaal snapte ik al. Daar ben ik zelf achter gekomen. Blijft overeind dat ik het niet klantvriendelijk vind. Als ik terug ben uit ZA ga ik wel contact opnemen met Vodafone. Bedankt.

Gr.

H. Spierings

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @HarrySpierings 

Het klopt inderdaad dat als je een bundel activeert, deze ook moet deactiveren. Dit staat ook in My Vodafone, op onze website en in de voorwaarden. Ik zal je feedback intern aankaarten. Op het contract staat vermeld dat uit voorzorg deze bundel aan. Dit is om hoge kosten buiten Europa te voorkomen.

 

Ik kan eenmalig met je meekijken naar de kosten en deze herberekenen op basis van het gebruik. Mocht je dit willen, stuur mij dan een privébericht met het mobiele nummer, adres, postcode, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Ik heb het mobiele nummer in het eerste bericht verwijderd omdat het openbaar is.

 

Groet, Steven

HarrySpierings
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Steven, je zegt : het klopt inderdaad als je de bundel activeert moet je hem deactiveren. Nogmaals, je leest het niet! Wij hebben de bundel niet geactiveerd!! Vodafone heeft de bundel geactiveerd!!!!!! Of je snapt het niet. Dit is waar het mij om gaat. Je draait het bedrag maar terug en anders kom ik er na 10 maart nog op terug!

Groeten

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zoals ik al aangaf, staat de bundel standaard aan. Dit wordt ook vermeld op je contract. Dit is om hoge kosten te voorkomen buiten de EU. Als je wilt dat ik met je mee kijk naar de kosten, dan ontvang ik graag de gevraagde gegevens via een privebericht @HarrySpierings 

HarrySpierings
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laat even weten hoe ik in mijn privee omgeving kom?

Ik stel voor om dat via mijn e- mail te doen.

H.Spierings

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je mag op mijn naam klikken en daarna op stuur bericht @HarrySpierings 
Vanuit hier heb ik helaas niet de mogelijkheid om gegevens te sturen via e-mail. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik zie dat de bundel Alles in 1 Op Reis Wereld 4x is aangesprongen door:

10-2 1 sms verstuurd / ontvangen
11-2 2 gesprekken ontvangen 3 minuten in totaal (afgerond).
12-2 1 gesprek ontvangen 2 minuten in totaal (afgerond).
18-2 1 sms verstuurd / ontvangen.
 

Zoals beloofd zal ik de kosten eenmalig herberekenen.
Hieronder zie je wat de tarieven los zijn.
Data per MB € 2,50
Bellen € 1,25 per minuut
Gebeld worden, € 0,25 per minuut
Sms versturen: € 0,25 

 

Ik heb de Alles in 1 Op Reis Wereld uit gezet. Door de herberekening ben je  €1,75 kwijt. In My Vodafone zie je dadelijk een creditnota staan van €18,25. De creditnota zal verrekend worden met de incasso van maart. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag @HarrySpierings 

Groet, Steven

HarrySpierings
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Steven,

Hartelijk dank voor de oplossing.

Met vriendelijke groeten uit Zuid-Afrika.

H. Spierings

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @HarrySpierings 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic