1
Vraag
2
Reacties
Monique 010

Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Slecht bereik in huis

Helaas  heb ik moeten vaststellen  dat het bereik met mijn mobiel erg slecht is bij mij thuis.
Normaal gesproken bel ik het liefst vanuit de woonkamer, op de bank of aan tafel. Maar dit is eigenlijk onmogelijk; de beller verstaat mij niet, ik kan de beller niet verstaan of nog erger, wegens het slechte bereik word de verbinding automatisch verbroken!

In de kamer van mijn zoontje is het bereik re-de-lijk te noemen, maar nog verre van goed!
Op het balkon idem dito. Eigenlijk is het bereik in de gehele regio bar en boos. Zelfs in het centrum van Rotterdam is het bereik bij mij slecht.
Nog even ter extra info; ik gebruik de Nokia 7.2

 

We hebben al s uitgeprobeerd om bv de modem te verplaatsen, maar dit niet het gewenste effect helaas.
Omdat ik toch op kort termijn wat belangrijke telefoontjes verwacht, zou ik het toch wel erg prettig vinden, om het gesprek zonder problemen te kunnen voeren.

 

Naar aanleiding van deze problemen heb ik toch wel een spijt-gevoel dat ik ben overgestapt naar deze provider, erg jammer dat ik een contract heb van twee jaar.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zodat het telefoneren binnenkort probleemloos en zonder kraken,wegvallen of verbroken verbindingen kan laten plaatsvinden.  

Hierbij een screenshot geplaatst, zodat je kunt zien dat het bereik niet goed is. zodra de wijzer in het groene gedeelte zit, liefst voorbij de 90, gaat het stukken beter.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Monique 010 

Heel spijtig om te lezen dat je problemen hebt met het netwerk van Vodafone. Eerst maar eens beginnen met de vraag of je thuis je SIMkaart in een ander toestel hebt gedaan en die van iemand anders in je eigen telefoon? Ik vraag dit omdat je zegt dat je thuis, maar zelfs in de binnenstad van Rotterdam, slecht bereik hebt. Thuis kan ik me nog voorstellen, maar in de binnenstad van Rotterdam, dat gaat mij iets te ver. Daarom denk ik als eerst aan je telefoon, is die wel goed? 

Jammer genoeg is de Nokia 7.2 niet geschikt voor 4G over Wifi bellen, dus dat kan je thuis niet aanzetten, zie deze lijst met toestellen die dit wel kunnen. Ga er eens mee langs een Vodafone winkel, misschien ligt het aan je SIMkaartje, dat kan natuurlijk ook. 

Doe op deze website ook nog eens een netwerk en dekking test en kijk of er storingen zijn of werkzaamheden: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml. Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.

Dit zijn een beetje mijn adviezen en wie weet kom je daar verder mee. Het verplaatsen van je modem, ik neem aan dat je hiermee je thuis internet bedoelde, heeft geen invloed. Dus daar hoef je niet echt naar te kijken. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Monique 010 

Heel spijtig om te lezen dat je problemen hebt met het netwerk van Vodafone. Eerst maar eens beginnen met de vraag of je thuis je SIMkaart in een ander toestel hebt gedaan en die van iemand anders in je eigen telefoon? Ik vraag dit omdat je zegt dat je thuis, maar zelfs in de binnenstad van Rotterdam, slecht bereik hebt. Thuis kan ik me nog voorstellen, maar in de binnenstad van Rotterdam, dat gaat mij iets te ver. Daarom denk ik als eerst aan je telefoon, is die wel goed? 

Jammer genoeg is de Nokia 7.2 niet geschikt voor 4G over Wifi bellen, dus dat kan je thuis niet aanzetten, zie deze lijst met toestellen die dit wel kunnen. Ga er eens mee langs een Vodafone winkel, misschien ligt het aan je SIMkaartje, dat kan natuurlijk ook. 

Doe op deze website ook nog eens een netwerk en dekking test en kijk of er storingen zijn of werkzaamheden: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml. Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.

Dit zijn een beetje mijn adviezen en wie weet kom je daar verder mee. Het verplaatsen van je modem, ik neem aan dat je hiermee je thuis internet bedoelde, heeft geen invloed. Dus daar hoef je niet echt naar te kijken. 

Monique 010
topicstarter
Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Energieboy  Bedankt voor de uitgebreide reactie!
Heb gisteren met mijn man wat test gedaan, en hoogstwaarschijnlijk staat er een vodafone-mast aan de andere kant van ons appartementencomplex. Op het balkon heb ik het best bereik, nog niet ideaal trouwens, maar wel beter als binnen. 

Volgens mijn man heeft dat oa te aken met de wanden/muren en het feit dat de mast niet ‘in ons zocht en/of bereik’staat. 

 

We hebben ook de simkaarten even van toestel veranderd en hebben dezelfde problemen mbt bereik. waarschijnlijk te dikke wanden in het pand 😉

 

Mocht het me te veel gaan irriteren zal ik s binnen lopen in een Vodafone winkel. en de sim s na laten kijken ofzo?

 

Wat betreft de link met toestellen; ik zie er wel uitleg staan, maar geen lijst met toestellen. Ik heb overigens een Start XL abonnement en geen Red variant.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

De lijst staat hier:
https://forum.vodafone.nl/mobiel-internet-135/bellen-over-wifi-en-4g-volte-vowifi-274646 (Onderaan de topic). 

