Murkster

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen Wifi bellenen combinatie met Caiway Wifi

Hallo,

Ik heb een probleem dat ik nu ben overgestapt naar Caiway internet en nu kan ik niet meer over Wifi kan bellen. Dit is voor ons nogal vervelend omdat we in een matig gedenkt buurt zitten. 

We hebben Beide Android en Apple in ons huis en beide soorten toestellen kunnen niet via het Wifi bellen. 

Voordat we over zijn gegaan naar Caiway zaten we verbonden met Ziggo en heb de modem hiervan in Bridgemode gezet en toen werkte het allemaal perfect. Nu heb ik hetzelfde met Caiway gedaan en nu werkt het niet meer. 

 

Ik hoop dat dit opgelost kan worden en hierbij ook mijn vraag.

 

Groetjes,

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Murkster 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het maakt niets uit bij welke provider je internet hebt. 4G over wifi werkt namelijk op elke provider en als dit nu niet werkt bij je nieuwe internet provider, dan zou ik daar contact opnemen met de klantenservice. Of er is iets mis met de router van je nieuwe provider of het is iets anders. Weet niet of je daar ook je router in bridge kan zetten en een eigen router kan gebruiken, begrijp dat je dit bij Ziggo ook deed. 

Hoe dan ook, dit is niet iets wat bij Vodafone ligt maar echt bij je nieuwe provider. 4G over Wifi werkt namelijk op elke wifi router en is niet gebonden aan Ziggo en/of Vodafone.

Ik zou je netwerkinstellingen van je iPhone eens resetten en opnieuw contact maken met je iPhone op het netwerk (van je internet provider). Misschien dat die hem dan wel weer pakt. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Murkster 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het maakt niets uit bij welke provider je internet hebt. 4G over wifi werkt namelijk op elke provider en als dit nu niet werkt bij je nieuwe internet provider, dan zou ik daar contact opnemen met de klantenservice. Of er is iets mis met de router van je nieuwe provider of het is iets anders. Weet niet of je daar ook je router in bridge kan zetten en een eigen router kan gebruiken, begrijp dat je dit bij Ziggo ook deed. 

Hoe dan ook, dit is niet iets wat bij Vodafone ligt maar echt bij je nieuwe provider. 4G over Wifi werkt namelijk op elke wifi router en is niet gebonden aan Ziggo en/of Vodafone.

Ik zou je netwerkinstellingen van je iPhone eens resetten en opnieuw contact maken met je iPhone op het netwerk (van je internet provider). Misschien dat die hem dan wel weer pakt. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Is het gelukt met de tips van Energieboy, @Murkster? Of kan de Community je nog ergens mee helpen?

Murkster
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer genoeg werkt het nog niet maar Vodafone en Caiway wijzen elke keer naar elkaar en het werkt nog steeds niet in via Wifi te bellen met Caiway internet maar kan wel internetten via het Caiway Wifi. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Beste @Murkster 
Heb je al eens gekeken om bij iemand anders 4G over Wifi te gebruiken? Want je kan namelijk bij elke Wifi aansluiting gewoon 4G over Wifi gebruiken. Als ik bij mijn schoonouders ben dan zit ik op Wifi en omdat ze daar slecht bereik hebben, zit ik ook met 4G over Wifi en ze hebben een andere provider dan dat ik heb. Dus het maakt echt niet uit bij elke provider je met je internet abonnement zit, het moet gewoon werken.

Als het niet werkt, dan zit het bij Caiway, zo is dat nu eenmaal, kan daar niets anders van maken. Als je nu ook bij andere mensen in huis niet 4G over Wifi kan gebruiken, terwijl je wel op Wifi zit, dan is er iets mis met je telefoon. Dus dat zou ik dan eerst maar eens testen.

Murkster
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik bij vrienden ben die KPN gebruiken werkt het wel maar ken niemand die Caiway gebruikt dus kan daar niet mee testen jammer genoeg. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes
Murkster wrote:

Als ik bij vrienden ben die KPN gebruiken werkt het wel maar ken niemand die Caiway gebruikt dus kan daar niet mee testen jammer genoeg. 

Maar daar zeg je het zelf al, iemand met KPN werkt het wel.
Dus ligt het echt niet aan Vodafone, het ligt aan Caiway. Ik zou daar contact mee opnemen en dit ook vertellen. Dat je bij iemand met een KPN internet wel dit kan gebruiken maar thuis via Caiway niet. Dan kunnen ze er niet omheen en moeten ze het uitzoeken.

Echt hoor, het ligt niet aan Vodafone. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic