Beantwoord

IMS services

  • 28 januari 2019
  • 7 reacties
  • 6208 keer bekeken

Srond vanochtend in mijn telefoon.
IMS service.Wat houdt dat in?
icon

Beste antwoord door Steven Vodafone 28 januari 2019, 09:39

Ai zonder de exacte melding, kan ik ook niet aangeven of er iets mis is.

Je krijgt deze melding omdat je bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Goedemorgen @Toontje44

Welkom op de Community!
IMS service is een onderdeel van de software van je Samsung telefoon.
Wat wil je hierover precies weten of wat is er aan de hand?
Goedemorgen Steven.
Ik zag vanochtend de melding staan. Wist niet wat het was.
Telefoon uit en weet aangezet en toen was de melding verdwenen.
OOk het lootje met de telefoon rechtsboven was weg.
Lijkt opgelost. Maar wat houdt die melding eigenlijk in.
Bedankt en met vr.gr.
Ton
Wat stond er precies bij vermeld @Toontje44?
TTja dat weet ik niet meer precies.
IIets van : vodafoon nl en dan ims services.
Tevens een openstaand telefoontje rechtsboven.

Ai zonder de exacte melding, kan ik ook niet aangeven of er iets mis is.

Je krijgt deze melding omdat je bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.

Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi. 

Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.

  1. Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
  2. Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven. 
  3. Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up. 
  4. Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm. 
  5. Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken. 
  6. Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.

Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic

LLaten we maar afspreken als het weer voorkomt ik opnieuw contact zoek.
BBedankt en gr. Ton
Dat is goed, check dan ook even of je verbonden bent met een Wif-fi netwerk en of bellen over Wi-fi aan staat. Ik zal het topic voor nu sluiten