4G bellen over Wifi heeft eigenlijk niet zoveel met het soort abonnement te maken, het is meer of je toestel het aan kan en of Vodafone daar onderzoek naar heeft gedaan. Je abonnement is pas belangrijk als je 5G zou willen hebben, dat werkt niet op Smart abonnementen maar wel op Red abonnementen.

Dus 4G over Wifi is niet abonnement gebonden! Ik hoop dat Vodafone het nog eens voor je wil bekijken en ook wil zien of het toestel geschikt gemaakt kan worden voor 4G over Wifi, dat zou in jullie geval een hoop schelen want dan ben je thuis ook gewoon weer bereikbaar. 

Monique 010
topicstarter
Meedenker
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@Energieboy  helaas de link werkt niet.

 

O oke ik dacht dat je puur 4g kon bellen als je een Red abonnement hebt. Dat het een stukje extra service vanuit Vodafone was ofzo.

 

Voor mij, is nu in ieder geval, 5g nog niet belangrijk. 

 

Bedankt voor de reactie weer. 

Ga s kijken of ik een Vodafone winkel ga benaderen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Je kan puur 5G bellen met een Red abonnement (gratis) en voor 2,50 euro per maand ook voor een Start abonnement afsluiten. Maar voor jou nu niet van toepassing. 

4G over WiFi is gewoon standaard bij Vodafone, bij elk abonnement, maar je toestel moet het aan kunnen. De link werkt overigens weer! Deze twee dingen niet door elkaar heen halen, het is al verwarrend genoeg ??. 

Arjoh

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Monique,

ik zou kijken of je nog van Vodafone af kan. Als het om bereik problemen gaat zijn ze niet de vriendelijkste en snelste .  U kunt binnen 30 dagen na het afsluiten van uw contract alles nog annuleren. Vergeten ze nog wel eens te zeggen. ? 

Mvg 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Arjoh wrote:

Beste Monique,

ik zou kijken of je nog van Vodafone af kan. Als het om bereik problemen gaat zijn ze niet de vriendelijkste en snelste .  U kunt binnen 30 dagen na het afsluiten van uw contract alles nog annuleren. Vergeten ze nog wel eens te zeggen. ? 

Mvg 

Waar haal jij die 30 dagen vandaan?
Je weet dat het 14 dagen bedenktijd is en niet 30 dagen!
Als je mensen wil informeren, doe het dan wel goed, want zo krijg je alleen nog maar meer verwarring en mensen die ontevreden zijn omdat ze verkeerde informatie krijgen. 

Arjoh

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Kijk eens aan, heb ik ook iets geleerd. Dank je wel!
Nog niet eerder gelezen en volgens mij ook nog nooit iemand over gehoord dus een mooie aanvullende informatie. 

Jos Microfan BV

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik weet niet of ik in deze topic mag reageren laat maar weten als het ergens anders moet.

Ik heb een Moto G7 power met een zakelijk Vodafone abonnement.

Ik heb in huis ook slecht bereik en de verbinding valt regelmatig weg en wordt dan verbroken.

Als ik bel met wifi erbij dan gaat het stotterend en kan ik de klant niet goed horen.

Ik woon op postcode 5971BM,

Graag advies wat te doen.

In de screenshot een meting van het signaal.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Jos Microfan BV 
Toevallig heb ik net gereageerd in jouw topic. Ik stel voor om daar verder te gaan, zodat de boel overzichtelijk blijft.

pietjansen47

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vin het zeer vervelend dat ik zo’n slecht  bereik heb dat ik gewoon niet gebeld kan worden als ik in huis ben. 

Mensen die mij proberen te bellen krijgen de mededeling dat het toestel niet bereikt kan worden. Dat is toch belachelijk. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
pietjansen47 wrote:

Ik vin het zeer vervelend dat ik zo’n slecht  bereik heb dat ik gewoon niet gebeld kan worden als ik in huis ben. 

Mensen die mij proberen te bellen krijgen de mededeling dat het toestel niet bereikt kan worden. Dat is toch belachelijk. 

Het is handiger om hier een eigen topic over te openen. Want zo bij iemand aanhaken heeft geen zin. Daarom is het handiger om een eigen topic te hebben en dan kan Vodafone je helpen. 

Heb je al op deze pagina gekeken of er storing is of werkzaamheden?  https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

EricL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, 

ik heb hetzelfde probleem in huis in Zwolle. Gewoon op de bank helemaal niks ☹️  Zie foto.  Af en toe één streepje. Echt waardeloos. Ik heb een iPhone XS en heb uit pure wanhoop maar WiFi-bellen aangezet. Helaas een treurig resultaat met uitvallende gesprekken en heeeel veel klachten dat ik niet te verstaan ben. Het was altijd  al slecht maar heb het idee dat het sinds een maand nog veel treuriger is. En ik ben niet de enige. Het is toch zot dat je naar buiten moet om te kunnen bellen? 
Gr. Eric

 

EricL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen met WiFi is echt geen oplossing. Heeft de uitrol van 5G consequenties voor de kwaliteit van bellen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Beste @EricL 
Dit probleem is al lange tijd bij dit toestel. 
Ken je dit artikel?  https://www.iculture.nl/nieuws/iphone-xs-verbinding-antenne/

5G zou juist beter moeten zijn. Echter, het echte 5G netwerk is nog bij geen enkele provider uitgebracht omdat ze deze pas hebben aangekocht. Dat duurt nog even voor dat netwerk volledig operationeel is. Lees ook dit artikel maar eens: https://www.totaaltv.nl/nieuws/vodafoneziggo-kpn-en-tmobile-foppen-nederlander-met-5g/

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic