Geen bereik Meerlo

  • 7 maart 2020
  • 6 reacties
  • 478 keer bekeken

Ik ben de laatste tijd regelmatig in Meerlo, postcode 5864AR , Julianastraat.  Daar heb ik een groot deel van de dag helemaal geen bereik, en ik kan dus niet bellen en ik heb ook geen internet. Heel af en toe heb ik wel bereik.

Ik heb een telefoon Samsung Galaxy S10E, en een  Smart abonnement bij Vodafone.

Op de netwerk-dekkingkaart van Vodafone zie ik inderdaad dat precies bij de woning waar ik verblijf, geen 4g+ verbinding is. En 50 meter verder is volgens de netwerk-dekkingskaart wel bereik.

Het is voor mij zeer vervelend dat ik niet gebeld kan worden, omdat ik juist hier veelvuldig moet bellen.

Kan ik iets op mijn telefoon instellen, zodat ik wel bereik heb (bijvoorbeeld 4G), of is het gewoon wachten totdat het netwerk-bereik in Meerlo verbeterd


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Hoi @hanspeelen 
Dat is vervelend, want je wilt natuurlijk bereikbaar zijn. Kan je toestel misschien 4G over WiFi aan? Je kan controleren of je toestel dit kan via deze website van Vodafone: https://www.vodafone.nl/4gbellen/

En lees deze topic:
https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646

Ik heb helaas ook geen Wi-Fi op dit adres, dus bellen via Wi-Fi is geen optie.

@hanspeelen dat is inderdaad niet prettig. Zoals @Energieboy aangaf biedt bellen via Wifi in dit soort situaties een goede oplossing. Is het een optie om op een Wifi netwerk van vrienden of iemand anders aan te melden zodra je daar bent?

Het enige wat ik je nog kan adviseren is om dit aan te melden via de network check @hanspeelen 
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml
Had je dit al gedaan? De network crew gaat het netwerk controleren en checkt of er in de nabije toekomst een aanpassing wordt gedaan bij jouw in de buurt.

@Steven  Ik heb zojuist een melding gemaakt voor de netwerk check. Bedankt voor de tip.

Graag gedaan @hanspeelen! Mijn collega's zullen dit verder oppakken voor je en terugkoppelen naar je.