hamstergeval

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone netwerk ineens verdwenen

Afgelopen Woensdag is mijn telefoon netwerk ineens overgesprongen op Proximus en is Vodafone nergens meer te bekennen. Ik heb geprobeerd handmatig het netwerk op te zoeken, maar staat niet in de lijst van beschikbare netwerken. Echter ben ik de afgelopen weken nergens naartoe geweest (net zoals de meeste van jullie) en zit ik meer een deel gewoon vast in m’n woning. Ze hebben in maart al een keer een nieuwe simkaart opgestuurd, dus dat zou het niet moeten zijn.

Ik woon wel in een grensdorp, maar als ik hier al een maand zit en nooit problemen heb met het netwerk snap ik niet waarom ik die nu wel heb. Ik woon ook nog redelijk ver van de grens af, dus ik snap niet wat eigenlijk nu het probleem is.

Heeft iemand een oplossing voor me? Op het moment is het extra belangrijk voor mij om bereikbaar te blijven ivm werk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @hamstergeval . Welkom hier!

Dat is inderdaad een mysterieus verhaal! Puur uit interesse; heb je een andere telefoon in de buurt waarin je de kaart eens kunt testen? 
En als ik het dus goed begrijp heb je de modus dus wel al op handmatig staan, in plaats van op automatisch? 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @hamstergeval 

Oeps, dat is wel heel vervelend en ik begrijp dat je daar een vraag over hebt. In deze tijd is het niet zo erg om in een grens gebied te wonen, alles gaat van een goede bundel af en je zou daar dan geen last van hoeven hebben. Maar als je er woont dat is het natuurlijk wel erg vervelend als je niet gewoon Vodafone in beeld hebt. 

Zo ie zo zou ik in een grens gebied het opzoeken van je netwerk niet automatisch zetten maar handmatig. Dit voorkomt dat je opgepakt kan worden door een grensmast vanuit een ander land en blijf je bij Vodafone op het netwerk. Je zou dat eerst eens kunnen proberen en dan eens kijken wat voor netwerken er aanwezig zijn. Het is overigens momenteel VFNL #StayConnected, dus geen VodafoneNL. Dus misschien staat die er wel tussen en heb je die niet aangezien als voor Vodafone, wat ik me kan voorstellen.

Dus probeer even te kijken of het handmatig lukt, denk dat het wel moet lukken.

hamstergeval
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reactie, maar ik heb dat allemaal al geprobeerd. Nieuwe simkaart, andere telefoon, handmatig netwerk zoeken, airplane mode aan en uit zetten om de verbinding opnieuw te vinden. Vodafone is gewoon helemaal verdwenen op mijn lijst. Dit is allemaal sinds afgelopen Woensdag nacht.

Ik vind het sowieso vreemd, want volgens kaart waar je alle zendmasten op kan bekijken staat er eentje met een vodafone icoon gewoon in het midden van dit dorp.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @hamstergeval . Welkom hier!

Dat is inderdaad een mysterieus verhaal! Puur uit interesse; heb je een andere telefoon in de buurt waarin je de kaart eens kunt testen? 
En als ik het dus goed begrijp heb je de modus dus wel al op handmatig staan, in plaats van op automatisch? 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Kunnen we je nog ergens mee helpen @hamstergeval ? Of heb je het ondertussen toch al zelf opgelost?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic