Janson

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Telefoon verzekering

Vodafone heeft bij aanschaf nieuw toestel een verzekering afgesloten. Kom ik deze week achter. Ben al meer als 10 jr bij Vodafone dus ik vertrouw ze en nu dit geval. Ik vraag de klantenservice hoe dit kan. Ik wordt in de wacht gezet. Na bijna 20 minuten leg ik de hoorn neer. Vandaag bel ik weer en bij controle is die verzekering 5.50 pm al in 2017 afgesloten door hen zegt mevrouw klantenservice. Ik ben stomverbaasd . Tijdens aanvraag nieuw abonnement en telefoon wordt telefoon automatisch verzekerd door Vodafone zegt de klantenservice. Nou daar weet ik niks van en nooit een verzekering afgesloten want ik heb al een eigen verzekering voor telefoon. Ik wil dus al dat geld 5.59 pm terug hebben is 192,50 euro vanaf februari 2017 tot nu, ik vind dat ze me ten onrechte een verzekering aangesmeerd hebben. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Janson 
Jeetje, wat een vervelend verhaal. En wat vreemd dat iemand van de klantenservice je zegt dat dit automatisch aangevraagd is bij een nieuw abonnement. Dit moet je gewoon zelf aangeven en gaat niet automatisch. Of het zou om een verlenging gaan, van het ene toestel naar het nieuwe toestel, dat kan wel. 

Maar daarnaast begrijp ik niet heel goed dat je dan niet op je afschriften hebt gekeken, cq op je rekeningen van Vodafone. Want dan had je toch kunnen zien dat het bedrag, wat je voor je abonnement hebt afgesproken, anders lag qua prijs, lijkt me. 

Dit is een klanten helpen klanten Community en ik kan niet oordelen of Vodafone je iets heeft aangesmeerd. Het beste wat je kan doen is:
Wachten op iemand van Vodafone Community, die kan met je mee kijken wat er is gebeurd en misschien ook wel bekijken of dit op te lossen. Of je dient een klacht in via de klantenservice van Vodafone en dan gaan ze het voor je uitzoeken. Je krijgt dan een case nummer en dan kan het tussen de 5 tot 10 werkdagen duren voor je daar antwoord op krijgt. Overigens, een Vodafone Community medewerker kan ook kijken maar ik weet niet wanneer deze hier je vraag zullen zien en daar dan antwoord op kunnen geven. 

Ik zou wachten op iemand hier van Vodafone en dan kan die in ieder geval alvast kijken wat er nu is gebeurd. Maar dat is wat ik zou doen, het ligt aan jouzelf wat jij wilt. 

Succes in ieder geval en laat nog even weten wat je hebt gedaan en/of wat Vodafone doet. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Janson 
Jeetje, wat een vervelend verhaal. En wat vreemd dat iemand van de klantenservice je zegt dat dit automatisch aangevraagd is bij een nieuw abonnement. Dit moet je gewoon zelf aangeven en gaat niet automatisch. Of het zou om een verlenging gaan, van het ene toestel naar het nieuwe toestel, dat kan wel. 

Maar daarnaast begrijp ik niet heel goed dat je dan niet op je afschriften hebt gekeken, cq op je rekeningen van Vodafone. Want dan had je toch kunnen zien dat het bedrag, wat je voor je abonnement hebt afgesproken, anders lag qua prijs, lijkt me. 

Dit is een klanten helpen klanten Community en ik kan niet oordelen of Vodafone je iets heeft aangesmeerd. Het beste wat je kan doen is:
Wachten op iemand van Vodafone Community, die kan met je mee kijken wat er is gebeurd en misschien ook wel bekijken of dit op te lossen. Of je dient een klacht in via de klantenservice van Vodafone en dan gaan ze het voor je uitzoeken. Je krijgt dan een case nummer en dan kan het tussen de 5 tot 10 werkdagen duren voor je daar antwoord op krijgt. Overigens, een Vodafone Community medewerker kan ook kijken maar ik weet niet wanneer deze hier je vraag zullen zien en daar dan antwoord op kunnen geven. 

Ik zou wachten op iemand hier van Vodafone en dan kan die in ieder geval alvast kijken wat er nu is gebeurd. Maar dat is wat ik zou doen, het ligt aan jouzelf wat jij wilt. 

Succes in ieder geval en laat nog even weten wat je hebt gedaan en/of wat Vodafone doet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is inderdaad wel een heel apart antwoord @Janson.

Een verzekering afsluiten is een keuze die je zelf mag maken. Dit zal door ons niet bepaalt worden. Wij kunnen het je alleen aanbieden.

Ik kan hiervoor een onderzoek aanmaken om het verkoopgesprek op te vragen. Echter durf ik niet te zeggen of gesprekken zo lang bewaard blijven. Daarnaast is het ook je eigen verantwoordelijkheid om de facturen te controleren.

 

Kun je mij eens de volgende gegevens doorsturen via een privébericht: naam, adres, postcode, geboortedatum, mobiel nummer, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en het ordernummer. Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken. Daarna kun je kiezen voor stuur bericht.

Graag hoor ik ook via dat bericht wanneer je hierover contact hebt gezocht met de klantenservice.

 

Ik hoor graag van je!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Had je mijn reactie nog gezien @Janson?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic