Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

Doorschakelen voor abonnementen - Alle ins & outs


Soms is het gewoon even niet handig om een gesprek aan te nemen. Dan is het handig als je jouw nummer kunt doorschakelen. In dit topic lees je hoe je je nummer kunt doorschakelen naar een ander nummer. Meer informatie over (doorschakelen naar) je voicemail lees je hier. 


Hoe schakel ik mijn nummer door naar een ander nummer via het Vodafone netwerk?
Heb je een abonnement dan kun je je nummer doorschakelen naar naar mobiele en vaste lijnen. Dit doen je in My Vodafone via Producten - Toestel en Sim. Daar kun je per optie je nummer doorschakelen naar voicemail óf een ander nummer: 

  • doorschakelen bij geen gehoor
  • doorschakelen bij in gesprek
  • doorschakelen bij niet bereikbaar
  • direct doorschakelen

< Stel doorschakelingen in via My Vodafone >

Hoe schakel ik mijn nummer door naar een ander nummer via mijn toestel?
Kijk daarvoor in de handleiding van je toestel. Prepaid-nummers kun je alleen doorschakelen naar voicemail.

Wat kost doorschakelen?
Voicemail
In Nederland gaat bellen naar de voicemail van je tegoed af
In het buitenland betaal je de kosten voor bellen in het buitenland.

Doorschakelen naar een ander nummer
De kosten vallen buiten je tegoed. Je betaalt de tarieven die horen bij jouw abonnement

Hoe kan ik instellen hoe lang mijn telefoon rinkelt voordat het gesprek wordt doorgeschakeld?
Zelf de tijd van de doorschakeling instellen? Toets de vertraging in na de teleservicecode (of het gewenste nummer). De vertraging is in te stellen met 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden. In dit geval dus: **61*gewenst nummer*11*25# (25 is het aantal seconden).

Kan ik al mijn doorschakelingen in één keer uit zetten?
Alle doorschakelingen via het Vodafone netwerk zet je in één keer uit door te bellen naar de volgende code: ##002#. Of uiteraard via My Vodafone. 

Ik heb VastOpMobiel. Hoe schakel ik deze door naar mijn voicemail?
VastOpMobiel kun je niet doorschakelen naar voicemail.

Kan ik doorschakelen naar alle nummers?
Nee, er zijn nummers waarnaar je niet kunt doorschakelen. Je kunt niet doorschakelen naar:

  • Buitenlandse nummers
  • 0900 koop- en tariefnummers
  • 0800 gratis informatienummers
  • VPN, als je daar geen deel van uitmaakt

Hoe vaak kan ik na elkaar doorschakelen?
Er zijn maximaal twee doorschakelingen achter elkaar mogelijk. Een derde doorschakeling wordt door het netwerk opgeheven. Stel Jan schakelt zijn nummer door naar Piet. Piet heeft ook al een doorschakeling aan staan naar Henk. Dan wordt een gesprek naar Jan doorgeschakeld naar Henk. Heeft Henk ook doorgeschakeld? Dan komt het gesprek naar Jan toch bij Henk uit. Verder doorschakelen is niet mogelijk.

Kan ik ook mijn sms doorverbinden?
Nee, dat is niet mogelijk. 

Mijn doorschakeling werkt niet (meer)
Controleer of alle instellingen correct zijn. Let vooral op dat er geen spaties staan in het nummer waarnaar je wilt doorschakelen.
Is jouw nummer geblokkeerd? (op verzoek of bijvoorbeeld vanwege een betalingsachterstand)
Dan is doorschakelen niet mogelijk.
Staat alles correct en heb je geen blokkades? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Stel je vraag en open je eigen topic. 

4 Reacties
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic